تکنولوژی پرینتر سه بعدی ثابت کرده است که بهترین راه حل برای ایجاد طرح ها و قطعات با اشکال پیچیده است. در سال های اخیر ابتکارات مختلفی در نتیجه تلفیق هنر و فناوری پرینت سه بعدی صورت گرفته است که به عنوان مثال می توان بهScan the World  اشاره کرد. همچنین شرکت های بیشتری مانند Slicelab شروع به استفاده از این فناوری کرده اند. شرکت آمریکایی Slicelab یک استودیوی طراحی چند زمینه ای می باشد که در سال ۲۰۱۲ تأسیس شده و در نیویورک و دیترویت مستقر است، این شرکت روش های جدید طراحی را مورد آزمایش قرار می دهد. شرکت Slicelab متخصص در زمینه ساخت دیجیتال، خدمات طراحی معماری، کالا و مبلمان را ارائه می دهد و از طریق مشاوره در زمینه ساخت تخصص خود را در اختیار سایر شرکت ها قرار می دهد. این شرکت اخیراً از یک میز بتنی ساخته شده با استفاده از یک قالب پرینت سه بعدی شده رونمایی کرده است.

ساخت قالب میز بتنی با استفاده از فناوری های پرینت سه بعدی

ابعاد این میز که Delicate Density Table  نام دارد ۵/۱۵۲ در ۵/۴۵ در ۳۸ سانتی متر و وزن آن حدود ۸۶ کیلوگرم می باشد. توسعه این سازه که از جنس بتن ساخته شده است، در نتیجه ترکیب فناوری های شبیه سازی و بهینه سازی امکان پذیر شده است. این شرکت آمریکایی در اینباره توضیح داد: ”هدف از انجام این پروژه تحقیق در مورد یک روش جدید ساخت و قالب سازی برای اشکال پیچیده بتنی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی بوده است. “

به طور خلاصه،Delicate Density Table  یک میز زیبا است که ساخت آن با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی امکان پذیر شده است.

ساخت قالب میز بتنی با استفاده از فناوری های پرینت سه بعدی

تقسیم یک قالب از جنس ماده پرینت سه بعدی  PLA به ۲۳ قطعه

با توجه به ابعاد بزرگ میزDelicate Density Table ، شرکتSlicelab  مدل دیجیتالی قالب را به ۲۳ بخش تقسیم کرد. این کار به منظور بهینه سازی قطعات مختلف قالب و محدود کردن تعداد ساختار های پشتیبانی مورد نیاز انجام شد. پس از اتمام عملیات چاپ، تمام قطعات مونتاژ شدند و یک قالب از جنس ماده پرینت سه بعدی PLA به وزن ۳۰ کیلوگرم را تشکیل دادند. این قالب پس از مونتاژ و شکل گیری با بتن سفید پر شد، روشی که یک سطح بی عیب و نقص و زیبا ارائه می دهد. در پایان قالب پرینت سه بعدی شده به بخش های تشکیل دهنده آن شکسته شد و قطعه نهایی میز بتونی تشکیل شد.

این میز در نتیجه ترکیب روش های ساخت سنتی و فناوری سه بعدی توسعه یافته است. شرکتSlicelab  از این موضوع خوشحال است و می گوید که فناوری پرینتر سه بعدی نقش بسیار مهمی در فرایند تولید این میز داشته است. این روش در مقایسه با روش های سنتی ساخت قالب که به طور معمول در زمینه ریخته گری بتن دیده می شود بی نظیر است. این پروژه یک مثال دیگر است که نشان می دهد فناوری پرینت سه بعدی و طراحی مکمل یکدیگر هستند.

 

منبع: https://www.3dnatives.com//
در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (37 امتیاز)