چه باور کنیم و چه باور نکنیم، ماشین های پرینت سه بعدی شده واقعیت دارند. اگر چه شما هنوز نمی توانید ماشین های پرینت سه بعدی شده را در نمایندگی های خودرو محلی خود پیدا کنید، اما مفاهیم بسیار جالبی وجود دارد که امکان استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت خودروسازی را نشان می دهند. آنها حتی اولین گام را به سوی تولید انبوه ماشین های پرینت سه بعدی شده نشان داده اند.

در اینجا ۸ مورد از جالبترین اتومبیل های چاپ سه بعدی شده یا حاوی قطعات چاپ شده را مورد بررسی قرار می دهیم. به خاطر داشته باشید که اکثر این ماشین ها هنوز برای خرید در دسترس نیستند.

پرینت سه بعدی و تغییر  آینده صنعت خودروسازی

  • پرینت سه بعدی خودرو LSEV

پرینت سه بعدی خودرو LSEV

پرینت سه بعدی خودرو LSEV

LSEV در سال ۲۰۱۹ در بازارهای آسیایی و اروپایی تغییر بزرگی به وجود خواهد آورد. این طور به نظر می رسد که این ماشین با قیمتی معادل ۷۵۰۰ دلار، یک ماشین الکتریکی چاپ سه بعدی شده مقرون به صرفه باشد.

ماشینLSEV  ازهمکاری دو شرکت  XEV(یک شرکت طراحی در هنگ کنگ شامل یک استودیوی طراحی در ایتالیا) و شرکت Polymaker ( یک شرکت مشهور چینی که در زمینه خدمات پرینت سه بعدی فعالیت می کند) تولید شده است. به جز قطعاتی مانند لاستیک، پنجره، صندلی و شاسی، هر دو بدنه داخلی و خارجی به روش چاپ سه بعدی ساخته شده است.

LSEV همچنین یک ماشین بسیار سبک وزن است که تنها ۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد. محدوده حرکت آن ۹۰ مایل می باشد و ماکزیمم سرعتی معادل ۴۳ مایل در ساعت دارد.

چاپ سه بعدی تمامی قطعات این ماشین تنها سه روز طول می کشد. این ماشین برای مصارف درون شهری بسیار اندازه و مقرون به صرفه است و نشان دهنده اولین ماشین چاپ سه بعدی تولید انبوه شده در جهان می باشد.

سازنده: XEV  و Polymaker

فناوری:  FDM

  • پرینت سه بعدی خودرو PUV

پرینت سه بعدی خودرو PUV

پرینت سه بعدی خودرو PUV

PUV یک وسیله نقلیه چاپ سه بعدی شده می باشد که توسط آزمایشگاه ملی Oak Ridge برای پروژه ای تحت عنوان AMIE ساخته شده است. هدف از انجام این پروژه، ایجاد نوآوری در تولید، استفاده و ذخیره انرژی است.

ایده پشت پروژ AMIE، ساخت یک وسیله نقلیه با توانایی انتقال بی سیم انرژی الکتریکی به ساختمان های اطراف و عکس آن می باشد.

پانل های بدنه PUV از پلاستیک فیبروکربن تقویت شده و با استفاده از یک پرینتر سه بعدی بزرگ ساخته شده اند. انجام این کار زمان و هزینه را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.مسئله جالب در مورد PUV این است که شما نمی توانید بگویید پانل های بدنه آن پرینت سه بعدی شده است. این به لطف رزین مخصوص پوشش دهنده است که سطح صاف و براقی را فراهم می کند.

این ماشین پرینت سه بعدی شده دارای حداکثر سرعت ۳۵ مایل در ساعت و حداکثر محدوده برای باتری لیتیوم یونی ۱۴ کیلو وات ساعتی آن ۳۵ مایل می باشد. این اعداد ممکن است زیاد جالب به نظر نرسند، اما از آنجایی که این ماشین پلت فرم پژوهشی است، قابل قبول هستند.

تولید کننده: آزمایشگاه ملی  Oak Ridge

فناوری: نا مشخص

  • پرینت سه بعدی خودرو Nanyang Venture 8

پرینت سه بعدی خودرو Nanyang Venture 8

پرینت سه بعدی خودرو Nanyang Venture 8

Nanyang Venture 8، یک ماشین الکتریکی است که توسط دانش آموزان و کارکنان دانشگاه صنعتی نانیانگ ایجاد شده است. این خودرو دارای بیش از ۱۵۰ قطعه پرینت سه بعدی شده شامل خوشه ابزار، کوره های گریل، سوپاپ های درب، و مهمتر از همه، پوسته بیرونی می باشد. این خودرو همچنین دارای یک شاسی پلاستیکی تقویت شده با کربن است.

بدنه از چند قطعه پرینت سه بعدی شده با ABS ساخته شده است که از ساختار لانه زنبوری برای افزایش قدرت آن ساخته شده است.

 

هدف از انجام این پروژه نشان دادن توانایی های فناوری تولید افزودنی در تولید اشیاء بزرگ مانند اتومبیل بود. علیرغم عدم وجود یک نسخه واقعی ماشین پرینت سه بعدی شده، هنوز هم پتانسیل سفارشی سازی تکنولوژی پرینت سه بعدی را برجسته می کند. برای مثال، اگر Nanyang Venture 8 به فروش برسد، مشتریان می توانند پانل های بدن را با توجه به نیاز خود انتخاب و سفارشی کنند.

تولید کننده: دانشگاه صنعتی نانیانگ

فناوری: FDM

  • پرینت سه بعدی خودرو Toyota uBox

پرینت سه بعدی خودرو Toyota uBox

پرینت سه بعدی خودرو Toyota uBox

Toyota uBox یک خودروی مفهومی است که توسط شرکت تویوتا و مرکز بین المللی تحقیقات خودرو دانشگاه کلمسون توسعه داده شده است.

عمده قسمتهای uBox با استفاده از تکنیک های تولید سنتی ماشینکاری شده اند، اما برجسته ترین قسمت آن بخش داخلی چاپ سه بعدی شده می باشد. ایده اصلی این است که در آینده ما بتوانیم قطعات داخلی مانند درب، قطعات داشبورد و دریچه های هوا را سفارشی سازی کنیم.

تویوتا همچنین اظهار داشت که هدف آنها راه اندازی یک مرکز آنلاین برای رانندگان  uBox در آینده است تا بتوانند طرح های قابل چاپ سه بعدی خود را به اشتراک بگذارند. صاحبان دیگر می توانند خود این قطعات را در خانه تولید کرده و بدون مراجعه به فروشگاه نصب کنند.

uBox همچنین دارای یک کف مسطح است که برای صندلی ها این امکان را فراهم می سازد تا به روش های مختلف حرکت کنند.

تولید کننده: تویوتا

فناوری: نا مشخص

  • پرینت سه بعدی خودرو Bentley Speed ​​۶

پرینت سه بعدی خودرو Bentley Speed 6

پرینت سه بعدی خودرو Bentley Speed 6

حتی تولید کنندگان شناخته شده در صنعت ماشین سازی شروع به استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بهدی کرده اند. آنچه در تصویر بالا مشاهده می کنید خودروBentley Speed ​​۶  است که در سال ۲۰۱۵ در نمایشگاه Geneva Motor رونمایی شد.

بنتلی از تکنولوژی پرینت سه بعدی SLS برای تولید قطعات فلزی نظیر دریچه های هوا، دستگیره های درب و خروجی ها استفاده کرد.

چاپ سه بعدی نقش عمده و ارزشمندی در تولید Speed 6 ایفا کرد و امکان تولید مقرون به صرفه قطعات پیچیده فلزی را فراهم کرد. برای مثال، grill دارای یک هندسه پیچیده است که تنها زمانی قابل مشاهده است که از یک زاویه مشخص به آن نگاه کنید. تولید افزودنی راه های جدید و نوآورانه ای برای نمایش ساده سبک خاص ارائه می دهد.

تولید کننده: بنتلی

فناوری: نا مشخص

  • پرینت سه بعدی خودرو Audi 1936 Type C

پرینت سه بعدی خودرو Audi 1936 Type C

پرینت سه بعدی خودرو Audi 1936 Type C

این آئودی اولین آئودی چاچ سه بعدی شده در جهان است. این خودرو نشان دهنده یک روش سرگرم کننده است که آئودی قصد دارد به وسیله آن پتانسیل استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی برای تولید قطعات فلزی ماشین ها را نشان دهد.

تمام قطعات فلزی این خودرو با استفاده از یک پرینتر سه بعدی SLS ساخته شده و بعدا به منظور تولید ماشین کامل عملیات مونتاژ انجام گرفته است.

سازنده: آئودی

فناوری: SLS

  • پرینت سه بعدی خودرو Blade

پرینت سه بعدی خودرو Blade

پرینت سه بعدی خودرو Blade

Blade یک ماشین پرینت سه بعدی با کارایی بالا می باشد که برای تولید به وسیله لوله های فیبروکربنی و میله های آلومینیومی با قابلیت چاپ سه بعدی، طراحی شده است. این دو ماده به منظور ایجاد استحکام بالا و وزن کم به کار می روند.

شرکت سازنده این خودرو Divergent3D است که یکی از اهداف آن، دستیابی به یک روش برای تولید ماشین های سبک و مقرون به صرفه باشند.

سازنده: Divergent 3D

فناوری: SLM

  • پرینت سه بعدی خودرو Project M

پرینت سه بعدی خودرو Project M

پرینت سه بعدی خودرو Project M

خودرویی که در بالا مشاهده می کنید Project M از شرکت شل است که یک ماشین کوچک و با امکان صرفه جویی در انرژی است. این خودرو شامل ۹۳ قسمت پرینت سه بعدی شده می باشد.

این طراحی از Gordon Murray T.25 سال ۲۰۱۰ الهام گرفته شده است. همانطور که می دانید، Murray طراح مشهور اتومبیل بریتانیایی است که مکلارن F1 افسانه ای طراحی کرده است.

توان این خودرو توسط یک موتور بنزینی سه سیلندره تامین می شود که برای ماشین  پرینت سه بعدی شده امکان بالا رفتن سرعت تا ۱۵۶ کیلومتر در ساعت را فراهم می سازد. این مدل نیز یک ماشین بسیار سبک وزن است که تنها ۵۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

پرینت سه بعدی شل را قادر ساخت تا اجزای داخلی را در مدت زمان کوتاهی در کنار کاهش هزینه ها تولید کند. این شرکت اظهار داشت پرینتر سه بعدی امکان ایجاد قطعات پلاستیکی پیچیده به آسانی و با هزینه پایین فراهم کرده است.

سازنده: Shell

فناوری: نا مشخص

در ویدیو زیر نصب قطعات پرینت سه بعدی به خودرو را می توانید مشاهده کنید.

منبع: https://all3dp.com//

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf جالب ترین خودروهای پرینت سه بعدی شده سال ۲۰۱۸

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید