علم معماری در مورد تحقق یک طرح زیبا، چشم انداز یا ترکیب اشکال و عملکرد برای ایجاد ایده های جدید است. نمایش ایده به همکاران یا کارفرمایان و مشتریان گاهی اوقات می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا تکنولوژی پرینتر سه بعدی به کمک معماران می آید. ایجاد مدل های معماری پرینت سه بعدی شده در مقایسه با روش های سنتی ساخت مدل بسیار راحت تر، سریعتر و مقرون به صرفه تر هستند. به لطف فناوری پرینت سه بعدی، اکثر سازه را می توان به صورت یک قطعه واحد چاپ سه بعدی کرد. یک چاپگر سه بعدی همچنین قادر به ساخت اجزای پیچیده مانند ستون ها، کمان ها و طاق ها می باشد. تکنولوژی پرینت سه بعدی برای شما امکان ایجاد موثرتر مدل های معماری کم نظیر و با کیفیت را فراهم می سازد. شما می توانید با استفاده از یک دستگاه پرینتر سه بعدی و یا یک شرکت ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی، مدل های معماری خود را به واقعیت تبدیل کنید.

 

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت معماری

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای معماران امکان ایجاد یک مدل ملموس با سرعت بالا را فراهم می سازد. تأثیر یک جسم فیزیکی از تجسم طرح در کامپیوتر بیشتر است. بنابراین بهتر است برای ارائه طرح به مشتری پس از مدلسازی، ایده خود را به جسم فیزیکی تبدیل کنید. یک چاپگر سه بعدی تمام کارها را برای شما انجام می دهد و از این طریق در زمان ایجاد مدل و یا شکل دادن اجزای طرح صرفه جویی می شود. یک مزیت بزرگ فناوری پرینت سه بعدی در صنعت معماری آزادی در ایجاد اشکال است. روش های مرسوم ساختن یک مدل معماری امکان ایجاد سریع طرح های ساده را فراهم می سازد اما ایجاد یک طرح خمیده مانند استادیوم با روش های قدیمی ساخت ماکت های معماری یک چالش جدی است. یک دستگاه پرینتر سه بعدی می تواند هر طرحی را برای ارائه به مشتری با کیفیت بالا ایجاد کند.

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت معماری
استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت معماری

نکات و ترفندهای استفاده از یک پرینتر سه بعدی برای معماران

نحوه طراحی پیش از عملیات پرینت سه بعدی

برای اطمینان از پرینت سه بعدی با کیفیت بالا لازم است که قوانین طراحی برای پرینت سه بعدی را به خاطر داشته باشید. در هنگام طراحی مدل باید این واقعیت را در نظر بگیرید که مدل دارای سطوح بسته و ضخامت دیواره قابل پرینت سه بعدی باشد.

نحوه طراحی پیش از عملیات پرینت سه بعدی
نحوه طراحی پیش از عملیات پرینت سه بعدی

 

پرینت سه بعدی مدل معماری

نکته جالب در مورد تکنولوژی پرینت سه ‌بعدی این است که شما قادر به پرینت سه بعدی اشکال پیچیده با دقت بالا هستید که ساخت آنها با دست و روش های مرسوم بسیار زمان بر است. شما می توانید از یک دستگاه پرینتر سه بعدی برای پرینت سه بعدی طرح هایی با جزئیات دقیق مانند نما های پیچیده، فضای داخلی، عناصر محیطی (اتومبیل، درختان، انسان) ، سقف و … استفاده کنید. یک پرینتر سه بعدی می تواند سطوح کف بزرگ را چاپ سه بعدی کند. شما می توانید با استفاده از یک پرینتر سه بعدی انواع اجزای طرح را جهت ارائه به مشتری پرینت سه بعدی کنید.

پرینت سه بعدی مدل های معماری
پرینت سه بعدی مدل های معماری

پرینت سه بعدی مدل در مقیاس مناسب

ساخت مقیاس صحیح مدل قبلاً توسط صنعتگران متخصص در معماری انجام می گرفت. اما با استفاده از یک دستگاه پرینتر سه بعدی و انواع فیلامنت های پرینت سه بعدی می توانید به راحتی مدل را روی پرینتر سه بعدی بارگذاری کنید و مدل پرینت سه بعدی شده خود را تنها یک روز بعد تحویل بگیرید.

پرینت سه بعدی مدل در مقیاس های مناسب
پرینت سه بعدی مدل در مقیاس های مناسب

تسریع فر ایند طراحی پیش از پرینت سه بعدی

ایجاد ماکت پرینت سه بعدی شده به این معنی است که طراح می تواند بدون از دست دادن وقت مدل های خاص خود را ایجاد کند. معماران با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی می توانند فرایند طراحی خود را با افزایش سرعت مراحل تکرار و اصلاح طراحی سه بعدی تسریع کنند.

تسریع فر ایند طراحی پیش از پرینت سه بعدی
تسریع فر ایند طراحی پیش از پرینت سه بعدی

پرینتر سه بعدی آیدیزاین تولید کننده و ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی می تواند در این زمینه شما را راهنمایی‌کند . همچنین می توانید سفارش های پرینت سه بعدی مدل های معماری را از قسمت سفارش پرینت سه بعدی پیگیری کنید.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید