آزمایشگاه خود مونتاژ در دانشگاه MIT به همراه شرکت BMW با موفقیت، فناوری مواد پرینت سه بعدی قابل انعطاف را توسعه داده اند که به طور خودکار قابلیت تبدیل، سازگاری و تغییر شکل از یک حالت به دیگر را دارا می باشد. این ماده تحت عنوان ” پنوماتیک مایع پرینت شده ” در نمایشگاه موزه V & A در لندن به نمایش در آمد که به عنوان بخشی از توان طراحی در شکل گیری دنیا در آینده است. مقاله جالب زیر را حتما مطالعه کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

طراحی نخستین ماده پرینت سه بعدی با قابلیت تورم توسط تیم BMW و MIT

طراحی نخستین ماده پرینت سه بعدی با قابلیت تورم

گروه طراحی BMW و آزمایشگاه خود مونتاژ MIT در سال ۲۰۱۶ با هدف های مشترک برای از میان بردن مرزهای فناوری مواد اولیه، مطالعه خود را در این زمینه آغاز کرده اند. نتیجه این همکاری پرینت سه بعدی اولین نمونه از یک ماده سیلیکونی قابل انعطاف بود که توانایی تبدیل به هر اندازه یا شکل سفارشی را دارا باشد. شیء سیلیکونی چاپ شده می تواند بسته به مقدار فشار هوا در سیستم تغییر شکل دهد. کنترل پنوماتیک در سیستم اجازه می دهد ساختار چاپ شده، به شکل های مختلف با ویژگی های عملکردی و یا سختی متفاوت تبدیل شود. مارتینا استارک، طراح برند BMW، می گوید: “نتیجه این همکاری نشان می دهد که  یک آینده جدید برای تکنولوژی مواد به زودی اتفاق خواهد افتاد. “. استارک مشتاق بود که با همکاری آزمایشگاه خود مونتاژ در MIT ماهیت حمل و نقل را با یک مفهوم که در آن داخل اتومبیل قادر به تعامل و انطباق در آینده باشد، تغییر دهند.

پرینت سه بعدی پنوماتیک مایع

پرینت سه بعدی پنوماتیک مایع

در حال حاضر، اتومبیل ها از هوا در کیسه های هوا استفاده می کنند اما چون اشیاء قابل انعطاف نیاز به مواد نازک با قابلیت کششی دارند که کار کردن با آنها مشکل است، مهندسان هیچ تلاش پیچیده یا بلند پروازانه ای در این زمینه نکرده اند.اما در آینده با این تکنولوژی می توان کیسه هوا با طراحی جدید تولید کرد.

پرینت سه بعدی کیسه هوا

پرینت سه بعدی کیسه هوا

MIT و BMW مواد چاپی، بادوام و قابل انعطاف سه بعدی را توسعه دادند که می تواند طراحی خودرو را در آینده تغییر دهد. طی این فرآیند، یک پرینتر سه بعدی مواد مایع را به درون یک بشکه ژل، جایی که شکل در نهایت سخت می شود فشار می دهد. پرینترهای سه بعدی معمولا با پلاستیک های سخت کار می کنند اما در آزمایشگاه MIT آنها توانستند ۱۰۰ درصد لاستیک سیلیکون را به شکل های پیچیده با خوشه های اتاق های هوا که می توان آنها را برای تورم یا تخلیه برنامه ریزی کرد، پرینت سه بعدی کند. در واقع به جای صفر و یک ها، شما پالس های مختلفی از هوا را ارسال می کنید. این مواد به نظر می رسد که می توانند زنده باشند و نفس بکشند، تورم و استراحت کنند.

پرینت ۳ بعدی پنوماتیک مایع

مواد قابل تورم می تواند در خودروهای کاملا قابل تنظیم به کار روند مثلا صندلی هایی که می توانند ادغام شوند و به جهت ها و پیکربندی های مختلف در آیند. توانایی تنظیم سختی یا نرمی صندلی ها، کیسه های هوا با طراحی جدید و شاید خیلی چیزهای دیگر از دستاوردهای این تکنولوژی می باشد. MIT دقیقا مشخص نکرده است که BMW  چگونه قصد استفاده ازاین فناوری جدید را دارد.

برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی فیلم زیر را حتما مشاهده کنید.

منبع: www.popularmechanics.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf پرینت سه بعدی مایع قابل تورم

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید