شرکت Local Motors در چندلر آریزونا، یکی از پیشگامان ساخت وسایل نقلیه پرینت سه بعدی شده در جهان است که یک وسیله نقلیه بدون راننده به نامOlli  را به دانشگاه ایالتی کالیفرنیا معرفی کرده است. وسیله نقلیه های اتوماتیک و الکتریکی پرینت سه بعدی شده شرکت Olli ظرفیت حمل ۸ مسافر را دارند.

پرینت سه بعدی اتوبوس بدون راننده!

ساخت وسیله نقلیه بدون راننده با استفاده از پرینت سه بعدی

ساخت وسیله نقلیه بدون راننده با استفاده از پرینت سه بعدی

برای ۹۰ روز آینده، دو Ollis در یک چرخه پیش برنامه ریزی شده با سرعت کم در محوطه دانشگاه می چرخند و دانش آموزان را سوارو پیاده می کنند. این وسیله نقلیه  در کنار تکنولوژی پرینت سه بعدی مجهز به تکنولوژی پاسخ وابسته است و از LiDAR، رادار، دوربین ها و جی پی اس برای ردیابی مسیر استفاده می کند. هم چنین این وسیله نقلیه مجهز به یک سیستم اجتناب از مانع است که این سیستم برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفته است. این وسیله نقلیه همچنین دارای یک نگهدارنده ایمن با کنترل ترمز اضطراری می باشد.

به گفته تونی لوکاس، مدیر خدمات حمل و نقل و پارکینگ دانشگاه، این سه ماه برای جمع آوری داده ها در مورد پرینت سه بعدی وسایل نقلیه بدون راننده  مورد استفاده قرار می گیرد. از دانش آموزان مهندسی و علوم کامپیوتری خواسته شده است تا بررسی های خودشان را انجام دهند و داده های جمع آوری شده از Ollis را برای آزمایش تجربه کاربران مورد بررسی قرار دهند و نظر مسافران را در مورد وسایل نقلیه بدون راننده تجزیه و تحلیل کنند. در پایان دوره ۹۰ روزه این وسایل نقلیه به محل دیگری منتقل خواهند شد.

رابرت نلسون اظهار داشت: “ما دانشجویان را تشویق می کنیم که در مورد هر آنچه ممکن است فکر کنند، در مورد این که چگونه می توانند بر آینده تاثیر بگذارند و به نوآوری برسند. امکاناتی که با معرفی این نوع فناوری ها برای دانشجویان فراهم می شود بی حد و انداره است، و من می دانم از این که چگونه ساخت وسیله نقلیه Olli به کمک پرینتر سه بعدی ممکن است الهام بخش دانش آموزان و استادان با استعداد ما باشد به هیجان خواهم آمد.”

در حالی که وسیله نقلیه Olli در محوطه دانشگاه ایالت ساکرامنتو خواهد بود، برای افراد عمومی که می خواهند این وسیله نقلیه بدون راننده را امتحان کنند نیز در دسترس قرار خواهد  گرفت.

جی راجرز، یکی از بنیانگذاران و مدیران شرکت Local Motors پیش از انتشار رسمی این وسیله نقلیه گفت: “گسترش این وسیله با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی یک لحظه بزرگ برای دولت ساکرامنتو و برای شرکت Local Motors است که حاصل ماه ها همکاری، طراحی و توسعه می باشد. دانشگاه ایالت ساکرامنتو با اشتیاق به پایداری و پذیرش و ادغام تکنولوژی، یک مکان ایده آل برای ارائه وسیله های نقلیه Olli شرکت ما می باشد. استقرار این وسیله نقلیه در دانشگاه،  Olliرا در ارتباط با یک نسل از بزرگسالان جوان قرار می دهد که نقش مهمی در پیشرفت تکنولوژی اتوماتیک در آینده خواهند داشت. ”

۱۰۰،۰۰۰ دلار هزینه پیاده سازی این دو وسیله نقلیه Ollis می باشد که ۹۰۰۰۰ دلار آن از شورای حکومتی مناطق ساکرامنتو و ۱۰،۰۰۰ دلار باقی مانده از دانشگاه  تامین شده است.

منبع: https://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf ساخت وسیله نقلیه بدون راننده با استفاده از پرینت سه بعدی

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید