یکی از بزرگترین پیشرفت های مشاهده شده صنعت پرینتر سه بعدی، تنوع کاربردهای این تکنولوژی در صنعت خودروسازی است. شخصی سازی خودرو های رده بالا برای بسیاری از خریداران به منظور دستیابی به وسیله نقلیه ای متناسب با نیازشان بسیار اهمیت دارد. در گذشته تولید قطعات با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در صنعت خودروسازی با محدودیت های بسیاری روبرو بود اما با پیشرفت های این تکنولوژی، کیفیت قطعات پرینت سه بعدی شده بهبود یافته است. خودروی مک لارن  ۷۲۰Sتنها یک نمونه استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در صنعت خودروسازی است.

 

ساخت قطعات خودروی مک لارن  ۷۲۰S با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

در ماه جاری از خودروی McLaren 720S رونمایی شد و مشخص شد که برخی از قطعات این خودرو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده اند. توسعه این خودرو به لطف یک شرکت مهندسی مستقر در میامی متخصص در ساخت خودروهای اسپرت امکان پذیر شده است. با همکاری شرکت خودروسازی Abushi ، طراحی و تولید عناصر اصلی این پروژه ۴ ماه زمان برد. اتومبیل اسپرتMcLaren 720S  در بازار عرضه شده است و کارشناسان انتظار دارند که این خودرو تأثیری ماندگار در صنعت خودروسازی داشته باشد.

ساخت قطعات خودروی مک لارن ۷۲۰S با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت قطعات خودروی مک لارن ۷۲۰S با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

قطعات پرینت سه بعدی شده خودروی مک لارن ۷۲۰S

تولید قطعات بدنه معمولاً فرآیندی بسیار طولانی است. این محققان از یک پرینتر سه بعدی رزین با حداکثر حجم ساخت ۲/۱x 5/1x 8/1 متر استفاده کردند. این امر باعث شد تمام قطعات به صورت جداگانه طی ۱۴۰ ساعت پرینت سه بعدی شوند. قطعات با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) برای دستیابی به ارگونومی بهینه طراحی شدند. این امر نقش ویژه ای در ساخت اتومبیل های اسپرت دارد زیرا تأثیر مستقیمی بر عملکرد خودرو می گذارد. در مورد قطعات آیرودینامیکی، بسیاری از قطعات اصلی با قطعات پرینت سه بعدی شده جایگزین شدند.

قطعات پرینت سه بعدی شده خودروی مک لارن ۷۲۰S
قطعات پرینت سه بعدی شده خودروی مک لارن ۷۲۰S

به گفته Peter Northrop، تکنولوژی پرینت سه بعدی نقش کلیدی در توسعه قطعات نهایی دارد و مقرون به صرفه می باشد. وی افزود: “رویکرد ما به این پروژه کشف این بود که چگونه می توانیم از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت خودروسازی استفاده کنیم و نتایج به دست آمده از قطعات خودروی مک لارن ۷۲۰S چشمگیر است. فرایند پرینت سه بعدی نه تنها برای ما امکان تولید سریعتر و کارآمدتر را فراهم کرد بلکه کیفیت را نیز بهبود بخشیده است. تکنولوژی پرینت سه بعدی ما را قادر ساخت تا هر قطعه را با دقت بالاتری تولید کنیم. “

این شرکت آمریکایی قصد دارد در آینده از تکنولوژی پرینت سه‌ بعدی برای ساخت مدل هایی مطابق با نیاز مشتریان استفاده کند. این امر یک دستاورد بزرگ در صنعت خودروسازی است.

 

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید