تکنولوژی پرینت سه بعدی برای استفاده شخصی عالی است اما فقط به کارگاه شما محدود نمی شود. در واقع این فناوری با توجه به اشتیاق جامعه در هنگام به اشتراک گذاشتن بسیار بهتر است. در ادامه می خواهیم ده مورد از تاثیرگذاریترین ویدیوهای پرینت سه بعدی  اشیاء را بررسی کنیم.

 

ویدیوهای پرینت سه بعدی اشیاء در اینترنت

بسترهای زیادی برای اشتراک گذاری وجود دارند که مهمترین آنها YouTube است. YouTube به عنوان رسانه ای برای تولید کنندگان، طراحان و متخصصان برای به اشتراک گذاشتن فعالیت ها، خلاقیت و دانش خود به کار می رود. در این مقاله ۱۰ مورد از تاثیرگذارترین ویدئو ها در زمینه ساخت محصولات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی آورده شده است.

  • مونتاژ ماشین حساب  Curta با پرینت سه بعدی
مونتاژ ماشین حساب Curta با پرینت سه بعدی
مونتاژ ماشین حساب Curta با پرینت سه بعدی

Adam Savage کانال YouTube خود با نام Adam Savage’s Tested را به انواع پروژه های DIY پیشرفته در زمینه ساخت لوازم و وسایل صحنه از فیلم و یا بازی های ویدئویی اختصاص داده است. ویدئو زیر پرینت سه بعدی یک ماشین حساب Curta طراحی شده توسط Marcus Wu را به نمایش می گذارد.

ماشین حساب Curta یک ماشین شگفت انگیز است که کاملاً بدون استفاده از برق کار می کند. این ماشین حساب با استفاده از میله موجود در بالای آن مقادیر ورودی را از شما دریافت کرده و محاسبات را بر روی آن ها انجام می دهد.

  • پرینت سه بعدی یک تانک ساده اما کاربردی
پرینت سه بعدی یک تانک ساده اما کاربردی
پرینت سه بعدی یک تانک ساده اما کاربردی

هنگام استفاده از فیلامنت PLA قرمز و یک وسیله سرگرمی رادیو کنترل چه چیز دریافت می کنید؟ Ivan Miranda در یکی از محبوب ترین ویدیوهای YouTube خود با عنوان “Hole Making Machine” پاسخ این سوال را به ما می دهد. این تانک یک مثال شگفت انگیز است که نشان می دهد چگونه یک فرآیند چاپ ساده و مقداری نبوغ می تواند یک وسیله نقلیه رادیو کنترل را که در محیط های مختلف بسیار خوب عمل می کند تولید کند.

Ivan به طراحی هایش و استفاده از PLA قرمز بسیار مشهور است. وی تانک ها، قایق ها و اتومبیل های رادیو کنترل را طراحی کرده است که برخی از آنها حتی می توانند روی سقف ها حرکت کنند.

  • ساخت سریع و مقرون به صرفه خانه با استفاده از پرینت سه بعدی
ساخت سریع و مقرون به صرفه خانه
ساخت سریع و مقرون به صرفه خانه

آیا می توان خانه ای ایمن و کاربردی را با هزینه ای در حدود ۴۰۰۰ دلار در کمتر از ۲۴ ساعت ساخت؟

Icon با همکاری شرکت New Story توانایی های بی نظیر خدمات پرینت سه بعدی در ساخت خانه ها را در کانال Tech Insider در youtube نشان می دهد. بسیاری از مردم در سراسر جهان در محیط های ناامن زندگی می کنند. این همکاری یک راه حل جدید در دسترس را به نمایش می گذارد.

  • کارهای هنری چند رنگ با استفاده از پرینتر سه بعدی تک نازله
کارهای هنری چند رنگ با استفاده از پرینتر سه بعدی تک نازله
کارهای هنری چند رنگ با استفاده از پرینتر سه بعدی تک نازله

اگر شما همانند بیشتر سازندگان یک پرینتر سه بعدی داشته باشید به احتمال زیاد این پرینتر یک دستگاه FDM تک نازله است. مطمئنا شما می توانید ۵۰۰ دلار برای تنظیمات دو نازله پرداخت کنید یا یک پرینتر سه بعدی دو نازله تهیه کنید. اما چرا وقتی می توانید این کار را با پرینتر سه بعدی تک نازله ای که در اختیار دارید انجام دهید خودتان را  به زحمت اندازید؟

این فیلم یک استراتژی از کانال  Make Anythingدر یوتیوب را به نمایش می گذارد که نشان می دهد چگونه هر شخص با یک پرینتر سه بعدی تک نازله می تواند اشیاء پرینت سه بعدی شده چند رنگ ایجاد کند.

دیگر پرینتر سه بعدی تک نازله شما محدودتان نخواهد کرد. با کمی خلاقیت و زمان شما می توانید آثار کاملاَ هنری خلق کنید. Devin Montes سابقه ارائه پروژه های شگفت انگیز در زمینه پرینت سه بعدی دارد.

 

  • پرینت سه بعدی پهپاد مسابقه
پرینت سه بعدی پهپاد مسابقه
پرینت سه بعدی پهپاد مسابقه

اگر تا به حال یک پهپاد را هدایت کرده باشید یا حتی آنها را در تلویزیون تماشا کرده باشید می دانید که به راحتی سقوط می کنند و اغلب می شکنند. قطعات این پهپاد ها معمولاً به منظور کاهش وزن و افزایش استحکام از یک ماده فیبر کربن ساخته می شوند که قیمت آن ها را بالا می برد. تکنولوژی پرینت سه بعدی این قطعات را به خصوص برای آزمایش طرح های سفارشی و آموزش خلبانان مبتدی در دسترس تر می کند.

RCLifeOn در یوتیوب تست یک طرح پهپاد که تعمیر آن در عین مدولار بودن سریع است را نشان می دهد. دیگر نیازی نیست هزینه های هنگفت بپردازید یا هفته ها برای رسیدن قطعات این پهپاد ها از چین انتظار بکشید. تکنولوژی پرینت سه بعدی به کمک شما آمده است. چرا نمی توانید قابلیت های بی شماری که این فناوری برایتان به ارمغان آورده است را ببینید؟

  • سلاح های پرینت سه بعدی شده
سلاح های پرینت سه بعدی شده
سلاح های پرینت سه بعدی شده

برخی از تفنگ های پرینت سه بعدی شده می ترسند، برخی آنها را دوست دارند و برخی نمی دانند چه حسی به آن ها دارند. مدتی است که اسلحه های پرینت سه بعدی شده مورد بحث قرار گرفته اند و حتی در بسیاری از مناطق جهان ممنوع شده اند.

این موضوع بحث برانگیز است زیرا بسیاری می ترسند که مردم عادی و یا حتی بچه ها سلاح های غیر قابل ردیابی بسازند. اما افراد حاضر در این ویدئو که در کانال Vice News  در یوتیوب منتشر شده است، فایل های موجود در شبکه اینترنت را دانلود کرده و در حال تولید آنها هستند.

  • پرینتر های سه بعدی Catan
پرینتر های سه بعدی Catan
پرینتر های سه بعدی Catan

واقعاً جالب است زمانی که یک سازنده زمان زیادی را صرف ساخت محصولی می کند. وقتی تیمی از تولید کنندگان برای طراحی و ساختن یک پروژه با یکدیگر همکاری می کنند نتایج می تواند بسیار حیرت انگیز باشند.

این مونتاژ که توسط Corridor Crew فیلم برداری شده است لیست طولانی از آثار خالقان است. از افرادی که بازی های رومیزی طراحی کرده اند تا افرادی که فضاهای آهنربایی را طراحی کرده اند، هیچ یک نمی توانند ازCatan  پرینت سه بعدی شده بهتر ظاهر شوند. و آنچه باعث بهتر شدن آن می شود این موضوع است که شما می توانید خودتان فایل های آن را دانلود کرده و سپس پرینت کنید.

 

  • پرینت سه بعدی کلاه Shoretrooper
پرینت سه بعدی کلاه Shoretrooper
پرینت سه بعدی کلاه Shoretrooper

این امر بسیار عادی است که سازندگان فایل ماسک ها را دانلود کرده و سپس با استفاده از پرینترهای سه بعدی شخصی چاپ کنند. اما در ویدیو زیر که در کانال I Like To Make Stuff در یوتیوب منشر شده است، یک کلاهShoretrooper  ساخته شده است که دقیقاً شبیه به مدل Star Wars: Rogue One می باشد.

 

عملیات پس پردازش نقش کلیدی در ایجاد ظاهر واقعی ایفا می کند و زمان زیادی برای انجام دادن آن نیاز است. اما با صرف وقت کافی مطمئناً از این فیلم تحول آمیز لذت خواهید برد.

  • پرینت سه بعدی بازوی مصنوعی شرکت Open Bionics
پرینت سه بعدی بازوی مصنوعی شرکت Open Bionics
پرینت سه بعدی بازوی مصنوعی شرکت Open Bionics

شرکت تویوتا با همکاری کمپانیOpen Bionics  پروتز پرینت سه بعدی شده خود را تولید کرد. ساخت پروتز ها با استفاده از روش های تولید سنتی پر هزینه بوده و به راحتی قابل سفارشی سازی نیستند. با این وجود با کمی نبوغ و طراحان شگفت انگیز،Open Bionics  یک محصول سه بعدی به نامThe Hero Arm را تولید کرده است.

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به این صورت، پیش از این نیز مشاهده شده است اما در اینجا از این فناوری برای ایجاد حس مهم بودن در افرادی که از نقص عضو رنج می برند استفاده شده است. در این طرح هر بازوی مصنوعی می تواند براساس یک طرح خاص یا یک شخصیت ابرقهرمان ساخته شود.

  • پرینت سه بعدی بزرگترین ماشین OpenRC F1 در جهان
پرینت سه بعدی بزرگترین ماشین OpenRC F1 در جهان
پرینت سه بعدی بزرگترین ماشین OpenRC F1 در جهان

Joel Telling به مقیاس سازی هایش مشهور است. وی همیشه مدل ها را بزرگتر و بزرگتر می کند. پروژه های او ایده های سرگرم کننده ای را به بیننده ارائه می دهد که برای دیگر سازندگان الهام بخش هستند.

در این ویدیو او یک مدل ساده انتخاب کرده و مقیاس آن را ۴۰۰٪ کرده است. این به این معنا نیست که مشکلی ایجاد نشده است. پس از بیش از پنج بار به روزرسانی فیلم از مراحل ساخت، شکست و تعمیر این ماشین، Joel Telling سرانجام پروژه خود را به پایان رساند و آن را به حرکت در آورد.

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

ده مورد از تاثیرگذارترین ویدئو ها از پرینت سه بعدی اشیاء

به این پست امتیاز دهید