شرکت Diehl Aviation متخصص در زمینه کابین و  الکترونیک هوابرد اعلام کرد که بزرگترین قطعه کاملاَ چاپ سه بعدی شده برای هواپیمای مسافربری را به بازار عرضه کرده است. این قطعه مورد بحثCurtain Comfort Header  می باشد که یک محفظه پیچیده برای پرده ریل جهت نصب در هواپیمای A350 XWB در ایرلاین قطر (Qatar Airways) است. این ماژول، با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدیFDM  و در ابعاد ۱،۱۴۰ × ۷۲۰ × ۲۴۰ میلی متر ساخته شده است.

نصب بزرگترین قطعه چاپ سه بعدی شده در هواپیمای مسافربری A350 XWB ایرلاین قطر

شرکت هواپیمایی Qatar Airways اولین شرکتی خواهد بود که از فناوری پرینت سه بعدی جهت ساخت  Trained Comfort Curtain  استفاده می کند. این پروژه از ابتدای فرایند مفاهیم اولیه تا صدور گواهینامه EASA طول خواهد کشید. چاپ سه بعدی برای شرکتDiehl Aviation  امکان حل مشکلات گوناگونی را فراهم آورد. یک قطعه کامل Trained Comfort Curtain  از بیش از ۱۲ جزء تشکیل شده است. این ماژول ها معمولا از لایه های مختلف فایبر گلاس لمینت شده تشکیل شده اند، که هر یک از آنها به یک ابزار آلومینیومی پیچیده نیاز دارد. ادغام عملکردهای بیشتر درون ماژول، مانند ادغام کانال های کابل، علائم مسیریابی اضطراری و یا کلیپ های نگهداری تخصصی، پیچیدگی بیشتری دارند. با این حال، هنگامی که ماژول با استفاده از چاپ سه بعدی تولید می شود، تمام قطعات را می توان با یک چاپگر سه بعدی تولید کرد و در آخر آن ها را به یکدیگر چسباند.

نصب بزرگترین قطعه چاپ سه بعدی شده در هواپیما قطر

نصب بزرگترین قطعه چاپ سه بعدی شده در هواپیما قطر

با وجود فراهم آوردن مزایای بی شمار در این قطعه، شرکتDiehl Aviation  در حال حاضر تنها Curtain Comfort Headers را با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی و برای تعبیه در هواپیمای A350 XWB   تولید می کند. علاوه بر این، این قطعه چاپ سه بعدی شده نیاز کمتری به بازسازی داشته و می توانند به راحتی برای انجام تعمیرات و یا جایگزینی برداشته شوند که این امر سبب کاهش زمان انتظار در طول عملیات تعمیر می شود. همچنین، ماژول ها به راحتی می توانند برای راه حل های تکمیلی سفارشی شوند. در همین حال، مسافران از دقت قطعات چاپ سه بعدی شده که منجر به کاهش نویز و امکان تعبیه بهتر در کابین می شود بهره مند می شوند.

پرینت سه بعدی قطعه هواپیما در قطر

پرینت سه بعدی قطعه هواپیما در قطر

Diehl Aviation یکی از بخش های شرکت Diehl Stiftung & Co. KG است که تمام فعالیت های هواپیمایی گروه Diehl را زیر یک سقف ترکیب می کند. این شرکت یکی از تامین کننده های اصلی سیستم های هواپیما و کابین است و در حال حاضر حدود ۶،۰۰۰ کارمند دارد. کمپانی های ایرباس (برای هر دو محصول هواپیما و هلیکوپتر)، بوئینگ، بمباردیه ایروسپیس و امبرائر از جمله مشتریان این شرکت می باشند.

شرکت Diehl Aviation، قطعه چاپ سه بعدی شده Curtain Comfort Header را در نمایشگاه Aircraft Interiors Expo در شهر هامبورگ در غرفه۷D20  به نمایش خواهد گذاشت.

http://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf نصب بزرگترین قطعه چاپ سه بعدی شده در هواپیما

 

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید