یک شرکت متخصص در زمینه تولید لوازم سرویس های بهداشتی به نام GROHE با استفاده از طرح های پرینت سه بعدی شده فلزی براق، خط تولید جدیدی برای ساخت شیر های آب توسعه داده است. این شرکت از تکنولوژی ساخت افزایشی جهت تولید شیرهای آب بسیار ظریف و با حداقل تعداد قطعات بهره می برد. این خط تولید یکی از اولین پروژه های بزرگ در تولید لوازم لوکس سفارشی حمام با بهره گیری از خدمات پرینت سه بعدی است.

 

ساخت شیرآلات بهداشتی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت شیرآلات بهداشتی با استفاده از پرینت سه بعدی
ساخت شیرآلات بهداشتی با استفاده از پرینت سه بعدی

اتصالات و شیرآلات تولیدی این شرکت ظاهری فلزی با حداقل تعداد قطعات دارند. این شرکت از تکنولوژی پرینت سه بعدی ذوب بستر پودر با استفاده از لیزر جهت تولید قطعات استفاده می کند. هر یک از مؤلفه های شیرها به طور تقریبی از ۴۷۰۰ لایه تشکیل شده است که هر یک از آنها ۰٫۰۶ میلی متر ضخامت دارد. فرایند تولید با تکمیل فرایند پرینت سه بعدی تمام نمی شود زیرا این جزء به اصلاح مکانیکی در دستگاه فرز CNC  نیاز دارد.

شرکت GROHE در گذشته برای کار با اتصالات از حسگرها و برنامه های هوشمند استفاده می کرده است. این سنسورها و نرم افزار کمک می کند تا بر میزان مصرف آب و هزینه ها نظارت داشته باشید. این شرکت قبلاً از فناوری پرینت سه بعدی سرامیکی برای تولید دیگر لوازم حمام خود استفاده کرده است که نخستین بار سال گذشته در نمایشگاه بین المللی ISH رونمایی شد. Thomas Fuhr، مدیر عملیاتی این شرکت اظهار داشت که تولیدات این شرکت با بهره گیری از فناوری های پرینت سه بعدی فراتر از تولید شیرآلات خواهد رفت و این تنها آغاز راه است.

 

پرینت سه بعدی و اتصالات حمام

پرینت سه بعدی شیرآلات
پرینت سه بعدی شیرآلات

تکنولوژی پرینت سه بعدی علاوه بر این که برای شرکتها این امکان را فراهم می آورد تا از رقبای خود متمایز شوند، سبب تولید محصولات ساده تر جهت نصب و پیکربندی آسان تر می شوند. همپنین این امکان را به شرکتهایی مانند GROHE می دهد تا ترکیبی از سفارشی سازی و تولید انبوه را نیز ارائه دهند. این امر باعث می شود تا مشتری بتواند حمام ها و آشپزخانه های خود را با سلیقه خود شخصی سازی کند.

طراحی و ظاهر محصولات آاین شرکت ظاهراً مطابق با گرانول های فلزی از GROHE استفاده می شود. آنها ادعا می کنند مواد اولیه را به طور خاص متناسب با نیاز های ساخت افزایشی خود تولید می کنند. گردش کار این شرکت همچنین تکنولوژی پرینت سه بعدی را با روش های سنتی دیگر جهت دستیابی به طراحی های فولادی براق ترکیب می کند. این فولاد مقاوم در برابر خوردگی قابلیت ریخته گری داشته و امکان ایجاد ظاهر صیغلی را با فرایند پس پردازش برس خورده فولاد خام فراهم می آورد.

پرینت سه بعدی شیرآلات
پرینت سه بعدی شیرآلات

رویکرد تولید ترکیبی این امکان را برای شرکت ها فراهم می آورد تا هر یک از اتصالات پرینت سه بعدی شده سرویس های بهداشتی منحصر بفرد و بی نظیر باشد. این وسایل کوچک حمام از طراحی دیجیتالی تا اجزای فیزیکی به مصرف کنندگان امکان می دهد تا در فضای منزلشان خلاقیت خود را به نمایش گذاشته و این امر بدون ساخت و نمونه سازی سریع و آسان با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی فلزی امکان پذیر نیست.

 

منبع: https://3dprinting.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf
به این پست امتیاز دهید