تلسکوپ Analog Sky Drifter یک تلسکوپ دو چشمی سفارشی پرینت سه بعدی شده است که به زودی درKickstarter  قابل دسترسی می باشد. ممکن است شما بخواهید تلسکوپ سفارشی سازی شده خود را به صورت سه بعدی چاپ کنید. رابرت آسومندی دریافت که فناوری پرینت سه بعدی می تواند برای شخصی سازی بسیار مفید باشد. آسومندی از یک طرح و یک پرینتر سه بعدی رومیزی استفاده کرد و تلسکوپ سفارشی خود را ساخت تا مشکل آستیگماتیسم شدیدش را برطرف سازد.

ساخت تلسکوپ سفارشی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

سفارش پرینت سه بعدی تلسکوپ
سفارش پرینت سه بعدی تلسکوپ

رابرت توضیح داد: “تکنولوژی پرینت سه بعدی برای شما این امکان را فراهم می سازد تا دستگاه کاملاَ جدیدی را در ذهنتان تصور کنید و تنها چند ساعت بعد آن را در دستان خود بگیرید. من فهمیدم که هیچ قطعه ای درون قفسه برای ساخت تلسکوپی جهت دستیابی به اهداف طراحی من وجود ندارد و هندسه برخی از این قطعات فرایند ماشین کاری بسیار چالش برانگیز و گرانی دارند. “

از آنجا که آسومندی در زمینه طراحی گرافیکی و مدلسازی سه بعدی سابقه و تجربه قابل توجهی داشت، تنها چیزی که نیاز داشت یادگیری نحوه استفاده از برنامه های CAD و شروع به چاپ سه بعدی برای ایجاد این تلسکوپ بود. آینه های  ۸″ f/5نور کافی را جمع می کنند تا برای شما این امکان را فراهم سازد تا در فضاهای دور جستجو کنید.

پرینت سه بعید قطعات تلسکوپ سفارشی
پرینت سه بعید قطعات تلسکوپ سفارشی

این تلسکوپ مشابه با دوربین های شکاری طراحی شده است تا کاربر بتواند به راحتی نزدیکترین عدسی به چشم را برای تنظیم فاصله مردمک پیدا کند. این تنها دستاورد شگفت انگیز نیست. این عدسی های چشمی قابل تعویض هستند و توسط آهنرباهای نئودیمیم در جای خود قرار می گیرند. برای هر فیلتر نیز هم همینطور است و تعویض آنها به جای چند دقیقه تنها چند ثانیه طول می کشد. در این طرح از یک سیستم سه آینه ای استفاده شده است که اغلب در تلسکوپ های مدرن مشاهده نمی شود.

دورهمی های عمومی ستارگان نجوم با تکنولوژی پرینت سه بعدی

چاپ سه بعدی تلسکوپ سفارشی
چاپ سه بعدی تلسکوپ سفارشی

آسومندی توضیح می دهد که بزرگترین چالش طراحی وی (جدا از این که هیچکدام از اجزای ضروری هنوز وجود ندارد)، نگه داشتن هماهنگ شش آینه از افق تا سمت الراس است. وی در مورد توازن همه چیز از دوام تا ساخت در عین حفظ وزن پایین تلسکوپ توضیح می دهد.

تلسکوپ پرینت سه بعدی
تلسکوپ پرینت سه بعدی

آسومندی افزود: “همچنین بسیار خوشحال کننده است وقتی افراد دارای مشکلات بینایی مانند تباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا، آستیگماتیسم  و یا نزدیک بینی به درون تلسکوپ نگاه می کنند جملاتی مانند “وای من هرگز نتوانسته ام چیزی شبیه به این را با یک چشم ببینم.” یا “من فکر می کردم با توجه به بد شدن بیناییم نجوم را کنار بگذارم اما این وسیله به من امید می دهد.” را بیان می کنند. مزیت اصلی دید دو چشمی قدرت پردازش تصویر مغز شماست. “

ساخت تلسکوپ سفارشی با تکنولوژِی پرینت سه بعدی
ساخت تلسکوپ سفارشی با تکنولوژِی پرینت سه بعدی

هدف فعلی این است که Drifter را در ماه اکتبر راه اندازی و یک کمپین جمع آوری کمک مالی را آغاز کنیم. این امر سبب تامین بودجه لازم جهت ایجاد فضای تولید و ظرفیت پرینت سه بعدی با کیفیت بالا می شود. آسومندی قصد دارد با این کار تنظیمات لوازم جانبی بیشتری را تست کند.

در ویدیو زیر می توانید این تلسکوپ پرینت سه بعدی را مشاهده کنید.

 

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf
به این پست امتیاز دهید