خانه پرینت سه بعدی شدهDFAB HOUSE  به طور رسمی در ساختمانEmpa  (آزمایشگاه علم مواد و تکنولوژی سوئیس) و Eawag در NEST (یک آزمایشگاه سازنده خانه های هوشمند) در دوباندورف سوئیس افتتاح شد. این پروژه که توسط محققان  ETH زوریخ و با همکاری بیش از ۳۰ شریک صنعتی ایجاد شده است، اولین خانه مسکونی پرینت سه بعدی شده در جهان است که نه تنها به صورت دیجیتالی برنامه ریزی شده بلکه با استفاده از روبات ها و پرینترهای سه بعدی ساخته شده است.

ساخت دیجیتالی ساختمانی در سوئیس با ادغام تکنولوژی پرینت سه بعدی و رباتیک

این خانه پرینت سه بعدی شده سه طبقه ای با مساحت ۲۰۰ متر مربع در بالاترین پلتفرم در NEST واقع شده است. اتاق نشیمن آن دارای یک سقف بتنی ظریف پرینت سه بعدی شده و یک دیوار بتنی منحصر به فرد است که توسط یک ربات پرینت سه بعدی شده است. پس از گفتن یک فرمان خاص، پرده ها به طرز جادویی باز می شود و کتری آب را برای چای آماده می کند. آنچه که مانند یک فیلم علمی تخیلی به نظر می رسد، در حال حاضر در سوئیس به واقعیت تبدیل شده است.

پرینت سه بعدی دیوار ساختمانی در سوئیس با پرینت سه بعدی و رباتیک

پرینت سه بعدی دیوار ساختمانی در سوئیس با پرینت سه بعدی و رباتیک

در این ساختمان پرینت سه بعدی شده مدولار، محققان می توانند تکنیک های جدید ساخت و ساز و فناوری انرژی را در شرایط واقعی زندگی مورد آزمایش قرار دهند. آزمایشگاه  NESTمتشکل از یک ساختمان به عنوان هسته مرکزی است، که مدول های مختلف ساختمان (در اصطلاح طبقه ها) می توانند به آن متصل شوند. هدف از فناوری های دیجیتال نه تنها برنامه ریزی و ساخت و ساز کارآمدتر بلکه پایدارتر نیز می باشد. همچنین پرینت سه بعدی و دیگر فناوری ها امکانات جدیدی در طراحی ایجاد می کنند. به عنوان مثال، دو طبقه فوقانی مسکونی دارای قاب چوبی هستند که با کمک دو روبات ساخته شده و در هندسه های پیچیده مرتب شده اند.

نمای داخلی ساختمانی در سوئیس که با پرینت سه بعدی و رباتیک ساخته شد

نمای داخلی ساختمانی در سوئیس که با پرینت سه بعدی و رباتیک ساخته شد

اولین ساکنان این ساختمان پرینت سه بعدی شده که گروهی مهمان آکادمیک از آزمایشگاه هایEmpa  و Eawag می باشند در حدود دو ماه آینده به DFAB HOUSE منتقل خواهند شد. یک کنسرسیوم از شرکت های دیجیتال به مدیریت  Digital STROM اولین ایده های خانه هوشمند را در DFAB HOUSE نصب کرده اند. این ایده های دیجیتال شامل محافظت هوشمند چند مرحله ای از ساختمان، گزینه های خودکار تنظیم نور، و آخرین نسل از لوازم خانگی هوشمند می باشد.

همچنینDFAB HOUSE  از لحاظ مدیریت انرژی هوشمند می باشد. ماژول های فتوولتائیک روی سقف به طور متوسط ​​یک و نیم برابر بیشتر، برق مورد نیاز را تامین می کنند. دو ایده راه اندازی و همراه با محققان Empa و Eawag، به ذخیره بیشتر انرژی کمک می کنند. از یک طرف گرما از آب فاضلابی که در هر صورت از بین می رود، به طور مستقیم از طریق مبدل های حرارتی در سینی های دوش بازیابی می شود. از طرف دیگر آب گرم به جای خنک شدن در لوله های آب در زمان عدم استفاده، به دیگ بخار باز می گردد. این روش نه تنها موجب صرفه جویی در انرژی و آب می شود، بلکه خطر رشد باکتری در لوله ها را کاهش می دهد.

نمای داخلی ساختمانی در سوئیس با پرینت سه بعدی و رباتیک

نمای داخلی ساختمانی در سوئیس با پرینت سه بعدی و رباتیک

گیان لوکا بنا از موسسان شرکت Empa گفت: “در اجرای یک پروژه ساختمانی پرینت سه بعدی مانند DFAB HOUSE، روش های ساخت سنتی با مفهوم جدیدی از دنیای دیجیتال ادغام شدند. گذر از بردهای دیجیتال به یک ساختمان واقعی، دانشمندان و کارشناسان صنعت را به چالش کشیده است. این ساختمان بسیار خیالی از طریق یک گفتگوی سازنده به واقیعت تبدیل شد. امیدوارم که به زودی این تکنولوژی ها در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار بگیرند”.

در فیلم زیر ویدیو کامل این خانه پرینت سه بعدی شده شگفت انگیز را می توانید مشاهده کنید.

منبع: https://www.3ders.org/

 

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf ساخت دیجیتالی ساختمانی در سوئیس با پرینت سه بعدی و رباتیک

 

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید