با افزایش پرینتر های سه بعدی در مقیاس بزرگ طی چند سال گذشته، استفاده های تجاری از این فناوری روز به روز بیشتر شده است. پرینتر های سه بعدی بزرگ به صنایع تولیدی، ساخت و ساز و بسیاری دیگر از صنایع راه یافته اند. یک شرکت تابلوسازی به نام Styles Werbetechnik از فناوری پرینت سه بعدی برای ساخت تابلوهای حروف برجسته استفاده کرد. این دستگاه های پرینتر سه بعدی روش های زیادی برای تولید طرح های پیچیده و بزرگ برای تبلیغات نمایشگاهی، فروشگاه ها و نورپردازی ارائه می دهند.

ساخت تابلو حروف  برجسته با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تابلو حروف برجسته آن حروف هایی هستند که به ویترین فروشگاه ها یا سایر مکان های تجاری و غیره وصل می شوند. شرکت تابلوسازی آلمانیStyles Werbetechnik  از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای ساخت تابلو های تبلیغاتی استفاده کرده است. این شرکت معتقد است که با توجه به مزایای استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در مقایسه با تکنیک های سنتی ساخت تابلو حروف برجسته، حروف چاپ سه بعدی شده آینده تابلوسازی را شکل می دهند.

ساخت تابلو حروف برجسته با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت تابلو حروف برجسته با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

فناوری پرینت سه بعدی مورد استفاده برای ساخت تابلو حروف  برجسته

همانطور که قابل تصور است، این حروف در اکثر مواقع بسیار بزرگ هستند. بنابراین گرچه ممکن است شما بتوانید این حروف را با استفاده از یک دستگاه چاپگر سه بعدی رومیزی بسازید، اما مجبور هستید که به حروف بسیار کوچک رضایت دهید یا قطعات زیادی را چاپ و سپس به هم متصل کنید که فرایند ساخت بسیار طولانی خواهد شد، به خصوص با یک نازل پرینتر سه بعدی دارای قطر کوچک که معمولاً در چاپگر های سه بعدی رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکتStyles Werbertechnik  با در نظر گرفتن این موضوع از یک پرینتر سه بعدی بزرگ ساخته شده توسط یک شرکت هلندی استفاده کرد. این شرکت تابلوسازی به طور خاص روی یک جفت چاپگر سه بعدی صنعتی بزرگ سرمایه گذاری کرد.

فناوری پرینت سه بعدی مورد استفاده برای ساخت تابلو حروف برجسته
فناوری پرینت سه بعدی مورد استفاده برای ساخت تابلو حروف برجسته

برای پرینت سه بعدی سریع، یک نازل با میزان جریان زیاد مورد نیاز است. دستگاه های پرینتر سه بعدی انتخابی چنین شرایطی را فراهم می کنند و با طیف وسیعی از نازل ها با قطر ۰٫۶ میلی متر تا ۱٫۴ میلی متر قادر به تولید لایه هایی با وضوح ۵۰ تا ۱۲۰۰ میکرون می باشند. سرعت چاپ تا ۳۰۰ میلی متر بر ثانیه می رسد و می تواند تا ۱۱۰ میلی متر مکعب در ثانیه تزریق کند. این به این معنی است که پرینت سه بعدی این حروف در کسری از زمان ساخت حروف به روش های سنتی، تکمیل می شوند.

دمای صفحات ساخت تا ۱۱۰ درجه سانتیگراد می رسند و دمای برخی از نازل ها می تواند تا ۴۵۰ درجه سانتیگراد برسند. بنابراین این چاپگرها جهت استفاده با فیلامنت های پرینت سه بعدیPLA ، PRO1،PET-G،ABS ،ASA ، Facilan C8،TPU/TPE  و نایلون مناسب هستند.

تابلو حروف برجسته پرینت سه بعدی شده
تابلو حروف برجسته پرینت سه بعدی شده

مزایای پرینت سه بعدی تابلو حروف برجسته

ساخت سنتی تابلو حروف برجسته وقت گیر و از نظر هندسی محدود می باشد. این امر به ویژه در هنگام استفاده از فونت های فانتزی محدودیت ایجاد می کند. به عنوان مثال هنگام ساخت یک تابلو حروف برجسته با آلومینیوم، سطح این حروف توسط نوعی برش CNC یا برش لیزری بریده می شود، اما ساخت منحنی ها و اضلاع جانبی حروف به فرایندهای دستی شکل دهی فلز نیاز دارد. ساخت اطراف قطعه در مقایسه با مرحله برش لیزری بسیار وقت گیر است. علاوه بر این، اگر لازم باشد که تابلو حروف برجسته روشن شود، به ماشینکاری و مونتاژ اضافی نیاز دارد تا با اجزای روشنایی داخل آن متناسب گردد.

مزایای پرینت سه بعدی تابلو حروف برجسته
مزایای پرینت سه بعدی تابلو حروف برجسته

اکنون با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی، همچنان می توان سطح را با برش لیزری برش داد اما سطوح جانبی و جزئیات داخلی را می توان در یک مرحله با یک چاپگر سه بعدی تولید کرد. پرینت سه بعدی در یک مرحله سبب صرفه جویی در نیروی کار می گردد و طبق گفته شرکتStyles Werbertechnik  منجر به کاهش ۳۰ درصدی هزینه های تولید آنها شده است. به طور خلاصه، با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی می توان هزینه و زمان ساخت تابلوهای حروف برجسته را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

منبع: https://3dprinting.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf تکنولوژی پرینت سه بعدی در تابلوسازی

4.9/5 - (37 امتیاز)