در حال حاضر تقاضا برای فناوری های خانگی هوشمند از هر زمان دیگر بیشتر است و بسیاری از شرکت ها به دنبال راه هایی برای عرضه جدیدترین محصولات هستند.

شرکت های تولید کننده لوازم خانگی هوشمند دریافته اند که تکنولوژی چاپ سه بعدی امکان ایجاد طرح های پیچیده تر را در کسری از زمان و هزینه در مقایسه با روش های تولید سنتی فراهم می کند.

چاپ سه بعدی و بازار فناوری خانگی هوشمند

فناوری های خانگی هوشمند دسته ای از لوازم خانگی اساسی و امکانات رفاهی هستند که با فناوری ارتباطات برنامه ریزی شده اند به گونه ای که قابلیت های اتوماسیون یا کنترل از راه دور را امکان پذیر ساخته اند. فناوری خانگی هوشمند می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سیستم های امنیتی
  • لوازم خانگی (ماشین لباسشویی و یخچال)
  • سینمای خانگی
  • واحدهای کنترل محیطی (روشنایی ، تهویه هوا و گرمایش)
  • و غیره…

پیشرفت های بسیاری در این عرصه، نوآوری های مدولار بوده است که هر کدام به کاربران اجازه می دهند همزمان به چندین دستگاه در خانه خود دسترسی پیدا کنند. این فناوری معمولاً با نرم افزار موبایل یا برنامه ای همراه است که به کاربران امکان می دهد تا چه در خانه و چه در بیرون از خانه به دستگاه های خود دسترسی داشته باشند.

 

بازار فناوری های خانگی هوشمند طی یک دهه گذشته رشد کرده است وکارشناسان معتقدند که این بازار تا سال ۲۰۲۴ به ۱۱۲٫۸ میلیارد دلار می رسد. ۵۷٪ از مصرف کنندگان آمریکایی ها می گویند که محصولات خانگی هوشمند روزانه ۳۰ دقیقه در زمان آنها صرفه جویی می کند و این در حالی است که ۴۵٪ از آمریکایی ها معتقدند که استفاده از  دستگاه های خانگی هوشمند به طور متوسط ماهانه ​​۹۸٫۳۰ دلار هزینه ها را کاهش می دهد.

چاپ سه بعدی فناوری های هوشمند

فناوری چاپ سه بعدی فرصت های بسیاری را برای طراحان و تولید کنندگان فراهم می کند تا بتوانند با سهولت بیشتری دستگاه های خانگی هوشمند پیشرفته ای را توسعه دهند. شرکت های بزرگ و کوچک آینده نگر، مزیت هایی را کشف کرده اند که تکنولوژی چاپ سه بعدی می تواند هنگام طراحی محصولات مصرفی فراهم آورد.در ادامه نمونه هایی ازاین محصولات آورده شده است.

  • چاپ سه بعدی و لامپ رومیزی SYMFONISK

چاپ سه بعدی و لامپ رومیزی SYMFONISK
چاپ سه بعدی و لامپ رومیزی SYMFONISK

با تبدیل شدن کمپانی IKEA به بزرگترین خرده فروش مبلمان در جهان، این شرکت سال گذشته نخستین بلندگوهای خود را به عنوان بخشی از تولیدات هوشمند خانگی IKEA Home Smart منتشر کرد. اخیراً این شرکت سوئدی (با ۵۸٫۷ میلیارد دلار فروش) برای توسعه سیستم های صوتی متصل به WiFi SYMFONISK  با شرکت الکترونیکی آمریکایی SONOS (با ۱۷٫۷ میلیون دلار فروش در سال گذشته) همکاری کرد.

تیم طراحی IKEA می خواست یک اسپیکر با ایجاد تصوری کاملاً متفاوت از مبلمان خانگی تولید کند. طراحی آنها از انتظارات عادی از قفسه بندی و نورپردازی الهام گرفته است. این بلندگو لامپ شکل رومیزی توسط یک پوشش بیرونی پرینت سه بعدی شده احاطه شده است که به بهبود کیفیت صدا کمک کرده و ظاهر بصری آن را بهبود می بخشد.

  • چاپ سه بعدی و بلندگو های شخصی Singer Audio

چاپ سه بعدی و بلندگو های شخصی Singer Audio
چاپ سه بعدی و بلندگو های شخصی Singer Audio

Singer Audio در یک کمپین KickStarter سه ساله، بیش از ۹۰۰۰  دلار آمریکا برای یک ساخت بلندگو قابل حمل چاپ سه بعدی شده جمع آوری کرد. این شرکت به تازگی بلندگوهای صوتی شخصی خود را ارسال کرده است. بلندگوهای Singer Personal Audio طراحی اشیاء خام و دیجیتالی تولید شده را با سیستم های بلندگو دست ساز ترکیب می کند. این دستگاه می تواند به عنوان یک بلندگو بلوتوثی مورد استفاده قرار بگیرد یا به عنوان یک بلندگوی سینمای خانگی به هر شبکه نمایش خانگی موجود اضافه شود. فناوری این اسپیکر توسط Russell Singer که قبلاً به عنوان مدیر طراحی و توسعه در یک شرکت استارت آپ چاپگر سه بعدی کار کرده است ایجاد شد.

 

بلندگو Singer در طی فرایند توسعه محصول، از طریق ایجاد چندین نمونه اولیه طراحی به منظور بهبود فرکانس پایین تکرار شد. Singer Audio نشان می دهد که تکنولوژی چاپ سه بعدی یک سطح منحصر به فرد از تغییرات را برای مشتریان فراهم می آورد.

  • چاپ سه بعدی و HOME+ HOMEKIT

چاپ سه بعدی و HOMEKIT
چاپ سه بعدی و HOMEKIT

یک مهندس نرم افزار به نام Matthias Hochgattere، rنرم افزار Home +  و دوربین HomeKit متناظر با آن را به عنوان راهی برای ارائه یک گزینه مقرون به صرفه Apple توسعه داد. برنامه Home +  که هم اکنون فقط برای سیستم iOS ارائه شده است، برنامه ای است که برای کاربران امکان دانلود و سفارشی سازی تغییراتی که در حال حاضر در برنامه Home پیش فرض اپل ارائه نشده است را فراهم می سازد.

سپس Hochgatterer یک دوربین HomeKit را طراحی کرد که یک نرم افزار از پیش نصب شده از طریق Raspberry Pi Zero متصل به ماژول دوربین و همچنین قطعات پلاستیکی چاپ سه بعدی شده که بدون نیاز به ابزاری خاص به راحتی مونتاژ می شوند را ارائه  می دهند. Hochgatterer طرح های CAD که می توانند با استفاده از هر چاپگر سه بعدی ساخته شوند را برای دانلود در وب سایت خود ارائه می دهد. همچنین اجزای دستگاه از پیش چاپ سه بعدی شده نیز با قیمت ۳۰ دلار آمریکا در سایت قابل دسترسی می باشند.

  • چاپ سه بعدی و SMARTCAN

جدیدترین شرکت محصولات خانگی هوشمند با نام Rezzi که در حال توسعه دستگاه های IoT (اینترنت اشیاء) می باشد، به منظور طراحی و چاپ نخستین محصول خانگی خود با Protolabs همکاری کرد. SmartCan یک دستگاه متحرک جمع آوری زباله است که قوطی های زباله را به سمت محدوده مورد نظر هدایت می کند. این دستگاه به دستورات نرم افزار تلفن هوشمند پاسخ می دهد و برای کاربران امکان تنظیم زمان و تاریخی خاص برای حمل زباله ها توسط دستگاه را فراهم می کند.

Protolabs ، یک شرکت بزرگ چاپ سه بعدی با فروش ۴۴۵ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۸ ، با طراحان Rezzi برای تولید یک نمونه اولیه همکاری کرده است. محصول نهایی باید در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود.

 

منبع: https://www.fabbaloo.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

 
به این پست امتیاز دهید