دانشمندان بخش انرژی آزمایشگاه Lawrence Berkeley National Laboratory از یک پرینتر سه بعدی اصلاح شده برای ایجاد یک دستگاه مغناطیسی استفاده کردند.

ساخت دستگاه مغناطیسی پرینت سه بعدی شده

تام راسل، یکی از دانشمندان آزمایشگاه برکلی که رهبری این پژوهش را نیز بر عهده دارد توضیح داد: “ما یک ماده جدید ساخته ایم که هر دو خاصیت مایع بودن و مغناطیسی را دارا می باشد. هیچ کس قبلاً چنین ماده ای را مشاهده نکرده است. این دستاورد سبب باز شدن دریچه ای به سمت یک حوزه جدید از علوم در زمینه مواد نرم مغناطیسی می شود. ”

تام راسل هفت سال اخیر را صرف تحقیق برای توسعه ساختار های کاملاَ مایع با قابلیت پرینت سه بعدی کرد.

تصور می شود که این دستاورد بتواند در کابردهایی مانند سلول های مصنوعی پرینت سه بعدی شده برای ارائه روشهای درمانی هدفمند به سلولهای بیمار یا ایجاد روباتهای مایع منعطف که بتوانند با محیط اطراف خود سازگار شوند مورد استفاده قرار گیرد.

تشکیل ساختارهای مایع از فروسیال ها

Xubo Liu نویسنده اصلی این پژوهش به همراه تام راسل بر روی ساختار های مایع از فروسیال ها کار کرده اند. این ساختار ها محلول هایی از ذرات اکسید آهن هستند که در صورت حضور آهنربا به شدت مغناطیسی می شوند.

راسل توضیح می دهد: “ما از خود پرسیدیم ، اگر یک فروسیال به طور موقت مغناطیسی شود ، چه کاری باید صورت گیرد تا این فروسیال به طور دائم مغناطیسی گردد و مانند یک آهنربای جامد رفتار کند در حالی که هم چنان به صورت مایع به نظر می رسد”.

این دو محقق از یک روش پرینت سه بعدی استفاده کرده و قطرات یک میلی متری حاوی نانوذرات اکسید آهن را چاپ کردند. سپس آنها نشان دادند که نانوذرات یک پوسته جامد تشکیل می دهند به این معنی که آنها به سطح قطره می آیند.

دانشمندان به منظور مغناطیسی کردن قطرات آنها را درون محلول مغناطیسی قرار داده اند. این طرح کار کرده است، اما این محققین دریافتند که وقتی سیم پیچ مغناطیسی برداشته شود قطرات در کنار یکدیگر جمع شده و به صورت دائمی مغناطیسی می شوند.

تام راسل گفت: “تقریباً نمی توانیم باور کنیم … پیش از انجام این پژوهش، مردم همیشه تصور می کردند که آهنرباهای دائمی فقط از مواد جامد ساخته می شوند.”

این قطرات علاوه بر داشتن خاصیت مغناطیسی می توانند به منظور سازگاری با محیط اطراف خود بدون ایجاد خلل یا از دست دادن خاصیت مغناطیسی شکل خود را تغییر دهند.

 

راسل توضیح داد که امکان تغییر حالت بین یک حالت مغناطیسی و یک حالت غیر مغناطیسی وجود دارد. زمانی که حالت مغناطیسی روشن باشد می توانیم این قطرات را از راه دور کنترل کنیم. وی ادامه داد: “آنچه با یک مشاهده کنجکاوانه آغاز شد با باز شدن دری رو به سوی حوزه جدیدی از علم پایان یافت. این چیزی است که همه محققان جوان در آرزوی آن هستند و من خوش شانس بودم که این فرصت را داشتم تا با گروه بزرگی از دانشمندانی که توسط آزمایشگاه برکلی پشتیبانی می شدند همکاری کنم تا این ایده به واقعیت تبدیل شود. ”

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی دستگاه مغناطیسی

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید