اتومبیل MINI Electric Pacesetter به اتومبیل ایمنی جدید مسابقات اتومبیلرانی جهانیABB FIA Formula E  تبدیل شده است. این اتومبیل جدید تمایل سازنده برای تبدیل شدن به یک برند ساخت اتومبیل های الکتریکی را تحقق خواهد بخشید. اتومبیل Pacesetter به چندین قطعه پرینت سه بعدی از جمله پدهای سفارشی برای صندلی ها مجهز است. این خودرو نتیجه همکاری شرکت هایBMW ، MINI Design ، Motorsport ، FIA  و Formula E می باشد و در ساخت آن تا حد زیادی از MINI Cooper SE جدید الهام گرفته شده است. خودروی الکتریکی Pacesetter به دیگر ابتکارات استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت خودروسازی پیوست.

 

ساخت یک خودرو الکتریکی ایمنی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مسابقات اتومبیلرانی جهانیABB FIA Formula E  یکشنبه گذشته آغاز شد و در حال حاضر MINI اولین اتومبیل ایمنی الکتریکی را ارائه داده است. نقش یک اتومبیل ایمنی در زمان وقوع تصادف یا شرایط آب و هوایی خطرناک، ورود به پیست و قرار گرفتن به عنوان رهبر، توقف کوتاه مدت مسابقه و در نتیجه حل مشکلات موجود در مسیر است.

شرکتJCW  می خواست ضمن الکتریکی کردن اتومبیل، ماهیت ورزشی و رقابتی بودن خودروهای خود را حفظ کند.

ساخت یک خودرو الکتریکی ایمنی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت یک خودرو الکتریکی ایمنی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Bernd Körber، مدیر عامل MINI گفت: “ما قبلاً با MINI Electric نشان داده ایم که رانندگی و حرکت الکتریکی چقدر خوب در کنار هم قرار می گیرند. اتومبیلMINI Electric Pacesetter  الهام گرفته شده از JCW، حداقل یک قدم فراتر می رود و ماهیت عملکردی برندJohn Cooper Work  را با قابلیت حرکت الکتریکی ادغام می کند. البته این مدل اتومبیل به عنوان یک ماشین ایمنی برای سری مسابقات اتومبیلرانی جهانی ABB FIA Formula E  سریE ، برای استفاده در جاده ها در نظر گرفته نشده است. “

اتومبیل MINI Electric Pacesetter
اتومبیل MINI Electric Pacesetter

 

اتومبیل ایمنی MINI Electric Pacesetter مجهز به قطعات پرینت سه بعدی شده

Oliver Heilmer، مدیر طراحی در شرکت MINI توضیح داد که دقت فنی و طراحی متفکرانه، به خودرو هیجان بخشیده است. وی درباره این اتومبیل گفت: “در اینجا عملکرد شکل را تعیین می کند و بسیاری از عناصر طراحی با توجه به ملاحظات فنی شکل گرفته اند. به عنوان مثال، ما با همکارانمان درBMW Motorsport برای توسعه شکل قوس چرخ ها و قطعه داخلی گلگیر جلو و عقب همکاری کردیم و برنامه بهینه سازی برای آنها شامل اقدامات برای کاهش وزن بود”.

جالب ترین جنبه این خودرو داشتن صندلی های اسپرت است که پد های آنها با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی توسعه یافته اند، به این معنی که کاملاً قابل تنظیم و سفارشی سازی می باشند. بنابراین رانندگان می توانند روی صندلی هایی بنشینند که در عین حفظ راحتی، کاملاً با ساختار و وزن و همچنین سلیقه شخصی آن ها مطابقت دارد.

اتومبیل ایمنی MINI Electric Pacesetter مجهز به قطعات پرینت سه بعدی شده
اتومبیل ایمنی MINI Electric Pacesetter مجهز به قطعات پرینت سه بعدی شده

آیرودینامیک خودرو نیز به ویژه به لطف fairings ها و یک بال عقب پرینت سه بعدی شده با استفاده از فیبر کربن بازیافت شده، مجدداً طراحی شده است. بال عقب خودرو نیز بخشی از عناصر تولید شده با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی است که خطوط زرد را روی سقف نشان می دهد و چراغ های چشمک زن را نیز در خود جای داده است. این سه جز مکانیکی در کارخانه Oxford چاپ شده اند.

به لطف کاهش وزن یاتاقان ها و استفاده از الیاف کربن،Pacesetter  در حدود ۱۳۰ کیلوگرم از Cooper SE  سبک تر است. توانایی بهینه سازی وزن یکی از دلایل اصلی افزایش استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در صنایع مختلف مانند خودروسازی و هوا و فضا است. مزایای آن را می توان به وضوح در این اتومبیل ایمنی جدید مشاهده کرد.

طراحی داخلی اتومبیل ایمنی pacesetter
طراحی داخلی اتومبیل ایمنی pacesetter

اتومبیلPaceetter MINI Electric Pacesetter  با الهام از JCW برای اولین بار در ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ در در دور دوم (مسابقه ۳) از مسابقات ۲۰۲۱ Formula E  رونمایی می شود.

 

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (44 امتیاز)