شرکت Airbnb چندین سال است که یکی از گزینه های برگزیده برای گردشگران هنگام رفتن به تعطیلات است. این پلتفرم که برای اشخاص امکان اجاره آپارتمان یا خانه هایشان را فراهم می کند، آن چنان موفق بوده است که به یک غول دیجیتالی هم تراز با شرکت های Netflix و Uber  تبدیل شده است. این پلتفرم همچنین به دلیل اجاره خانه های دنج و بی نظیر معروف است. اکنون برای اولین بار، یک خانه پرینت سه بعدی شده در Airbnb اجاره داده می شود. این خانه که به ‘خانه  فیبوناچی’ معروف است در کانادا واقع شده است و می تواند حداکثر ۴ نفر را در خود جای دهد. شرکت ارائه دهده خدمات پرینت سه بعدیTwente Additive Manufacturing (TAM) با همکاری شرکت World House  این ساختمان را طراحی و چاپ سه بعدی کرده است.

امکان اجاره یک خانه ساخته شده با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در پلتفرم Airbnb

همانطور که به نظر می رسد، خانه  فیبوناچی پرینت سه بعدی شده نام خود را از دنباله مشهور فیبوناچی گرفته است که در آن هر جمله مجموع دو جمله قبلی را نشان می دهد. خانه پرینت سه بعدی شده فیبوناچی دقیقاً مانند مارپیچ های لگاریتمی که در طبیعت یافت می شود شکل مارپیچی دارد. این خانه با مساحت ۲۸ متر مربع، دارای یک آشپزخانه و اتاق نشیمن مبله، نیم طبقه و یک حمام است. این خانه که در قلب حومه شهر بریتیش کلمبیا در کانادا واقع شده است، امکان کشف مناظر، کوه ها، جنگل ها و سواحل کانادا را برای مستاجران خود فراهم می کند.

امکان اجاره یک خانه ساخته شده با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در پلتفرم Airbnb
امکان اجاره یک خانه ساخته شده با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در پلتفرم Airbnb

مراحل پرینت سه بعدی خانه  فیبوناچی

پرینت سه بعدی خانه فیبوناچی که شامل ۲۰ عنصر چاپ سه بعدی شده از مادهLaticrète  می باشد، در مجموع ۱۱ روز طول کشیده است. شرکت TAM برای ساخت دو ستون مارپیچ موجود در پاسیو که اندازه هر یک ۴٫۵ متر است از دو ماده Baumit استفاده کرد. در حال حاضر این شرکت اطلاعاتی در مورد دستگاه پرینتر سه بعدی مورد استفاده برای ساخت خانه فیبوناتچی منتشر نکرده است. با این حال، این شرکت توضیح داده است که پرینت سه بعدی بتن به آن ها کمک کرده است تا ضمن استفاده از حداقل مواد، خانه ای ارزان قیمت با هندسه پیچیده بسازند.

مراحل پرینت سه بعدی خانه فیبوناچی
مراحل پرینت سه بعدی خانه فیبوناچی

علاوه بر این، شرکت Twente Additive Manufacturing قصد دارد با همکاری سازمان جهانی خانه، خانه هایی ارزان قیمت برای افرادی که با مشکل مسکن روبرو هستند چاپ کند. فناوری پرینت سه بعدی با توانایی ساخت سریع و ارزان خانه، پتانسیل تبدیل شدن به ابزاری اساسی برای پاسخگویی به بحران مسکن را دارد.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

 pdf اجاره خانه پرینت سه بعدی شده به گردشگران

4.9/5 - (38 امتیاز)