آیا نام بازی محبوب Exploding Kittens را شنیده اید؟ این بازی که شبیه بازی UNO می باشد چند سال پیش در دنیا غوغایی به پا کرد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. اکنون این شرکت یکی دیگر از بازی های خود به نام Happy Salmon را با یک سورپرایز برای مشتریان وفادار خود ارائه کرده است. شرکت Exploding Kittens از ۱۸ ژانویه تا ۲۴ ژانویه، به ۱۰ برنده خوش شانس Nft های پرینت سه بعدی شده بازی Happy Salmon اهدا می کند. 

 

 ساخت NFT  با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مدتی است که  NFTها آخرین ترند در بازار  ارزهای دیجیتال بوده اند. برای کسانی که ممکن است ندانند، توکن ‌های غیرقابل معاوضه که معمولاً به آنها NFT گفته می ‌شود، اساساً کالاهای دیجیتال غیرقابل معاوضه هستند که معمولاً مربوط به هنر یا موارد مشابه می باشند و ارزشی مشابه ارزهایی مانند یورو یا بیت ‌کوین دارند. همچنین NFT ها اخیراً شروع به حضور در جامعه پرینت سه بعدی کرده اند. تاکنون بیشتر NFT های پرینت سه بعدی برای فایل های STL یا موارد مشابه بوده اند که کاربر می تواند برای داشتن یک کپی فیزیکی آن را با استفاده از پرینتر سه بعدی توسعه دهد.NFT  شرکت Exploding Kittens از الگوی مشابهی پیروی خواهد کرد.

ساخت NFT با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت NFT با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

  NFT های Exploding Kittens اولین NFT های قابل پرینت سه بعدی لیزری در جهان خواهند بود که با همکاری یک شرکت آمریکایی سازنده چاپگرهای سه بعدی لیزری به نام Glowforge طراحی شده اند. به این ترتیب، تمام NFT های  Happy Salmon همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود جعبه های قابل پرینت سه بعدی برای نگهداری بازی هستند که می توانند از طریق شرکت Glowforge چاپ شوند. فایل سه بعدی به منظور حفظ ویژگی غیر قابل معاوضه بودن، پس از چاپ از بین می رود. برندگانی که مایل به چاپ طرح خود هستند باید به Glowforge مراجعه کنند تا فایل را دانلود، چاپ و بلافاصله پس از آن از بین ببرد. سپس جعبه برای مالک ارسال می شود. این فرایند تضمین می کند که پس از چاپ نمی توان فایل را معامله کرد. Dan Shapiro، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Glowforge، در مورد تصمیم Glowforge و Exploding Kittens برای همکاری در این پروژه گفت: “خانواده من سالها است که بازی ‌هایExploding Kittens  را با هم بازی می‌کنند. بازی ‌های آن‌ ها همیشه در جعبه‌ های شگفت ‌انگیزی عرضه می‌ شوند. دستیابی به جعبه ای باورنکردنی تر، چالش بزرگی بود. خوشبختانه پرینتر سه بعدی لیزریGlowforge ، ترسیم، طراحی و ساخت قطعات شگفت انگیز را با فشار یک دکمه آسان می کند”. همچنین این شرکت ها متعهد شده اند به منظور مقابله با یکی از شناخته شده ترین معایب  NFTها، ۱۰ برابر کربن حاصل از انتشار در این پروژه را جبران کنند. متقاضیان می توانند قبل از پایان زمان مطرح شده، از طریق پست های اینستاگرام یا فیس بوک Exploding Kittens در مسابقه شرکت کنند.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرنت سه بعدی NFT

به این پست امتیاز دهید