شرکت MeaTech درخواست ثبت اختراع برای یک روش پرینت سه بعدی زیستی جهت تولید محصولات مرغ و استیک با استفاده از سلول ها را در اداره ثبت اختراعات ایالات متحده به ثبت رسانده است. این شرکت یک فرایند صنعتی برای پرورش گوشت کشت شده با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی توسعه داده است. طبق گفته شرکتMeaTech ، این روش پرینت سه بعدی زیستی جدید می تواند امکان کنترل بیشتر پرینت جوهر زیستی در طی فرایند چاپ را فراهم کند. این شرکت معتقد است که قادر خواهد بود محصولات گوشتی عالی را در عین امکان افزایش سرعت چاپ و استفاده از جوهرهای متنوع با گرانروی بیشتر تولید کند.

توسعه گوشت با استفاده از یک روش جدید پرینت سه بعدی زیستی

این مطمئناً اولین بار نیست که می بینیم از تکنولوژی پرینت سه بعدی زیستی برای تولید گوشت استفاده می شود. گرچه این فناوری اغلب در بخش پزشکی (پرینت سه بعدی اندام ها و غیره) مورد استفاده قرار می گیرد، اما در سال های اخیر محبوبیت جوهر های زیستی برای تولید محصولات گوشتی افزایش یافته است. این به این دلیل است که مردم به طور فزاینده ای به دنبال راه های پایدارتر و بدون آسیب به حیوانات برای مصرف گوشت هستند. این نگرانی طبیعی است زیرا طبق گزارش های سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست، ۲۵ درصد استفاده جهانی از زمین ها، تغییر کاربری زمین ها و فرسایش جنگل ها ناشی از تولید گوشت گاو می باشد.

بدون شک این مسئله یکی از محرک های اصلی شرکت MeaTech برای پرینت سه بعدی گوشت است. آنها در وب سایت خود نوشته اند که به دنبال حل مشکلات صنعت گوشت هستند. همچنین خاطرنشان کرده اند که در حال حاضر ۸ درصد از آب جهان برای پرورش دام جهت تأمین گوشت و چرم مورد استفاده قرار می گیرد و حداقل ۱۸ درصد از گازهای گلخانه ای ناشی از صنعت دام می باشد و ۳۳ درصد از مزارع برای تولید خوراک دام استفاده می شود. با تولید گوشت از سلول ها، مردم می توانند به شیوه ای پایدارتر به خوردن گوشت ادامه دهند.

توسعه گوشت با استفاده از یک روش جدید پرینت سه بعدی زیستی
توسعه گوشت با استفاده از یک روش جدید پرینت سه بعدی زیستی

به همین دلیل شرکتMeaTech  در تلاش است تا فناوری های پیشرفته تولیدی را جهت ایجاد جایگزین برای محصولات پروتئینی ،یعنی گوشت گاو و مرغ با پایه سلولی، توسعه دهد. هدف این شرکت فقط ایجاد پایداری بیشتر در صنعت گوشت نیست، بلکه هدف آن ها تولید برش های گوشتی ضخیم تر و با کیفیت تر مبتنی بر سلول با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی است.

فناوری مورد بحث روشی جدید برای پرینت سه بعدی زیستی است که به اعتقاد MeaTech امکان کنترل استثنایی در پرینت سه بعدی جوهر زیستی را فراهم می کند. این روش مشابه روش material jetting است، اگرچه در این روش از سلول استفاده می شود، و شرکت MeaTech خاطرنشان کرده است که امکان کنترل بسیار خوب اندازه هر قطره، حجم قطرات و قرار دادن دقیق قطرات روی لایه بستر را هنگام چاپ جوهر افشان فراهم می کند. مزیت این روش این است که می تواند مقدار مشخصی از انعطاف پذیری را در چاپ سه بعدی زیستی ارائه دهد، همچنین سرعت چاپ را افزایش داده و امکان استفاده از جوهرها با گرانروی های متفاوت که چاپ زیستی آن ها دشوار به نظر می رسد را فراهم می کند. از این ماده برای تولید برش های عالی گوشت بر پایه سلول استفاده می شود و بدون آسیب به حیوانات گوشتی پایدار ارائه می دهد.

Sharon Fima ، مدیرعامل شرکت MeaTech گفت: “این روش جدید که برای دستیابی به پرینت کنترل شده تر و با وضوح بالاتر توسعه یافته است، ممکن است یک مسیر امیدوار کننده برای تولید گوشت در مقیاس وسیع باشد. من به عنوان یک پیشکسوت ۲۰ ساله در صنعت چاپ، پتانسیل بالایی در این اختراع می بینم زیرا به طور مستقیم به چالش های اساسی که در حال حاضر صنعت پرینت سه بعدی زیستی با آن روبرو است می پردازد.

منبع: https://www.3dnatives.com

pdf پرینت سه بعدی زیستی گوشت

4.3/5 - (3 امتیاز)