یک استودیوی طراحی در کالیفرنیا به نام Denizen با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی یک دفتر کار انعطاف پذیر با قابلیت نصب در هر مکانی را توسعه داده است. این سازه ها شبیه کپسول هستند و تمام تجهیزات لازم برای کار در هر مکانی، حتی در وسط جنگل را ارائه می دهند. این اتاق های کار سیار که Smartpod نام گرفته اند با استفاده از مواد پایدار ۱۰۰٪ قابل بازیافت ساخته شده اند. با این حال، باید دید آیا این پروژه قادر خواهد بود از مرحله پروژه فراتر رفته و وارد بازار شود یا خیر.

ساخت دفتر کار سیار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

بحران بهداشت جهانی مربوط به ویروس کرونا بسیاری از کارمندان را مجبور به کار در خانه کرده است و بسیاری از کارفرمایان به دنبال توسعه راه حل های کاری انعطاف پذیر هستند. برخی از کارمندان ممکن است دریابند که فضاهای خانه آنها بدون اتاق اختصاصی، مبلمان نامناسب، اتصال ناپایدار به اینترنت و غیره برای یک روز کاری پر بازده مناسب نیست. موارد ذکر شده احتمالاً تنها برخی از مشکلاتی است که شرکت Denizen در هنگام طراحی این اتاق کار سیار دارای تجهیزات کامل در نظر گرفته است. این سازه مشابه اولین دفاتر کار دانمارکی در کپنهاگ می باشد که دیوار های آن با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی بتن چاپ شده است.

ساخت دفتر کار سیار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت دفتر کار سیار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

اتاق کار پرینت سه بعدی شده Smartpod

سازه Smartpod که به عنوان یک دفتر کار از راه دور ایده آل برای یک نفر طراحی شده است، تنها ۹۰ فوت مربع مساحت دارد. با این حال این اتاق با سقف های ۱۰ فوتی و پنجره های بزرگ، بسیار جادار به نظر می رسد. استودیو طراحی Denizen در مورد روش چاپ سه بعدی انتخابی محتاط است اما اعلام کرده است که مواد پرینت سه بعدی مورد استفاده در تولید این واحدها به طور کامل قابل بازیافت هستند و بخاطر کیفیت و دوام انتخاب شده اند. در داخل این اتاق شما می توانید یک سالن جمع و جور و محل مطالعه، یک یخچال کوچک، یک میز قابل تنظیم برای راحتی بیشتر و همچنین یک تخته وایت برد ۶ فوتی برای جلسات و ایده پردازی بیابید. طبق گفته شرکت Denizen، اتاق کارSmartpod  از نظر وسایل الکترونیکی و ارتباطی، به هر چیزی که شما نیاز دارید از جمله روتر و وای فای مجهز است. تشخیص اینکه آیا می توانیم در وسط جنگل به شبکه متصل شویم دشوار است، اما این اتاق شروع خوبی است.

اتاق کار پرینت سه بعدی شده Smartpod
اتاق کار پرینت سه بعدی شده Smartpod

به گفته سازندگان Smartpod: “اتاق های کار Denizen مانند محصولات مصرفی طراحی شده اند نه ساختمان های معمولی، که آن ها را به گزینه ای مناسب برای استفاده از فناوری های پیشرفته مانند پرینت سه بعدی، ساخت رباتیک و اتصال یکپارچه تبدیل می کند”. نصب یک دفتر کار Smartpod به مجوز ساختمان یا مقررات دیگری نیاز ندارد. همچنین اگر تصمیم به تغییر محل استقرار اتاق گرفتید، این سازه به راحتی قابل حمل است.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (38 امتیاز)