یک شرکت توسعه املاک و مستغلات به نامEmaar Properties  با همکاری یک تولید کننده پرینتر سه بعدی بتن بین المللی و یک پیمانکار از امارات متحده عربی از ساخت نخستین خانه پرینت سه بعدی شده خود در دبی خبر داد. این پروژه در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و شرکت Emaar Properties هنوز جزئیات زیادی در مورد ساخت این خانه منتشر نکرده است. با این حال این پروژه آغاز یک استراتژی نواوری مهم برای شهر دبی را نشان داده و تحول آینده ساخت و ساز در این شهر را به وسیله فناوری پرینت سه بعدی تأیید می کند.

پرینت سه بعدی آینده صنعت ساخت و ساز

ما از اطلاعیه رئیس کمیته نوآوری ملی امارات که هدف پرینت سه بعدی ۲۵٪ از ساختمان های دبی را تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده بود خبر می دهیم. تاکنون شاهد افتتاح نخستین دفاتر پرینت سه بعدی شده با مساحت ۲۵۰ متر مربع بوده ایم. همچنین یک شرکت استارتاپ به نام XtreeE به امید تحقق تقاضای روز افزون در بخش ساخت و ساز شهر دبی به این شهر منتقل شده است.

پرینت سه بعدی آینده صنعت ساخت و ساز در دبی

پرینت سه بعدی آینده صنعت ساخت و ساز در دبی

محمد العبار رئیس شرکت Emaar Properties توضیح داد: “به عنوان پیشگام انجمن های متحد در دبی و تعیین کننده روند بخش املاک منطقه، برنامه های ما برای پذیرش پرینت سه بعدی منازل یک بخش جدایی ناپذیر از استراتژی دیجیتال و مشتری محور ما می باشد. ما از این طریق نه تنها موقعیت خود را به عنوان نخستین شرکت هایی که فناوری پیشرفته را پذیرفتند معرفی می کنیم بلکه ارزش های بلند مدت برای مشتری های خود ایجاد می کنیم زیرا پرینت سه بعدی مزایای بسیاری از قبیل کاهش هزینه ساخت و ساز، استفاده کارآمد تر از مواد و سطوح بالاتر  پایداری را فراهم می کند”.

املاک و مستغلات، تکنولوژی ساخت افزایشی را انتخاب کرده است زیرا باعث می شود این فناوری در عین فراهم آوردن امکان سفارشی سازی هر خانه زمان تحویل را کاهش دهد. آنها توضیح می دهند که مشتری می تواند به عنوان مثال ضخامت و نوع عایق مورد نظر خود را انتخاب کند. فناوری های سه بعدی همچنین می توانند میزان ضایعات تولید شده و همچنین دشواری کار شامل سر و صدا در هنگام ساخت را کاهش دهند.

آیا پرینت سه بعدی آینده ساخت و ساز در دبی است؟

از جمله پروژه های مختلفی که توسط شرکت Emaar Properties برنامه ریزی شده است شامل اماکنی همچون مرکز شهر دبی ، دبی مارینا ، دبی هیلز، Emaar Beachfront  وArabian Ranches III  و یک مجتمع مسکونی طراحی شده توسط این شرکت در سال ۲۰۱۸ می باشد که شامل تجهیزات نوآورانه است.

سرانجام محمد العبار افزود: “ما با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی از نگرش ساختن شهری هوشمند و پایدار که نیازهای نسل جدید از مشتریان را مرتفع می سازد پشتیبانی کردیم. همچنین این تکنولوژی به ما در  سرعت بخشیدن به اکوسیستم نوآوری در دبی کمک خواهد کرد و باعث الهام گرفتن شرکت های نوپا و استارت آپ ها جهت دستیابی به فناوری ساخت و ساز پیشرفته می شود. ”

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf آیا پرینت سه بعدی آینده ساخت و ساز در دبی است؟

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید