نیروی دریایی ایالات متحده و مرکز تکنولوژی پیشرفته لاکهید مارتین به منظور کشف راه حلی برای استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی قطعات پرینت سه بعدی شده، با یکدیگر همکاری می کنند.

نسل جدیدی از پرینترهای سه بعدی هوشمند  در حال توسعه است که در آن از هوش مصنوعی برای نظارت و بهینه سازی خدمات پرینت سه بعدی استفاده می شود. اخیراَ مرکز تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده (ONR) که بودجه این پروژه بلندپروازانه را تامین می کند، قرارداد دو ساله ۸/۵ میلیون دلاری را امضا کرده است.

پرینتر سه بعدی رباتیک

خدمات پرینتر سه بعدی رباتیکی

خدمات پرینتر سه بعدی رباتیکی

چهار شریک بر روی این پروژه کار می کنند که توسط مرکز تکنولوژی پیشرفته لاکهید مارتین رهبری می شود. هدف این گروه ایجاد ربات هایی با توانایی گرفتن تصمیمات مستقل در مورد نحوه بهینه سازی تولید قطعات پرینت سه بعدی شده پیچیده می باشد.

در حال حاضر، پرینت سه بعدی در تعداد بسیار زیادی از صنایع مختلف کاربرد دارد، اما هنوز هم نیاز به سطح بالایی از آموزش و نظارت مستمر برای اطمینان از عملکرد مناسب دارد. به همین دلیل است که نیروی دریایی ایالات متحده بر روی این موضوع که چگونه می توان از هوش مصنوعی برای آموزش ربات ها به منظور کاهش حجم کار در زمان ساخت قطعات با ساختار پیچیده و با کیفیت بالا استفاده کرد، تمرکز کرده است.

بریان گریفیت، مدیر پروژه لاکهید مارتین گفت: “ما درمورد روش هایی تحقیق می کنیم که دستگاه ها بتوانند خودشان عملیات مشاهده، آموزش و تصمیم گیری با هدف ایجاد قطعاتی با کیفیت بالاتر و سازگار تر انجام دهند. دستگاه ها باید بتوانند عملیات نظارت و ایجاد تنظیمات را خود در طول فرایند پرینت سه بعدی برای اطمینان از تولید خواص مناسب مواد انجام دهند. ”

آیا شما به ربات های پرینت سه بعدی با لیزر خودمختار اعتماد می کنید؟

پرینتر سه بعدی رباتیکی

پرینتر سه بعدی رباتیکی

این پروژه تحقیقاتی به طور خاص بر روی سفارشی کردن ربات های چند محوره که از پرتوهای لیزری پر قدرت برای ذوب مواد مواد مشخصی استفاده می کنند، تمرکز دارد. اول از همه، این تیم توجه خود را بر روی آلیاژ تیتانیوم Ti-6AI-4V متمرکز کرده است.

محققان در حال توسعه مدل های نرم افزاری جدید و اصلاح سنسورها هستند تا قطعات پرینت سه بعدی شده بهتری را به دست آورند. هدف اصلی این قرارداد، “تجزیه و تحلیل یک سیستم رباتیک پرینت سه بعدی” می باشد. به عبارت دیگر، با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین، پرینتر های سه بعدی قادر خواهند بود تنظیمات مناسب را خود انجام دهند. ربات های پرینت سه بعدی از یکدیگر یاد می گیرند، خود را آموزش می دهند، و به طور مداوم فرایند را بهینه سازی می کنند.

بر طبق گفته لاکهید مارتین، در هنگام تولید قطعات پیچیدده، زمان و منابع زیادی به هدر می رود. به عنوان مثال، زمانی را در نظر بگیرید که تکنسین ها پس از اتمام چاپ برای تست کیفیت نیاز دارند و یا تلاش برای طراحی قطعاتی به منظور ایجاد موازنه و جبران بخش های ضعیف تر.

امیدوارم وقتی این قرارداد دو ساله کامل شود محققان یک ربات AI داشته باشند که بتواند براساس تحلیل های پیشین، نظارت، کنترل و بهینه سازی را انجام دهد. این پرینترهای سه بعدی اصلاح شده می تواند برای افراد مختلفی مانند کسانی که در مناطق دور افتاده از زنجیره های اصلی عرضه هستند، بسیار مفید باشد.

Zach Loftus، کارمند بخش پرینت سه بعدی لاکهید مارتین گفت: “اگر شما بتوانید به یک سیستم رباتیکی برای ایجاد یک قطعه با کیفیت اعتماد کنید، برای شما امکان تولید قطعات با کیفیت و در بستری مناسب فراهم می کند. به این فکر کنید که چگونه یک شخص می تواند یک قطعه جایگزین را در دریا چاپ کند، و یا چگونه یک مکانیک می تواند بخش جایگزینی برای یک کامیون را در صحرا چاپ کند. این موضوع سبب پیشرفت تکنولوژی پرینت سه بعدی خواهد شد. ”

نحوه کار کردن یک نمونه پرینتر سه بعدی رباتیکی را در فیلم زیر ببینید.

 

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینتر های سه بعدی رباتیکی

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید