یک تولید کننده چاپگر سه بعدی به نامWASP ، به منظور ایجاد یک مدل ابتکاری از یک خانه چاپ سه بعدی شده به نام TECLA با شرکتMario Cucinella Architects  شروع به همکاری کرد.  TECLA یک مدل خانه دایره‌ای جدید است که با استفاده از مواد کاملاً قابل بازیافت و استفاده مجدد ساخته شده است. آنها نخستین نمونه اولیه این زیستگاه را که با استفاده از چاپگر سه بعدی  WASP Crane ساخته شده است را در شهر بولونیا در ایتالیا راه اندازی می کنند.

 

هدف از اجرای این پروژه پاسخگویی به موضوعاتی از جمله افزایش نمایی جمعیت است. در حقیقت یک گزارش سازمان ملل متحد منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان داد که جمعیت فعلی جهان ۷٫۶ میلیارد نفرمی باشد که در سال ۲۱۰۰ به ۱۱٫۲ میلیارد نفر خواهد رسید. تا سال ۲۰۳۰، تقریباً ۵ میلیارد نفر در شهرها زندگی می کنند. جای تعجب نیست که دولت ها در پیدا کردن راه حل های تامین مسکن با چالش های اساسی روبرو خواهند شد.

چاپ سه بعدی یک راه حل برای صنعت ساخت و ساز
چاپ سه بعدی یک راه حل برای صنعت ساخت و ساز

چاپ سه بعدی یک راه حل برای صنعت ساخت و ساز

شرکتWASP  از سال ۲۰۱۲ به منظور ایجاد خانه های چاپ سه بعدی شده در کمترین زمان و با پایدارترین روش ممکن، بر موضوع اصول اقتصاد مدور متمرکز شده است. تعدادی پرینتر سه بعدی به صورت مشترک برای ساخت نمونه اولیه TECLA  با یکدیگر همکاری می کنند. علاوه بر این، چاپگرهای سه بعدی شرکت WASP از خاک رس با منبع محلی استفاده می کنند. این بدان معناست که از یک طرف این موضوع فرایند ساخت را تسریع می بخشد زیرا این پرینتر سه بعدی می تواند کل ساختار را در محل تولید کند و از سوی دیگر این رویکرد ضایعات صنعتی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

خانه چاپ سه بعدی شده سال ۲۰۲۰
خانه چاپ سه بعدی شده سال ۲۰۲۰

خانه TECLA توسط شرکت Mario Cucinella Architects طراحی شده است. بنیانگذار این شرکت در مورد این پروژه گفت: “ما با همکاری شرکت WASP قصد داریم یک نمونه اولیه چاپ شده سه بعدی نواورانه را به عنوان یک زیستگاه جهت پاسخگویی به تغییرات آب و هوایی و تغییرات نیازهای جامعه ارائه دهیم. این همکاری به اتحادی بین معماری و استفاده از فناوری های جدید تبدیل می شود. “

خانه چاپ سه بعدی شده ۲۰۲۰
خانه چاپ سه بعدی شده ۲۰۲۰

شرکتTECLA  مجوز این برنامه ریزی را در ماه می سال جاری دریافت کرد و چاپ این خانه به طور رسمی در سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز شد. این پروژه در ابتدای سال ۲۰۲۰ به اتمام خواهد رسید. انتشارات SmarTech  تخمین زده است که این نرخ بازار چاپ سه بعدی در صنعت ساخت و ساز تا سال ۲۰۲۷ به ۴۰ میلیارد دلار برسد. در حال حاضر شرکت های زیادی شروع به اعمال تکنولوژی چاپ سه بعدی برای انجام پروژه های خود کرده اند.  به عنوان مثال شرکتApis Cor  به تازگی چاپ سه بعدی بزرگترین ساختمان جهان در دبی را به پایان رسانده است.

 

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید