صنعت تولید همیشه به دنبال روش های جدید و نوآورانه است و در سال های اخیر فناوری چاپ سه بعدی در میان روش های تولیدی پیش قدم بوده است. پیشرفت های تکنولوژی چاپ سه بعدی، تجهیزات و مواد، منجر به کاهش هزینه ها شده است و این فناوری را به یک گزینه مناسب تر برای تولید عمومی مبدل کرده است.

تولید باید با نیازهای روزافزون جهان مطابقت داشته باشد، این در حالی است که روش های تولید سنتی محدودیت هایی دارند. این همان جایی است که چاپ سه بعدی می تواند به ما کمک کند. استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی در تولید مزایای هیجان انگیز و منحصر به فرد زیادی را در مقایسه با تولید سنتی فراهم می آورد.

چاپ سه بعدی در تولید

نمونه های اولیه و تولید حجم کم با تکنولوژی چاپ سه بعدی

نمونه های اولیه و تولید حجم کم با تکنولوژی چاپ سه بعدی

نمونه های اولیه و تولید حجم کم با تکنولوژی چاپ سه بعدی

حرکت به سوی استفاده از فناوری چاپ سه بعدی این امکان را برای شرکت ها فراهم می کند تا بتوانند تولید کوتاه مدت محصولات را در نظر بگیرند. به این معنی که تیم های تولیدی می توانند به طور مرتب محصولات جدیدی را جایگزین محصولات قبلی کرده و به بازار عرضه کنند. این شرکت ها قادر خواهند بود فراتر از قلمرو تصوراتشان و همچنین فراتر از محدودیت های تولید به روش های سنتی حرکت کنند. استفاده از فناوری پرینت سه بعدی یک فرایند توسعه سریع برای تولید قطعات فیزیکی است و به عملیات تولید سرعت بخشیده و زمان لازم برای عرضه در بازار را کاهش می دهد.

شکی نیست که در صنعت تولید برای ساخت چند صد قطعه اول، چاپ سه بعدی از روشهای سنتی متداول تر است. اما آیا تکنولوژی چاپ سه بعدی برای تولید انبوه نیز مناسب است؟

 تولید انبوه با استفاده از چاپ سه بعدی

چاپ سه بعدی به دلیل تاثیراتی که بر فرایند های تولیدی می گذارد در مقایسه با بسیاری از تکنولوژی های دیگر یک تکنولوژی در حال توسعه و رشد سریع است. تغییر یک خط تولید که برای چاپ سه بعدی تنظیم شده است، آسانتر از تغییر یک خط تولیدی سنتی است.

تمام خط تولید را می توان با سرعت خط تولید چاپ تنظیم و سازگار کرد. بنابراین، اصلاح ماشین آلات، تنظیمات سرعت چاپ و یا حتی تغییر محصول می تواند تقریبا با سرعت انجام شود. هنگامی که شما این قابلیت را با روش های قدیمی تر مقایسه می کنید متوجه می شوید که در روش های تولید سنتی برای ایجاد تغییرات و یا تغییر محصول باید چندین هفته یا چندین ماه زمان صرف کرد.

مزایای استفاده از چاپ سه بعدی در تولید چیست؟

مزایای استفاده از چاپ سه بعدی در تولید

مزایای استفاده از چاپ سه بعدی در تولید

۱- چاپ سه بعدی و کاهش هزینه ها

چاپ سه بعدی و کاهش هزینه ها

چاپ سه بعدی و کاهش هزینه ها

روش های تولید سنتی گران قیمت هستند، در حالی که فرایند چاپ سه بعدی باعث می شود تولید محصولات ارزان تر و قابل دسترس تر شوند. در روش های تولید سنتی ممکن است افراد بسیاری از چندین دستگاه مختلف استفاده کنند تا محصول نهایی تولید شود، این در حالی است که فناوری چاپ سه بعدی این مراحل را حذف می کند. هر چاپگر سه بعدی به یک اپراتور برای شروع فرایند چاپ نیاز دارد تا قبل از آغاز یک فرایند خودکار دستگاه را آماده کند. بنابراین هنگام استفاده از چاپ سه بعدی برای تولید، هزینه های نیروی کار به طور قابل توجهی پایین تر می باشد، زیرا نیازی به متخصصان ماشینکاری یا اپراتورها نیست.

۲ – چاپ سه بعدی و کاهش خطاها

چاپ سه بعدی و کاهش خطاها

چاپ سه بعدی و کاهش خطاها

توانایی تأیید یک طرح توسط شرکت ها قبل از شروع عملیات چاپ می تواند به کاهش خطاهای احتمالی، مواد هدر رفته و هزینه ها کمک کند. هم چنین طراحی مجدد محصول یا ایجاد تغییر در آن با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی بسیار آساتر از روش های تولید سنتی است.

۳- چاپ سه بعدی و رفع سریع تر و ارزان تر اشکالات

چاپ سه بعدی و رفع سریع تر و ارزان تر اشکالات

چاپ سه بعدی و رفع سریع تر و ارزان تر اشکالات

چاپگرهای سه بعدی نیازی به بازبینی مجدد بین اجرای برنامه ها ندارند. سرعتی که یک پرینتر سه بعدی می تواند عملیات مونتاژ را انجام دهد ممکن است از سرعت خط مونتاژ سنتی کمتر باشد. با این حال، هنگامی که مشکلات مربوط به ماشین آلات را که می تواند تولید را متوقف سازد در نظر بگیریم اشتباهات تولید سنتی بیشتر است.

۴-تاثیر چاپ سه بعدی در زمان عرضه به بازار

چاپ سه بعدی امکان توسعه ایده ها را با سرعت بیشتری فراهم می کند و در برخی موارد ممکن است مفاهیم سه بعدی بتوانند طی یک روز طراحی و چاپ شوند. تولید انبوه قطعات با استفاده از چاپ سه بعدی از روش های معمول تولید سنتی سرعت بیشتری دارد. تکنولوژی پرینت سه بعدی می تواند به کمپانی ها کمک کند تا زمان تولید را از چند ماه به چندین روز کاهش دهند. این امر سبب می شود این شرکت ها از رقبای تجاری خود پیشی بگیرند.

۵- ساخت و توسعه با چاپ سه بعدی

برای کسب و کارهایی که از تکنولوژی چاپ سه بعدی استفاده می کنند، این امر امکان پذیر است که از طریق تولید اقلام با استفاده از قوه تخیلشان به رشد و تکامل خود ادامه دهند. هیچ محدودیتی برای تولید سه بعدی وجود ندارد زیرا هر چیزی می تواند به صورت مجازی طراحی شده و سپس در زمان اندکی چاپ شود. بنابراین در هر حرفه ای یک محصول می تواند از یک ایده، به یک قطعه چاپ سه بعدی شده نهایی تبدیل شود.

 

ساخت و توسعه با چاپ سه بعدی

ساخت و توسعه با چاپ سه بعدی

۶- چاپ سه بعدی  و نداشتن محدودیت در انتخاب هندسه

چاپ سه بعدی و نداشتن محدودیت در انتخاب هندسه

چاپ سه بعدی و نداشتن محدودیت در انتخاب هندسه

سال های طولانی است که تکنیک های تولید استاندارد، طراحی محصولات را متوقف کرده است. با این حال، با پیشرفت های زیادی که به وجود آمده و در آینده نیز به وجود خواهد آمد، فرایند چاپ سه بعدی می تواند لیستی از امکانات بی پایان را برای صنایع تولیدی فراهم آورد. تولید هندسه هایی که پیش از این بسیار دشوار بوده است اکنون می تواند با فناوری پرینت سه بعدی به راحتی ایجاد شود.

۷- زباله کمتر با تکنولوژی چاپ سه بعدی

از آنجایی که فناوری چاپ سه بعدی یک تکنولوژی نسبتاَ جدید است، هنوز هزینه مواد اولیه آن بالا             می باشد. با این حال، طیف وسیعی از مواد چاپ سه بعدی در حال توسعه هستند که این امر سبب کاهش قیمت مواد چاپ سه بعدی در طول زمان می شود. با وجود گران بودن قیمت این مواد اولیه، هزینه های تولید با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در مقایسه با روش های تولید سنتی بسیار پایین تر است. هم چنین در فرایند های تولید سنتی مواد زیادی به هدر می رود زیرا نیاز به مواد اضافی برای پر کردن قالب دارد، این در حالی است که در تکنولوژی پرینت سه بعدی تنها از موادی که از اکسترودر تزریق می شود برای تولید قطعات استفاده می شود.

۸- فضای ذخیره سازی کمتر با تکنولوژی چاپ سه بعدی

بسیاری از صنایع برای ذخیره قطعات و محصولات خود به یک مکان برای انبار نیاز دارند تا محصولات خود را تا زمان فروش در آن نگهداری کنند. مقدار فضای مورد نیاز برای نگهداری محصولات بسیار زیاد می باشد و هزینه زیادی را می طلبد. با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی جهت تولید محصولات می توان هزینه ها را با کاهش فضای ذخیره سازی مورد نیاز کاهش داد.

 

منبع : https://tractus3d.com/

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf تکنولوژی چاپ سه بعدی در تولید

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید