در سال های گذشته به دلیل قابلیت های تکنولوژی پرینتر سه بعدی از نظر ایجاد آزادی در طراحی، از این فناوری برای ساخت روبات ها استفاده شده است. با این حال در بیشتر این پروژه ها، قطعات پس از طراحی و پرینت سه بعدی طی مرحله مونتاژ به یکدیگر متصل می شوند. به تازگی تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) یک روش پرینت سه بعدی جدید تک مرحله ای توسعه داده اند که امکان چاپ روبات ها در یک مرحله را فراهم می سازد. محققان برای انجام این کار به متامتریال ها، موادی دارای خاصیت الکترومغناطیسی که در طبیعت یافت نمی شود، روی آوردند.

   

توسعه روبات توسط محققان UCLA  با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

روبات های توسعه یافته توسط محققان دانشگاه UCLA، با قابلیت خزیدن، پرش و سنجش عناصر اطراف خود، امکان تعامل با محیط را دارا می باشند. Xiaoyu Zheng ، محقق اصلی این پژوهش با تأکید بر ارزش این نوآوری گفت: “ما تصور می کنیم که این طراحی و روش پرینت سه بعدی مواد رباتیکی هوشمند، به تحقق یک دسته از مواد خودمختار کمک می کند که می تواند جایگزین فرایند مونتاژ پیچیده فعلی در مراحل ساخت یک روبات شود. این ربات با حرکات پیچیده، چندین حالت سنجش و توانایی های تصمیم گیری قابل برنامه ریزی، شبیه به یک سیستم بیولوژیکی با اعصاب، استخوان ها و تاندون هایی است که برای اجرای حرکات کنترل شده کار می کنند. “

توسعه روبات توسط محققان UCLA با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

توسعه روبات توسط محققان UCLA با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

مزایای روبات های پرینت سه بعدی شده دانشگاه  UCLA

آنچه محققان را قادر به دستیابی به چنین کاربردی کرد، ماهیت پیزو الکتریک متامتریال ها است. این مواد پرینت سه بعدی که به شکل یک شبکه ساخته می شوند، می توانند هندسه را تغییر داده و هنگام قرار گرفتن تحت یک میدان الکتریکی حرکت کنند. بنابراین این مواد می توانند انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی تبدیل کنند. محققانUCLA  تاکنون با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی سه “meta-bots” را با موفقیت طراحی کرده اند. در حالی یکی از آن ها می تواند از موانع خاصی عبور کند، مورد دوم می تواند راه برود و بپرد و سومی قادر به فرار از ضربه های تماس است.

محققان دانشگاه UCLA قصد دارند این نوآوری را در بخش پزشکی اعمال کنند. آنها می خواهند روبات های کوچکی با توانایی رهاسازی دارو در نواحی خاصی از بدن را به طور خاص از متامتریال ها چاپ  سه بعدی کنند. علاوه بر این، از این ربات ها می توان برای شناسایی مناطق خطرناک یا نواحی که به سادگی قابل دسترسی نیستند استفاده کرد.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی روبات ها توسط دانشگاه UCLA

به این پست امتیاز دهید