یک استارتاپ اسرائیلی متخصص در توسعه جایگزین های گوشت با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی به نام SavorEat از همکاری خود با شرکت Sodexo به منظور ارائه محصولات بدون گلوتن، حلال و وگان دردانشگاه های آمریکا خبر داد. به طور دقیق تر، شرکت آمریکایی چند ملیتیSodexo Operations  محصولات شرکت SavorEat را به دانشجویانی جوان که به محتویات بشقاب های خود حساس هستند ارائه می دهد. هدف این شرکت تقویت موقعیت خود در بازار ایالات متحده آمریکا، آزمایش انتظارات مصرف کنندگان و مشاهده نحوه درک محصولات آنها است. SavorEat محصولات جایگزین گوشت طراحی می کند که با هدف بازسازی ظاهر و احساس یک استیک حیوانی، سلول های گیاهی مختلف را در آن چاپ سه بعدی می کند.

تولید محصولات جایگزین گوشت با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی شده در دانشگاه های آمریکا

چند ماه است که ما شاهد ابتکارات متعددی در زمینه گوشت پرینت سه بعدی شده بوده ایم. کافی است به تعداد استارتاپ هایی که تصمیم گرفته اند در این حوزه فعالیت کنند نگاهی بیاندازید. اگر شرکت SavorEat را مثال بزنیم، جالب است بدانیدکه این استارتاپ در دسامبر گذشته و پس از قرار گرفتن در لیستTel Aviv Stock Exchange، ۱۳ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

تولید محصولات جایگزین گوشت با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی شده در دانشگاه های آمریکا
تولید محصولات جایگزین گوشت با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی شده در دانشگاه های آمریکا

شرکتSavorEat  با همکاری  Sodexo می تواند دانشگاه ها و مخاطبان جوان را هدف قرار دهد.Racheli Vizman، مدیرعامل این استارتاپ اسرائیلی در اینباره توضیح داد: “جمعیت جوانتر پذیرای فناوری های غذایی، نوآوری و تغییر نحوه مصرف غذا هستند”. او در ادامه به یک نظرسنجی اشاره کرد که نشان می دهد نیمی از جوانان آمریکایی (در ۲۰ سالگی) خود را ” فلکسترین” می دانند، به این معنی که آنها رژیم غذایی گیاهی دارند و گاهی اوقات گوشت مصرف می کنند.

بنابراین رستوران ها و کافه تریاهای سلف سرویس در برخی از دانشگاه های آمریکا همبرگر های تهیه شده از استیک سبزیجات را سرو می کنند. این برگرها از الیاف نانو سلولزی گیاهی ساخته شده اند که به صورت لایه به لایه و طی یک فرایند پرینت سه بعدی اکستروژن تزریق می شوند. طبق گفته شرکتSavorEat ، آن ها می توانند مقدار پروتئین، چربی، آب، طعم دهنده ها و رنگ را سفارشی کرده و محصولی تولید کنند که می تواند گریل یا پخته شود. نتیجه، غذایی مانند گوشت با بو و بافت مشابه خواهد بود.

گوشت های پرینت سه بعدی شده گیاهی
گوشت های پرینت سه بعدی شده گیاهی

Racheli Vizman نتیجه گرفت که هدف در نهایت این است که دستگاه “تبدیل به مایکروویو نسل بعدی شود، یک مایکروویو که در واقع غذا را در خانه، به آسانی و مقرون به صرفه تر درست کند و هرکس بتواند هرطور که می خواهد غذا بخورد”. همکاری با Sodexo یک گام مهم در توسعه این استارتاپ است، که در نتیجه آن قادر خواهد بود خود را در برابر نظرات برخی از مصرف کنندگان آمریکایی آزمایش کند.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf توزیع گوشت پرینت سه بعدی شده در دانشگاه های آمریکا

به این پست امتیاز دهید