زمانی که شما برای اولین بار روی یک تخته موج سواری ایستاده اید ممکن است تعادل تنها چیزی باشد که در ذهن شما نقش می بندد. اما موج سواران با تجربه دانشگاه ولنگونگ(UOW)  همه در مورد تجهیزات فکر می کنند. آن ها به تغییرات کوچک در طراحی تخته و موادی که می توانند عملکرد آن ها را بهینه سازی و به آنها در گرفتن امواج بیشتر کمک کند، فکر می کنند. این دقیقا علت این موضوع است که محققان دانشگاه UOW دو سال پیش، از پرینت سه بعدی برای تولید سریع نمونه های اولیه وآزمایش طرح های بسیاری از تخته های موج سواری برای تسهیل موج سواری های سفارشی استفاده کرده اند.

 پرینت سه بعدی باله تخته موج سواری

پرینت سه بعدی باله تخته موج سواری جهت بهینه سازی عملکرد و گرفتن امواج بیشتر

تحقیقی در زمینه پرینت سه بعدی باله تخته موج سواری جهت بهینه سازی عملکرد و گرفتن امواج بیشتر صورت گرفت. تیم UOW متشکل از شش موج سوار و سه محقق اخیراً سفری به جزایر مونتوای واقع در غرب سوماترا در اندونزی برای تست اشکال جدید باله های طراحی شده تخته های موج سواری پرینت سه بعدی شده داشته اند.

این باله های تخته موج سواری پرینت سه بعدی شده در واقع بخشی از برنامه چالش جهانی UOW می باشد که با هدف استفاده از فناوری های نوین توسعه یافته برای تغییر زندگی انجام گرفته است.

هدف اصلی تحقیق پرینت سه بعدی باله تخته موج سواری

طبق توضیحات پروفسور، هدف اصلی این تحقیقات شکستن قراردادهای طراحی و ساخت تخته های موج سواری و توسعه اشکال، اندازه ها و مواد جدید می باشد تا با توجه به کاربر و امواجی که دوست دارد کارآمدتر باشد. این تیم از مواد مختلف برای ایجاد یک باله با استحکام بیشتر، وزن کمتر و وانعطاف پذیری بالاتر استفاده کرده است.

فرآیند تحقیق پرینت سه بعدی باله تخته موج سواری

محققان دانشگاه ولونگونگ در حال حاضر حدود سه سال است که باله های پرینت سه بعدی شده سفارشی را مورد آزمایش قرار داده اند. این تیم شروع به ساخت طرح های باله تولید شده توسط CAD و به وسیله کامپیوتر کرد. سپس برای پیش بینی نحوه عملکرد باله در آب، تخته موج سواری را از نظر علم دینامیک سیالات مورد محاسبه قرار دادند. آخرین مرحله این فرآیند انتخاب مناسب ترین ماده برای چاپ نمونه اولیه بود. با این حال سخت ترین قسمت، یافتن یک موج ثابت اقیانوسی برای آزمایش ویژگی های عملکردی هر یک از باله های پرینت سه بعدی شده در شرایط دنیای واقعی است. پس از جستجوی گسترده برای یافتن یک موقعیت مناسب برای آزمایش، آن ها زنجیره ای از جزایر را در سواحل غربی سوماترا در اندونزی به علت وجود مجموعه ای از شکست موج های مختلف و امواج قابل اعتماد انتخاب کردند. این تیم یک موج مخصوص به نام Macaronis انتخاب کرد.

Macaronis یک موقعیت موج سواری منحصر به فرد می باشد زیرا همیشه موج ها روی یک صخره در همان موقعیت می شکنند. امواج نیز در طول فواصل زیاد گردش کرده و در نتیجه موج سواران می توانند حداکثر چرخش را داشته باشند، که برای جمع آوری داده های مورد نیاز برای مقایسه عملکرد باله های مختلف مناسب است. تیم موج سوار چالشی برای گرفتن امواج مختلف و انجام تعداد بیشتر چرخش در هر موج با مجموعه ای از باله های مختلف تخته موج سواری انجام دادند.

به عنوان بخشی از تلاش خود، آنها همچنین تخته های موج سواری را به سنسور ها و دستگاه های ردیابی GPS مجهز کردند تا اطلاعات هر موج، با هر سرعت و در تمام چرخش ها را جمع آوری کنند. این رویکرد در موج سواری برای آن ها این امکان را فراهم می کند تا عملکرد موج سواران با هر سطح مهارت را به طور دقیق بررسی کرده و داده ها را برای توسعه طرح های جدید جمع آوری کنند. موج سواران همچنین یک مقیاس رتبه بندی را بلافاصله پس از تکمیل موج سواری با مجموعه ای از باله ها پر کردند.  سپس اطلاعات برای مقایسه مجموعه های مختلف باله ها مورد استفاده قرار گرفت. پروفسور جولی استیل، مدیر آزمایشگاه تحقیقات بیومکانیک UOW، اطلاعات مربوط به عملکرد باله ها را در طول آزمایش ها جمع آوری کرد.

نتیجه تحقیق پرینت سه بعدی باله تخته موج سواری

پروفسور استیل گفت: “موج سواران همیشه برای موج سواری کردن خوشحال بودند، اما آنها مجاز به نگاه کردن به باله های تخته های موج سواری خود نبودند. به این منظور ما باله ها را برای آنها تغییر دادیم و همیشه با نام های کد گذاری شده به آنها اشاره شد.

محققان اطلاعات مربوط به موج سوارانی که بیش از ۴۵۰ موج سواری، بیش از ۱۷۰۰ چرخش را در تمام انواع شرایط آب و هوایی طی شش روز و بیشتر از هشت ساعت در روز داشتند را جهت رتبه بندی گردآوری کردند. آنها سه نمونه اولیه متفاوت باله پرینت سه بعدی شده را آزمایش کردند و عملکرد این باله ها را با محصولات تجاری موجود مقایسه کردند.

پروفسور استیل گفت: “تجزیه و تحلیل مقدماتی داده های ارزیابی عملکرد نشان می دهد که یکی از باله های پرینت سه بعدی شده برای موج سواری بهترین عملکرد را خواهد داشت. ما شگفت زده شدیم که به چنین عملکرد بالایی برای یک باله در شرایط آزمایش شش موج سوار با سبک های موج سواری مختلف رسیدیم.”

علت عملکرد بسیار خوب این باله بهبود چگونگی گردش جریان آب و افزایش سرعت موج سواران می باشد.

منبع: https://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی باله تخته موج سواری

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

 

 

به این پست امتیاز دهید