Brandessence Market Research پژوهشی در مورد مدل های جراحی چاپ سه بعدی شده منتشر کرده است و رشد چشمگیر این بازار در سال های آینده را مورد بررسی قرار داده است. در واقع با توجه به رشد سالانه ۱۰٫۵۷٪ این صنعت از سال ۲۰۱۸، انتظار می رود ارزش بازار این صنعت تا سال ۲۰۲۵ به بیش از یک میلیارد دلار برسد. اینها رقم های امیدوار کننده ای برای این صنعت هستند و به وضوح اهمیت فناوری های سه بعدی را در بخش پزشکی نشان می دهند. لازم به ذکر است که تکنولوژی پرینتر سه بعدی امکان ساخت تجهیزات پزشکی متناسب با هر بیمار را فراهم می کند. علاوه بر این، این مدل ها مزایای بی شماری شامل آمادگی بهتر قبل از عمل جراحی، مواد آموزشی بتن و کاهش خطر خطا در طی جراحی های ظریف را به پزشکان ارائه می دهند.

 

ساخت مدل های جراحی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

هنگامی که ما در مورد سفارشی سازی با استفاده از پرینت سه بعدی صحبت می کنیم، اغلب صنعت پزشکی ذکر می شود. امروزه فناوری های سه بعدی برای تولید دستگاه های مورد نیاز پزشکان (دستگاه هایی متناسب با آناتومی هر بیمار) مناسب و کارآمد هستند. از جمله این دستگاه ها می توان وسیله های جراحی پرینت سه بعدی شده مانند پروتزها و ارتزها، وسایل کمک بصری، ایمپلنت های پرینت سه بعدی شده و غیره را نام برد. علاوه بر این فناوری های موجود و مواد پرینت سه بعدی مرتبط با آن ها، امکان ساخت تجهیزات دقیق تر، زیست سازگار تر و با کیفیت تری را برای این صنعت فراهم می سازند. جای تعجب نیست که ارزش بازار مدل های جراحی چاپ سه بعدی شده هر ساله ۱۰٫۵۷٪ رشد می کند و پیش بینی می شود که در مقایسه با ارزش ۵۰۵٫۹ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۸، در سال ۲۰۲۵ به ۱٫۰۲۲ میلیارد دلار برسد.

ساخت مدل های جراحی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت مدل های جراحی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

بازار مدل های جراحی پرینت سه بعدی شده

این گزارش منتشر شده نشان می دهد که آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده و آسیا و اقیانوسیه بیشترین رشد را در این بخش داشته اند. به عنوان مثال در حال حاضر در ایالات متحده بیش از ۶۵۰۰ شرکت تجهیزات پزشکی فعالیت دارند. اگرچه تخمین اینکه امروزه چه تعداد از این شرکت ها با موفقیت فناوری های پرینت سه بعدی را در فرایند تولید خود ادغام کرده اند کار دشواری است اما واضح است که هم اکنون آنها بر این صنعت تأثیر می گذارند. به عنوان مثال شرکتی به نام SmileDirectClub روزانه هزاران تراز کننده دندان را با استفاده از فناوری های پرینت سه بعدی طراحی می کند. همچنین بازار این صنعت از نظر تحقیق و توسعه، ترویج نوآوری و فرایندهای جدید برای توسعه سریع ابزارهای پزشکی مناسب، در حال افزایش ظرفیت خود می باشد.

بازار مدل های جراحی پرینت سه بعدی شده
بازار مدل های جراحی پرینت سه بعدی شده

برای پرینت سه بعدی مدل های آناتومیک از تولیدکنندگان دستگاه های پرینتر سه بعدی یا شرکت های ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی و همچنین شرکت های متخصص در زمینه پزشکی می توان کمک گرفت.

 

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (40 امتیاز)