چهار دانشجوی مهندسی دریا از دانشگاه Rhode Island (URI) از یک پرینتر سه بعدی با تکنولوژی SLA  برای نمایش توانایی های پرینتر سه بعدی در دریا استفاده کرده اند.

این تیم بر روی یک کشتی تحقیقاتی متعلق به سازمان ملی اقیانوس و جو(NOAA) با نام “Okeanos Explorer” (کاوشگر اقیانوس)، به مواجهه دریاهای طوفانی رفته اند تا نگهدارنده های ابزارهایی با نام CTDها ( رسانایی Conductivity، دما Temperature و عمق Depth) را به وسیله پرینت سه بعدی تولید کند.CTD ها به عنوان دستگاه های مطالعه اقیانوس، برای مطالعه میزان شوری و همچنین فشار آب دریا مورد استفاده قرار می گیرند.

پرینت سه بعدی در امواج خروشان

تیم URI تکنولوژی پرینت سه بعدی را به عنوان راه حلی برای فرایند زمانبر تعویض تجهیزات بر روی کشتی های تحقیقاتی در میان اقیانوس ها پیشنهاد می کند. شرایط مشابه پر تلاطمی که باعث آسیب و خرابی چنین دستگاه هایی می شوند می بایست برطرف شوند تا ابزار جدید به خوبی پرینت سه بعدی شوند.

بنابراین، مهندسان با بررسی اطلاعات حرکتی پیشین Okeanos Explorer  و تولید یک شبیه ساز حرکتی برای پرینتر سه بعدی Form 2، حرکت کشتی را شبیه سازی کردند و نحوه عملکرد دستگاه بر روی کشتی را سنجیدند.

بر طبق گفته های URI، پرینتر سه بعدی بر روی پایه ی تثبیت کننده ای نصب شد که به طور متناوب برای ثابت نگه داشتن دوربین های IMAX قبل از حرکت در دریا در اواخر سال گذشته استفاده شده بود.

Josh Allder یک دانشجوی مهندسی دریا در URI گفت: “ما قالب آزمایشی ابداع کردیم تا ارزیابی کنیم که پرینتر سه بعدی اعمال مختلف را به چه میزانی درست انجام می دهد و این به ما این اجازه را می دهد تا به طور کمی و کیفی خواص مکانیکی محصول را برآورد کنیم.”

پرینت سه بعدی در سطح دریا

اعضای تیم ابتدا با دستگاه پرینتر سه بعدی و با شتاب سنج داخلی آن که سطح دستگاه را در طول هر پرینت سه بعدی مشخص می کند، آشنا شدند.

اگر شرایط متعادل نباشد، ماده رزین درون پرینتر سه بعدی ممکن است به بیرون بریزد که تاثیر منفی بر روی نتیجه پرینت خواهد داشت. بنابرین پیغام خطایی نمایان می شود و دستگاه به طور خودکار متوقف می گردد. شبیه سازی حرکتی URI محققان را از مشکل هم سطح سازی پرینتر پس از پرینت سه بعدی هر لایه حفظ کرد.

محققان با آگاهی قبلی از پرینتر با تکنولوژی SLA استفاده کردند تا قطعات چگال تر و شفاف با رزولوشن بالاتر تولید کنند که از طریق FFF میسر نبود.

پرینت سه بعدی و آزمایش بر روی آب

قطعات پرینت سه بعدی شده در دریا

عکس قطعات پرینت سه بعدی شده در دریا

تیم URI گروهی از قطعات با سه قسمت بلند استخوان شکل و یک مکعب کوچک را بر روی آب های آزاد پرینت سه بعدی کردند. سپس قطعات استخوان شکل مورد تست کشش قرار گرفتند. پس از آن محفظه های فشار برای نگهداری ابزار CTD پرینت سه بعدی شدند.

یکپارچگی ساختاری محفظه ها توسط فرو بردن آن ها در دریا تا عمق ۲۰۰ متری مورد آزمایش قرار گرفت. طبق محاسبات انجام شده این واحد ها تا عمق ۳۱۰ متری شکل و آب بندی خود را حفظ خواهند کرد.Sean Nagle  از اعضای گروه مهندسی دریا توضیح داد: “زمانی که منتظر بودم تا محفظه ها به سطح کشتی و درون آزمایشگاه برگردند بسیار مضطرب بودم. اما هنگامی که متوجه شدم هر دو محفظه ضد آب باقی مانده اند از خود بی خود شدم. این یک موفقیت بزرگ بود. ما یک محفظه فشار را بر روی یک کشتی تحقیقاتی در حال حرکت با استفاده از پرینتری که قبلا هرگز به دریا آورده نشده بود پرینت سه بعدی کردیم”.

اعضای گروه URI در پایان سال ۲۰۱۸ از کشتی Nassau در باهاماس پیاده شدند. یافته های این تحقیق توسط محققان در ۶۳ صفحه با عنوان “Stabilization System to Allow for 3D Printing in a Dynamic Environment.” به چاپ رسیده است.

منبع: https://3dprintingindustry.com//

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی در دریا

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید