شکی وجود ندارد که پرینت سه بعدی رنگی گام بزرگی در استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای مصرف کننده به وجود خواهد آورد. در حالی که کمبود چاپگرهای سه بعدی FDM عالی و حتی مدل های دو نازله وجود ندارد، هنگامی که نوبت به پرینت تمام رنگی می رسد، کمبود گزینه های زیادی احساس می شود. شما می توانید از خدمات پرینت سه بعدی برای چاپ رنگی حرفه ای استفاده کنید و یا شما باید حداقل ۴۰۰۰ دلار برای ایجاد یک چاپگر نیمه حرفه ای پرداخت کنید. با قیمتی در حدود ۱۵۹۹ دلار، یک شرکت تایوانی پرینتر سه بعدی تمام رنگی را ارائه داده است که مصرف کنندگان و علاقمندان از زمان ساخت چاپگر های رومیزی منتظر آن بوده اند.اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پرینت سه بعدی رنگی و چاپگرهای رنگی سه بعدی کسب کنید، لطفا ادامه این مطلب را بخوانید.

 

 

چگونه یک قطعه پرینت سه بعدی شده رنگی تحویل بگیریم؟

چاپ سه بعدی تمام رنگی
چاپ سه بعدی تمام رنگی

از زمان آغاز چاپگر های سه بعدی مناسب مصرف کنندگان، یک تولید کننده تایوانی پرینتر سه بعدی ، ماشین های بسیار ارزان قیمتی ارائه داده است. اکثر این پرینترهای سه بعدی، کودکان، مصرف کنندگان و حتی حرفه ای ها  را مورد هدف قرار داده است. آنها همچنین به دلیل استفاده از فیلامنت های اختصاصی برای اکثر ماشین های خود به شهرت رسیده اند.

در سپتامبر ۲۰۱۷، این شرکت تایوانی نخستین چاپگر سه بعدی تمام رنگی خود به نام da Vinci Color را با قیمتی کمتر از ۴۰۰۰ دلار معرفی کرد.این شرکت  قطعات تولید شده به وسیله این دستگاه را در چندین نمایشگاه تجاری در معرض دید قرار دادند. کیفیت و رنگارنگی چاپ ها مورد توجه عموم قرار گرفت. رنگ های موجود در پالت رنگ بیشتر به سمت رنگ های مات هستند. بنابراین اگر انتظار یک چاپ براق داشته باشید، باید پس از اتمام فرایند پرینت عملیات پس پردازش بر روی قطعه چاپ شده انجام گیرد. با این حال، این پرینتر سه بعدی قادر به چاپ سه بعدی “میلیون ها رنگ” می باشد.

چه چیزی در پرینتر سه بعدی رنگی جدید است؟

پرینت ۳ بعدی رنگی
پرینت ۳ بعدی رنگی

این پرینتر سه بعدی همانند پرینتر سه بعدی قبلی خود با بسیاری دیگر از چاپگرهای سه بعدی رنگی متفاوت است. این دستگاه دو تکنولوژی پرینت سه بعدی جوهر افشان و فرایند پرینت سه بعدی FFF را با یکدیگر ترکیب می کند. مواد مورد استفاده برای چاپ PLA سفید یا XXXX است. این به این معنی است که مقادیر رنگ در طول فرایند چاپ اعمال می شوند. اگر شما آن را با چاپ دو بعدی مقایسه کنید، ماده PLA کاغذی است که نقاط جوهری کوچکی روی آن یک تجربه رنگی را تشکیل می دهند. شرکت تایوانی این تکنولوژی را “۳DColorJettechnology”  نام گذاری کرده است. این چاپگر سه بعدی تنها برای پرینت رنگی ساخته نشده است. با توجه به گفته های این شرکت، شما می توانید PLA تک رنگ یا PETG  خریداری کنید. اگر از یک اکسترودر انتخابی استفاده کنید، حتی می توانید فیلامنت های کربن و فلز را نیز چاپ کنید.  به منظور اجتناب از به هدر رفتن جوهر گرانبها (با در نظر گرفتن گران بودن جوهر ها)، این پرینتر سه بعدی تمام رنگی تمام ابعاد داخلی را رنگ نمیکند. به این معنی که تنها لایه های خارجی رنگ می شوند.

شرکت تایوانی XYZprinting  یک نرم افزار برش مخصوص به نام “XYZmaker” مختص پرینتر سه بعدی  Da Vinci Color mini  ارائه داده است. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید فایل های PLY و OBJ به منظور بدست آوردن رنگ ها و بافت های مناسب وارد نرم افزار کنید. همچنین نسخه هایی از این نرم افزار برای استفاده در موبایل متناسب با سیستم عامل هایiPad  و Android موجود می باشد. انواع فایل های قابل پشتیبانی شامل .amf، .ply، .obj، .stl، .۳cp، می باشد.

ابعاد صفحه ساخت این چاپگر ۱۲۹ x 129 x 129 میلیمتر (۵٫۱ x 5.1 x 5.1in) است که نسبتا کوچک می باشد.

از ویژگی های این دستگاه، قابلیت اتصال به WIFI، صفحه کار قابل برداشتن و کالیبراسیون خودکار می باشد.

انتظار نداشته باشید جوهر یا مواد چاپی مورد نیاز این دستگاه را از سایر کمپانی ها خریداری کنید. مواد اولیه مورد نیاز این دستگاه تنها از شرکت سازنده آن قابل خریداری است.

این سیستم دارای صفحه نمایش LCD رنگی ۵ اینچی می باشد.

این چاپگر دارای قابلیت ارتقا می باشد به گونه ای که طبق گزارش مطبوعاتی می تواند عملکرد حکاکی لیزری برای چوب، چرم و مواد دیگر را فراهم کند.

 

 

خصوصیات دستگاه پرینتر سه بعدی رنگی

پرینتر سه بعدی رنگی
پرینتر سه بعدی رنگی

تکنولوژی: FDM, CMYK Ink-jet coloring system, four-ink system

سال تولید: ۲۰۱۸

تنظیم اتوماتیک صفحه کار: بله

قطر نازل: ۰٫۴ میلیمتر

دقت در راستای Z: 0.1 میلیمتر

حداکثر سرعت حرکت: ۱۷۰ میلیمتر بر ثانیه

مواد قابل پرینت: PLA – PETG- در صورت استفاده از اکسترودر انتخابی: فیلامنت های کربنی و فلزی

صفحه نمایش: ۵ اینچ

اتصال:WIFI-USB

 

 

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf پرینت سه بعدی تمام رنگی

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

3.7/5 - (3 امتیاز)