BMW یک پروژه منحصر به فرد ایجاد شده توسط بخش تولید خصوصی ماشین های سفارشی سازی شده این شرکت در آلمان را با نام “Sky Night” M850i ​​ معرفی کرده است که شامل قطعات ساخته شده به وسیله تکنولوژی پرینت سه بعدی می باشد. این خودرو بر طبق پیش بینی بارش شهاب سنگ در اوایل ماه ژانویه سال جاری که هفته گذشته اتفاق افتاد، طراحی شده بوده است. در طول این واقعه، قطعاتی از شهاب آسمانی به فضای سیاره ما وارد شده و شعله ور می شوند. در موارد نادر، سنگهای کوچکی در فضا به سپر محافظ زمین نفوذ کرده و به عنوان شهاب سنگ به زمین می رسند.

ساخت خودروی BMW M850i Sky Night با استفاده از شهاب سنگها و تکنولوژِی پرینت سه بعدی

چرا این موضوع مهم است؟ به گفته  BMW، برخی از این قطعات غیر زمینی در حال حاضر در کابین BMW Individual M850i ​​Night Sky  گنجانده شده است.

تمامی صفحه کنسول مرکزی، دکمه شروع / توقف، اهرم انتخابی و کنترل لمسی برای سیستم iDrive به این سنگ های آسمانی مزین شده و یک اثر بصری و لمسی منحصر به فرد ایجاد کرده اند. خاتم کاری های ساخته شده از مواد شهاب سنگ همراه با علامت مدل درخشان در انتهای پایه درب اتوموبیل نیز قرار گرفته اند.

به منظور اثرگذاری بیشتر بصری، عملیات پردازش با توجه به الگوی  Widmanstätten بر روی سطوح شهاب سنگ انجام شد. این الگو نخستین بار در اوایل قرن نوزدهم توسط دانشمند اتریشی Alois von Beck Widmanstätten  مورد استفاده قرار گرفت.

در داخل اتوموبیل، چرم به صورت طراحی سه رنگ و ستاره های نورانی شده به وسیله LED در کنسول مرکزی قرار دارد. ساختار Widmanstätten در الگوی دوخت برای بخش های صندلی تکرار شده است.

در قسمت بیرونی، الگوی Widmanstätten را می توان بر روی قاب های آینه بیرونی، شکاف های جلو برای ورودی هوا جانبی در جلوی ماشین، صفحه مش بندی شده و محفظه های نفوذ در پانل های جانبی جلو نیز یافت. این قطعات بیرونی به صورت مخصوص برای BMW Individual M850i ​​Night Sky  توسعه داده شده و به صورت انحصاری با استفاده از یک فرآیند چاپ سه بعدی ساخته شده است.

BMW با استفاده از تخصص خود در استفاده از چاپ سه بعدی برای ساخت اجزای آلومینیومی، ماشین BMW را توسعه و ترمزهای طرح بیونیک را تولید کرد. در هنگام ایجاد کالیپر های ترمز، امکان کاهش جرم تا میزان حداقل مورد نیاز برای برآورده ساختن نیازهای فنی ایجاد شد. به این معنی که تنها موادی که برای عملکرد ترمز مورد نیاز بود مورد استفاده قرار گرفت. شکل نهایی که ساخت آن با تقلید از استخوان ها و با ایجاد توازن بهینه بین سختی و وزن اجزا انجام شده است،  تنها می تواند با استفاده از روش پرینت سه بعدی و نه با تکنیک های ریخته گری متعارف تولید شود. علاوه بر این، می توان کانال های مایع ترمز را در ساختار کالیپرهای های ترمز قرار داد.

رنگ بیرونی BMW M850i ​​Night Sky دارای یک رنگ مخصوص پرداخت است که ترکیب دو توناژ رنگ را برای اثر گذاری بسیار بالا می باشد. BMW با یک رنگ سیاه غیر براق به عنوان رنگ پایه برای بدنه آغاز کرده و سپس یک پوشش ثانویه به رنگ آبی براق San Marino از لبه پایین بدنه تا بالای قوص چرخ ادامه می یابد را بر روی آن قرار می دهد. در نهایت، سه لایه پوشش دهنده شفاف با اندازه ذرات با پیگمنت متفاوت برای ایجاد یک عمق قابل توجه اعمال شده است.

خودروی M850i ​​دارای موتور قدرتمند ۵۳۰ اسب بخار توربو دوگانه V8 می باشد. از این اتومبیل تنها یک عدد تولید شده است، بنابراین شما نمیتوانید آن را خریداری کنید. اما نسخه استاندارد M850i ​​xDrive در حال حاضر با قیمت پایه ۱۱۱،۹۰۰ دلار به فروش می رسد.

 

منبع: https://3dprintingindustry.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی قطعات BMW با استفاده از شهاب سنگ ها

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید