شرکتAleph Farms  به منظور پرینت سه بعدی استیک در ایستگاه فضایی بین المللی با شرکت ۳D Bioprinting Solutions شروع به همکاری کرد.

 

مسابقه بر سر یافتن یک جایگزین مناسب برای گوشت گاو بسیار داغ است. آخرین دستاورد در این زمینه پرینت سه بعدی زیستی استیک در ایستگاه فضایی بین المللی  (ISS)می باشد که توسط شرکت  Aleph Farms  به دست آمده است.

پیش از این، گوشت مصنوعی تنها به محلول هایی با پایه گیاهی و تعداد محدودی از همبرگرهای توسعه داده شده در آزمایشگاه محدود شده بود. اما توانایی تولید مجدد بافت کامل یک استیک با کیفیت، غیر قابل دستیابی به نظر می رسید.

پرینت سه بعدی استیک در ایستگاه بین المللی فضایی
پرینت سه بعدی استیک در ایستگاه بین المللی فضایی

 

شرکت استارت آپ اسرائیلی Aleph Farms در اواخر سال ۲۰۱۸ نخستین گوشت پرینت سه بعدی شده خود را به شکل “minute steaks” منتشر کرد. طبق گزارش ها این برش های نازک بیف که در یک آزمایشگاه روی زمین تولید می شوند بافتی مشابه گوشت گاو برش داده شده دارند. هدف از تولید این گوشت که تنها سه هفته برای تولید زمان نیاز دارد، کاهش انرژی، آب و مواد مورد نیاز، در مقایسه با دستیابی به نتیجه مشابه با به کار گیری روش های کشاورزی سنتی است.

در حال حاضر شرکتAleph Farms  تولیدات خود را به ایستگاه فضایی بین المللی که منابع در آن واقعاً کمیاب است گسترش داده است. این شرکت پیشگام درهمکاری با بخش روسیه ای ایستگاه فضایی، از یک پرینتر سه بعدی شرکت ۳D Bioprinting Solutions برای تولید یک استیک استفاده کرده است.

در واقع پرینت سه بعدی زیستی در فضا مزایایی نسبت به پرینت سه بعدی بر روی زمین دارد. در گرانش استاندارد، بافت های سلولی باید به وسیله یک ساختار مشبک در طول عملیات پرینت پشتیبانی شوند و تنها یک سمت می تواند در زمان واحد توسعه یابد. این در حای است که در گرانش صفر، یک بافت می تواند از همه طرف به طور همزمان و بدون نیاز به ساختار پشتیبانی تولید شود. این به این معنی است که تولید گوشت پرینت سه بعدی شده در فضا نه تنها ساده تر بلکه سریع تر نیز خواهد بود.

پرینت سه بعدی استیک در ایستگاه فضایی
پرینت سه بعدی استیک در ایستگاه فضایی

یکی از بزرگترین چالش ها در زمینه تولید گوشت مصنوعی، تکثیر بافت یک استیک خوب است. شرکت Aleph Farms  در تلاش است تا از روش هایی که باعث رشد بافت عضلانی یک گاو می شود تقلید کند. علاوه بر چالش منابع محدود، زمان کوتاه تر مورد نیاز برای توسعه استیک در فضا باعث می شود محققان بتوانند در مورد فرایند تولید بافت اصلی بهتر مطالعه کنند.

این تحقیقات در خارج از کره زمین به نوبه خود می تواند در روی زمین نیز به اجرا درآید و دیدگاه  Aleph Farms را در مورد تولید گوشت های پایدار و سازگار با محیط زیست و ایجاد امنیت غذایی برای نسل های آینده را به دنبال داشته باشد.

 

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.2/5 - (4 امتیاز)