یک شرکت تحقیقاتی به نام Technavio به تازگی گزارشی درباره بازار بین المللی پرینت سه بعدی فلز منتشر کرده است. طبق گزارش این شرکت تحقیقاتی بازار پرینت سه بعدی فلز باید طی سال های ۲۰۲۰ الی ۲۰۲۴، ۴٫۴۲ میلیارد دلار رشد کند. این موضوع نشان دهنده نرخ رشد سالانه ۱۴٪ این صنعت است. پویایی فناوری پرینت سه بعدی فلز عمدتاً مربوط به صنعت خودروسازی است که از فناوری پرینتر سه بعدی با هدف تولید اجزای سبک تر، پیچیده تر و با عملکرد بالاتر استفاده می کنند.

 

تولید قطعات نهایی با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی فلزی

در طول یک دهه گذشته ما شاهد رونق زیاد صنعت پرینت سه بعدی فلزی به ویژه با ورود تولیدکننده هایی که می خواستند هزینه های فناوری های موجود را کاهش دهند بوده ایم. نمونه هایی از این قبیل شرکت ها عبارتند از Desktop Metal و Markforged که از سیستم های MIM برای تولید ماشین های موجود که هزینه ساخت آن ها قبلاً ده ها هزار دلار بوده است استفاده می کنند.  بنابراین رشد روز افزون فناوری پرینت سه بعدی فلز تعجب آور نیست. علاوه بر این موضوع تولیدکنندگان برای تولید قطعات نهایی در صنایعی مانند هوافضا، خودروسازی و پزشکی که همیشه مصرف کننده فلزات بوده اند از فناوری های پرینت سه بعدی استفاده بیشتری می کنند.

تولید قطعات نهایی با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی فلزی
تولید قطعات نهایی با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی فلزی

پروژه تحقیقاتی جدید شرکت Technovia با عنوان “Global Metal Additive Manufacturing2020-2024”   رشد تدریجی ۴٫۴۲ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۴ را پیش بینی می کند. رشد این صنعت عمدتاَ توسط آمریکای شمالی با  نرخ ۳۲٪ و به دنبال آن اروپا و آسیا صورت خواهد گرفت. طبق پیش بینی ها نرخ رشد صنعت پرینت سه بعدی فلز در سال جاری به ۱۳٫۴۵٪ خواهد رسید. شرکت تحقیقاتی Technovia با اشاره به این موضوع که بازار خودرو محرک این افزایش خواهد بود اظهار داشت: “تولید کنندگان، فناوری پرینت سه بعدی فلز را به عنوان وسیله ای برای تولید قطعات یدکی و قطعات نهایی سبک تر و پیچیده تر می دانند. این امر باعث می شود تا ضمن کاهش زمان عرضه محصول به بازار، راندمان را نیز افزایش دهند.”

این امر به ویژه در مورد مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ Formula 1 صادق است که چندین تیم مانند Scuderia Ferrari وWilliams Martini Racing  از فناوری پرینت سه بعدی فلز برای تولید قطعات سبک تر و پیچیده تر استفاده می کنند. این شرکت ها از فناوری پرینت سه بعدی برای تولید قطعاتی مانند اسپویلرها، قطعات بدنه یا قطعات برای مونتاژ گیربکس استفاده می کنند.

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی فلز در صنعت خودروسازی
استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی فلز در صنعت خودروسازی

علاوه بر صنعت خودروسازی صنایع دیگری مانند هوافضا، قالب سازی و پزشکی نیز از فناوری پرینت سه بعدی فلز بهره می برند. به دنبال تقاضای زیاد برای ایمپلنت های دندانپزشکی در آمریکای شمالی، بخش پزشکی به ویژه دندانپزشکی شروع به استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی فلز کردند.

درنهایت شرکت Technovia نشان می دهد که پرینت سه بعدی فلز منجر به سرمایه گذاری بیشتری در بخش تحقیق و توسعه می گردد و تولیدکنندگان به دلیل رقابت زیاد به راه حل های خلاقانه تر و متناسب با نیاز صنعتگران روی می آورند.

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید