تکنولوژی پرینت سه بعدی، خدمات پرینت سه بعدی متفاوتی در زمینه های مختلف ارائه می دهد. و روز به روز در حال پیشرفت است. اخیرا یک ارائه دهنده راه حل های تولیدی در آلمان، یک محصول جدید با تکنولوژی لیزر و عملکرد پالسی عرضه کرده است که می تواند مس خالص و سایر فلزات گرانبها را چاپ کند. این محصول که لیزر دیسک TruDisk 1020 نامیده می شود در نمایشگاه  Formnext 2018 رونمایی شد.

تکنولوژی لیزر سبز جهت پرینت سه بعدی طلا و مس

این شرکت معتقد است که این تکنولوژی پیشگام خواهد شد و می تواند در زمینه مهندسی مکانیک و همچنین صنعت جواهرات مورد استفاده قرار گیرد. توماس فان، مدیر تولید ساخت افزایشی شرکت TRUMPF  در بخش فروش توضیح می دهد: “این تکنولوژی سه بعدی، طلا و نقره گران قیمت را به هدر نمی دهند.”

این لیزر با کمک به کاهش هدر رفتن مواد، می تواند هزینه های تولید کنندگان را کاهش داده و در عین حال مصرف کنندگان یک محصول کاملا شخصی سازی شده را دریافت کنند. تولیدکنندگان توانایی های این لیزر دیسک TruDisk 1020 را با اتصال آن به یک پرینتر سه بعدی نشان دادند.

فان ادامه می دهد: “سیستم های متعارف از یک لیزر مادون قرمز به عنوان منبع ایجاد پرتو استفاده می کنند، اما طول موج آن زیاد است و نمی تواند مواد بسیار بازتابنده ای مانند مس و طلا را جوش دهد. این امر به وسیله نور لیزر در طیف سبز طول موج محقق می شود. ”

پرینت ۳ بعدی طلا و مس به روش جدید

پرینت ۳ بعدی طلا و مس به روش جدید

بالا بردن دمای پرینتر سه بعدی تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد

همچنین این شرکت هم زمان با معرفی لیزر دیسک جدید TruDisk 1020، اعلام کرد که در آینده دستگاه های پرینت سه بعدی خود را ارتقا خواهد داد. این دستگاه ها می توانند موادی مانند فولاد کربنی یا آلیاژهای تیتانیوم چاپ کند.

برای انجام این کار، لازم است دمای پرینتر را تا دمای ۵۰۰ درجه سانتیگراد بالا ببرند. قطعات چاپ سه بعدی شده حاصل، از فولاد کربن و آلیاژهای تیتانیوم ساخته می شود ودر نتیجه احتمال انحراف، پیچش و ترک خوردگی وجود ندارد.

پرینت سه بعدی فلز به روش جدید

پرینت سه بعدی فلز به روش جدید

این شرکت معتقد است که از قابلیت های جدید مواد می توان برای تولید شکل ابزارها و قالب سازی استفاده کرد. تا این زمان، محصولات پرینت سه بعدی شده در معرض احتمال بالای ترک خوردگی بوده اند.

با این حال به لطف ویژگی پیش گرم کردن، دیگر نگران این مسئله نباشید. این شرکت معتقد است که این ویژگی، کیفیت ایمپلنت ها و پروتز های پرینت سه بعدی شده را با کاهش تنش ایجاد شده، بهبود می بخشد. علاوه بر این ویژگی، مزیت دیگر این تکنولوژی عدم نیاز به ساختارهای پشتیبانی می باشد.

همانطور که توبیاس باور، مدیر کل تولید افزایشی در بخش تکنولوژی شرکت  TRUMPF  توضیح می دهد: “پرتو لیزر سطح ذره را ذوب می کند که پس از آن تا دمای اتاق خنک می شود. اجزای سازنده قادر به مقاومت در برابر این افت دما نمی باشند، در نتیجه این امر سبب شکل گرفتن ترک ها می شود. کیفیت مواد و سطح فولاد کربن به طور قابل توجهی بهتر از زمانی است که فولاد بدون پیش گرم شدن وارد مرحله ساخت می شود. پیش گرم شدن از شکستگی قطعات جلوگیری می کند. ”

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی طلا و مس به روش جدید

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

3/5 - (1 امتیاز)