صنعت مد حوزه های مختلف از جمله لباس، لوازم آرایشی و یا کالاهای لوکس را شامل می شود. لازمه پایداری در دنیای مد ارائه طرح های متفاوت و خلاقانه تر است. به همین دلیل، بسیاری از برندها و طراحان برای آزادی در طراحی، امکان سفارشی سازی انبوه و کاهش تأثیرات زیست محیطی به فناوری های سه بعدی روی آورده اند. صنعت نساجی تأثیر منفی بر سیاره ما دارد. با این حال، تکنولوژی پرینتر سه بعدی با تولید بر اساس تقاضا بر کاهش این اثرات تاثیر می گذارد. در این مقاله به چندین مورد از برترین محصولات توسعه یافته با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی می پردازیم.

پرینت سه بعدی مجموعه NFT توسط Danit Peleg

Danit Peleg اولین طراح در جهان است که مجموعه ای را به طور کامل با استفاده از پرینتر های سه بعدی رومیزی توسعه داده است. ساختار طرح های وی از ترکیب خصوصیات پارچه های سنتی با فناوری های جدید الهام گرفته شده است. به گفته این طراح، فناوری پرینت سه بعدی باعث کاهش محدودیت ایجاد خلاقیت در طراحان می شود. پوشاک در این مجموعه به صورت لایه به لایه با استفاده از یک ماده پرینت سه بعدی انعطاف پذیر و یک پرینتر سه بعدی رومیزی چاپ شده اند.

پرینت سه بعدی مجموعه NFT توسط Danit Peleg

پرینت سه بعدی مجموعه NFT توسط Danit Peleg

   

پرینت سه بعدی هزاران مجسمه برای تزئین گالری برند دیور

هزاران مجسمه برای تزئین گالری برند دیور با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسعه یافته اند. بازدید کنندگان علاقه مند می توانند در گالری دیور واقع در خیابان معروف مونتاین پاریس، صدها ماکت پرینت سه بعدی شده از محصولات سابق برند دیور شامل کیف های دستی یا حتی کفش را در این مجموعه بیابند. تولید این مجموعه به لطف همکاری بین آژانس Alighieri و La Ferme 3D انجام شد. فرایند پرینت سه بعدی هزاران مجسمه برای تزئین گالری برند دیور توسط بیش از ۳۰ چاپگر سه بعدی انجام شده است که ​​به مدت شش ماه به صورت شبانه روزی کار می کردند. از مواد کاملاً زیست سازگار برای توسعه این مجموعه استفاده شده است.

پرینت سه بعدی هزاران مجسمه برای تزئین گالری برند دیور

پرینت سه بعدی هزاران مجسمه برای تزئین گالری برند دیور

پرینت سه بعدی لباس بافتنی توسط شرکت Kornit Digital

میزان بالای علاقه به مد سریع در جامعه امروزی سبب شد Ronen Samuel، مدیرعامل برندKornit Digital  از فناوری پرینت سه بعدی برای تولید لباس های بافتنی پایدار استفاده کند. Ronen برای توسعه مد پایدار و کاهش زباله، از چاپ سه بعدی مستقیم روی انواع منسوجات بهره برد. به نظر می رسد این پوشاک به طور سنتی بافتنی شده است..

پرینت سه بعدی لباس بافتنی توسط شرکت Kornit Digital

پرینت سه بعدی لباس بافتنی توسط شرکت Kornit Digital

 

 

پرینت سه بعدی ماسک اسکلتی

نمونه ای عالی از چگونگی استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای ایجاد یک قطعه منحصر به فرد که حتی می تواند یک لباس را تکمیل کند، ماسک اسکلتی است که توسط طراحی به نامKevin Freitas Conlin  توسعه یافته است. این لوازم جانبی عجیب و غریب که توسط Drag Queen Aquaria در دهمین فصل از نمایش محبوب Ru Paul’s Drag Race پوشیده شد، به او در پیروزی در فینال این نمایش کمک کرد. این اولین باری بود که از فناوری های پرینت سه بعدی در این نمایش استفاده می شد. تکنولوژی پرینت سه بعدی الهام بخش بود و سبب شد در فصل های بعد برای ایجاد قطعات منحصر به فرد از جمله یک ربات پوشیدنی مورد استفاده قرار گیرد.

پرینت سه بعدی ماسک اسکلتی

پرینت سه بعدی ماسک اسکلتی

 پرینت سه بعدی دامن

طراحی به نام Julia Daviy  در سال ۲۰۱۷ شروع به استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت مد کرد و از آن زمان از انواع مجموعه های شگفت انگیز لباس های پرینت سه بعدی شده رونمایی کرده است. این طراح با تمرکز ویژه بر پایداری، نمونه های زیادی از لباس، جواهرات و لوازم دکوراسیون خانگی را طراحی و تولید کرده است. یک نمونه جالب از محصولات او یک دامن پرینت سه بعدی شده است. این قطعه خاص به عنوان عنصر اصلی از یک مجموعه پرینت سه بعدی شده در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. در این پروژه که After Forever نام دارد، همه قطعات مجموعه با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید شده اند. این دامن اولین لباس دیجیتالی پرینت سه بعدی شده موجود در بازار ایالات متحده بود.

پرینت سه بعدی دامن

پرینت سه بعدی دامن

پرینت سه بعدی کراوت

VIP Tie یک شرکت ایتالیایی است که به داشتن دستگاه های پرینتر سه بعدی مشهور است. هدف این شرکت ارائه لوازم جانبی شیک است که به منظور برآورده کردن نیازها و خواسته های مشتریان، تا حد امکان شخصی سازی می شود. این شرکت طراحی لوکس و نوآورانه، فناوری های پیشرفته را با هم ترکیب می کند. فرآیند تولید یک کراوات می تواند شامل ترکیبی پیچیده از چندین روش و مواد مختلف شامل کاردستی، گلدوزی، پرینت سه بعدی، چرم ، مروارید، فیبر کربن، نقره ، طلا و غیره باشد. یکی دیگر از مزایای VIP Tie این است که بیش از ۸۰ ٪ از مواد مورد استفاده توسط این برند ۱۰۰ ٪ با محیط زیست سازگار هستند.

پرینت سه بعدی کراوت

پرینت سه بعدی کراوت

 

پرینت سه بعدی ژاکت ورزشی

Patronace یک برند ورزشی است که برنده جایزه Bastian Müller شده است. این برند لباسی را برای استفاده روزمره با اسکیت، اسکوتر یا دوچرخه الکترونیکی تولید کرده است. برند Patronace برای تولید لباس از یک فناوری پرینت سه بعدی پارچه سبک و انعطاف پذیر به نام GRDXKN استفاده کرده که لایه ها را به پارچه های هوشمند تبدیل می کند. این ماده منحصر به فرد شامل محافظت و عایق یکپارچه است که رطوبت را کنترل کرده و قابلیت تنفس، دفع آب، مقاومت در برابر سایش و جذب ضربه را دارد. لباس تولید شده توسط این شرکت ایمنی و شیک بودن را به طور همزمان ارائه می دهد.

پرینت سه بعدی ژاکت

پرینت سه بعدی ژاکت

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf برترین طرح های پرینت سه بعدی شده در صنعت مد

به این پست امتیاز دهید