Archie O’Brien، دانشجوی طراحی در دانشگاه لافبورو بریتانیا یک جت پک زیر دریایی پرینت سه بعدی به نام CUDA طراحی کرده است که می تواند یک شناگر را با سرعت ۸ مایل در ساعت به حرکت درآورد. طبق گفته های Archie O’Brien  این پروژه به عنوان بخشی از یک پروژه دانشجویی آغاز و طراحی و ساخت یک نمونه اولیه کامل با استفاده از مواد پرینت سه بعدی  یک سال به طول انجامید. در ادامه بیشتر بخوانید.

پرینت سه بعدی جت پک

ایده اصلی O’Brien این بود که یک موتور جت اسکی را کوچکتر کند تا بتواند به عنوان جت پیک پوشیده شود. O’Brien پس از انجام مطالعاتی دریافت که دستگاه های مشابه زیر آب دارای سرعت پایین، گران قیمت (می توانند قیمت هایی تا۱۵۰۰۰ دلار داشته باشند) و وزن بیش از۳۰ کیلوگرم می باشند. اوبرین تصمیم گرفت سیستم نیروی محرکه ای توسعه دهد و با شرکت چاپ ۳D Hubs برای پرینت سه بعدی CUDA همکاری کرد.

جت پک از نیروی هوای تحت فشار به عنوان نیروی محرکه استفاده نمی کند، بلکه یک سیستم جلو برنده دارد. این سیستم جلو برنده کاربردی با استفاده از فیبروکربن پرینت سه بعدی شده و با چرخش خود نیروی حرکت رو به جلو را ایجاد می کند. در نتیجه این وسیله برای کاربر امکان کنترل و حرکت آزادانه  دست ها در هنگام کاوش در عمق های آبی مختلف را فراهم می سازد.

ویژگی های جت پک پرینت سه بعدی

CUDA شامل۴۵ قسمت چاپ شده با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی می باشد که همه این قطعات نیاز به مطابقت و تناسب با یکدیگر و هم چنین با پیکربندی جت پک دارند. بسیاری از این قطعات از طریق آزمون های دقیق در طی دوره اصلاح طراحی CUDA مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته اند. یکی از این آزمایشها بررسی مقاومت جت پک در آّب منجمد بوده است که به نظر می رسد جت پک حتی در شرایط سخت نیز مقاومت می کند.

پس از تست نمونه های اولیه مختلف و تکرار آزمایش ها، Archie O ‘Brien قطعات را با کمک ۳D Hub پرینت سه بعدی کرد. O ‘Brien تمام عناصر پرینت سه بعدی شده را با رزین اپوکسی پوشانده و قطعات سیلیکونی برای محافظت از باتری ها در مقابل آب اضافه می شوند.

بسته جت CUDA نیاز به سیستم های نیروی محرکه ارزان قیمت دارد. به طور سنتی، قیمت چرخ دنده زیر آب با عملکرد مشابه تا ۱۵۰۰۰ دلار افزایش می یابد. این موضوع از نظر O ‘Brien خوشایند نبود.

کاربردهای جت پک پرینت سه بعدی

او همچنین تصور می کند که این دستگاه می تواند عملکردی بیش از صرف تفریح داشته باشد. در واقع جت پک زیر دریایی می تواند به آسانی برای اکتشافات دریایی، مأموریت های نجات یا حتی کاربرد های نظامی مورد استفاده قرار گیرد که البته در این مرحله این ایده ها دور بوده و CUDA قبل از اینکه بتواند به تولید انبوه برسد نیاز به آزمایش ها و طراحی های مجدد بیشتری داشته و از نظر ایمنی نیاز به بررسی های قابل توجهی دارد.

با این حال این دستگاه یک طراحی کاملا کاربردی و جذاب است. نمونه اولیه ابتدایی O ‘Brien نمونه خوبی از ابتکار و مهارت بود. در حالی که طراحی و ساخت این دستگاه به مراتب ارزان تر از جایگزین های فعلی است، هنوز مشخص نیست در هنگام انتشار آن در سال ۲۰۱۹ با چه قیمتی در بازار عرضه خواهد شد.

برای درک بیشتر موضوع فیلم زیر را مشاهده کنید.

 

منبع: https://3dprinting.com//

http://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی جت پک

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

به این پست امتیاز دهید