اگرچه ممکن است صنعت کشاورزی تصاویری از تراکتورهای قدیمی و زنگ زده و مزارع را به ذهن ما بیاورد اما در واقعیت یک صنعت جهانی به ارزش ۲٫۴ تریلیون دلار است که تحت تسلط برخی از بزرگترین شرکت های جهان مانند king Cargill، John Deere،BASF  و Bayer قرار دارد. تکنولوژی پرینت سه بعدی برای اکثر این شرکت ها کلید مهم موفقیت است و ارزش بازار “کشاورزی هوشمند” در سال ۲۰۱۸ حدود ۷٫۵۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است. با توجه به این موضوع، ما در این مقاله چگونگی استفاده تولید کنندگان تجهیزات کشاورزی از فناوری پرینتر سه بعدی را مورد بررسی قرار دادیم.

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در تولید ابزارآلات کشاورزی

اگرچه شرکت John Deere یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات کشاورزی در جهان است، هنوز برای تولید قطعات نهایی از فناوری پرینت سه بعدی استفاده نکرده است. با این حال این شرکت در مارس ۲۰۱۹ اعلام کرد که به سرعت در حال حرکت به سمت استفاده از فناوری پرینت سه بعدی برای تولید قطعات است. استفاده از بیش از ۴۰ پرینتر سه بعدی برای ساخت ابزارآلات در کارخانه این کمپانی، “بزرگترین علت موفقیت” John Deere توصیف شده اند.

ما با بررسی مقاله ای درباره استفاده از پرینت سه بعدی در تولید تجهیزات سنگین، به کاوش بیشتر در مورد شرکتCaterpillar  پرداختیم. نکته قابل تامل این است که برخی از تجهیزات این شرکت در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. این شرکت در حال تحقیق در زمینه استفاده از فناوری پرینت سه بعدی برای تولید قطعات یدکی است. Stacey Delvecchio مدیر ساخت افزایشی شرکتCaterpillar  در مقاله ای در مجله Record-Engineering گفت: “هم اکنون در مرحله ای هستیم که برای تولید برخی قطعات از فناوری پرینت سه بعدی استفاده می کنیم. تعداد قطعات پرینت سه بعدی شده ما کمتر از ۱۰۰ عدد می باشد، بنابراین اینگونه نیست که جهان را فتح کنیم. اما این واقعیت که ما قطعاتی را با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید می کنیم یک دستاورد بزرگ است. “

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در تولید ابزارآلات کشاورزی
استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در تولید ابزارآلات کشاورزی

یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل نقلیه صنعتی و تجهیزات کشاورزی و ساختمانی در جهان به نام CNH Industrial، یکی از شرکت هایی است که از مدت ها پیش از تکنولوژی پرینت سه استفاده می کرده است. شرکت CNH مانند هر تولید کننده بزرگ دیگری از فناوری پرینت سه بعدی برای نمونه سازی و اهداف طراحی استفاده می کند. اما این شرکت با خرید یک دستگاه پرینتر سه بعدی SLS شروع به استفاده از تکنولوژی ساخت افزایشی کرد.

شرکت CNH در سال ۲۰۱۹  شروع به پرینت سه بعدی قطعات یدکی از جمله چهار قطعه پلاستیکی برای استفاده در اتوبوس ها و تجهیزات کشاورزی کرد. با این حال این شرکت در حال تحقیق درباره استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی با هدف تعویض قطعات فلزی است.

یک سازنده تجهیزات کشاورزی آمریکایی به نام AGCO اظهار داشته است که از فناوری پرینت سه بعدی برای نمونه سازی استفاده می کند، اما قطعات پرینت سه بعدی شده ای که مورد آزمایش قرار داده اند برای استفاده در صنعت کشاورزی مناسب نیستند. با این وجود قطعات پرینت سه بعدی شده به طراحان و مهندسان کمک می کنند تا شکل، تناسب و زیبایی شناسی را اعتبار سنجی کنند.

همچنین یک شرکت مستقر در Minnesota به نام GVL Poly از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای تولید نمونه های اولیه، ابزار آلات و قطعات نهایی در صنعت کشاورزی استفاده می کند. در مواردی که عملیات تعمیر نیاز به دور زدن سیستم کامپیوتری داشته باشد، نصب قطعات پرینت سه بعدی شده می تواند دشوار باشد. این شرکت قطعاتی را می فروشد که لزوماً پرینت سه بعدی شده نیستند.

منبع: https://3dprint.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید