یکی از مزایای بزرگ پرینتر سه بعدی زیستی این است که توانایی ایجاد مدل های آزمون عملکردی را فراهم می سازد. در یک مورد جدید، محققان دانشگاه تافتس یک شبکه عصبی کاربردی از سلولهای مغز ایجاد کرده اند. توانایی پرینت سه بعدی زیستی بافت مغز به آنها اجازه می دهد تا با درمان های مختلف برای اختلالات عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر آزمایش های بالقوه ای را انجام دهند.

پرینت سه بعدی زیستی بافت مغز برای ایجاد شبکه های عصبی

با ترکیبی از مدل سازی سه بعدی، پرینت سه بعدی و تحقیقات سلول های بنیادی، دانشمندان از سلول های بنیادی پرتوان (iPSCs) برای ایجاد شبکه های عصبی به عنوان خدمات پرینت سه بعدی استفاده کردند. با این توانایی آنها توانستند از مضرات نمونه های عصبی استاندارد جلوگیری کنند. به طور معمول، محققان سلولهای بیماران مرده را جمع آوری می کنند که اندازه و کیفیت نمونه را محدود می کند.

همچنین این دستاورد به آنها اجازه داد تا در مورد تحقیقات قبلی مربوط به موش های آزمایشگاهی بحث کنند. به طور کلی، آنها موفق به دریافت نتایج امیدوار کننده ای شدند. محققان سلولهای بنیادی را از افراد سالم و همچنین بیماران مبتلا به پارکینسون و آلزایمر جمع آوری کرده اند. این گروه یک مدل بافتی ایجاد کردند که برای آنها امکان مشاهده سطوح رشد در زمان ارزیابی توانایی های “تولید مدل های بافت مغز مبتنی بر بیمار” را فراهم می کرد . این تحقیق شامل نورونها و سلولهای astroglial است که در یک محیط سه بعدی تعامل دارند، بنابراین واقع بینانه تر از مدل های قبلی می باشد است. آنها فعالیت های عصبی خودبخودی قابل تاَیید از طریق ضبط الکتروفیزیولوژیکی و تصویربرداری کلسیم در طول نه ماه ارائه می دهند.

پرینت سه بعدی زیستی بافت مغز و مدل های سلول های بنیادی

دیوید کاپلان مهندس زیست پزشکی دانشگاه تافتس و همکارانش توضیح می دهند: “ما شرایط مناسب را برای تفکیک سلول های بنیادی پر توان به برخی از انواع زیرمجموعه های عصبی و همچنین آستروسیت هایی که از شبکه های عصبی در حال رشد حمایت می کنند، پیدا کردیم. داربست های ابریشم کلاژنی محیطی مناسب برای تولید سلول ها با نشانه های ژنتیکی و سیگنال های الکتریکی موجود در بافت های عصبی محلی ایجاد می کنند.”

محققان همچنین قابلیت تطبیقی که سیستم فراهم می کند، بسیار تعریف و تمجید می کنند. محققان می توانند در صورت ضرورت جوامع را برای پشتیبانی از انواع کاربردهای  آزمایشی، تحت تاثیر قرار دهند. آنها قصد دارند توسعه شبکه، رشد، انعطاف پذیری، انحطاط و موارد بسیار دیگری را مورد بررسی قرار دهند. در نتیجه آنها می توانند به اهداف تحقیقات دارویی و توسعه دارو دست پیدا کنند.

این تحقیق می تواند بسیاری از بیماری های غیر قابل درمان مانند هانتینگتون (بیماری مضمن عصبی) و بیماری هایی که پیش از این گفته شد را روشن سازی کند. با درک عمیق توسعه مسیر عصبی در طول شکل گیری این اختلالات خاص، محققان می توانند راهکارهای پیشگیرانه و دستورالعمل های تشخیصی را در مقایسه با روش هایی که پس از وقوع بیماری راه حل را امتحان می کنند، ایجاد کنند. به طور کلی، این تحقیق بینش جدی را از جنبه های ناشناخته عصب شناسی ارائه می دهد.

فیلم جذاب زیر که درباره پرینت سه بعدی بافت مغز است را حتما مشاهده کنید.

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

منبع:https://3dprinting.com/news/researchers-bioprint-brain-tissue-creating-functional-neural-network/

 

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی زیستی بافت مغز

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید