بسیاری از مردم بر این باورند که هنر و علم مانند قطب های مخالف یک آهن ربا عمل می کنند اما به نظر می رسد دنیای پرینت سه بعدی در حال توسعه این باور است که ترکیب هنر و علم در واقع یک روش مشاهده یک میدان بزرگتر از دانش انسانی است. در ادامه درباره پرینت سه بعدی لباس بخوانید که تلفیقی از علم و هنر در دنیای امروز است.

پرینت سه بعدی لباس، تلفیقی از علم و هنر

پرینت سه بعدی لباس دخترانه

عکس پرینت سه بعدی لباس دخترانه

بسیاری از مردم بر این باورند که هنر و علم مانند قطب های مخالف یک آهن ربا عمل می کنند و قوانین موجود را با دوگانگی غیر قابل انطباق تنظیم می کنند. این طرز فکر همانند قرار گرفتن دو آهن ربا در کنار می باشد به طوری که قطب های همانند یکدیگر را دفع می کنند. این فرضیه به صورت احمقانه ای جاذبه مطلق موجود زمانی که شما به سادگی یکی از آهن ربا ها را برعکس می کنید، رد می کند. قرن ها پیش این جاذبه بین هنر و علم به عنوان یک معلوم شناخته شده بوده است. نمونه بسیار واضح آن را می شود در اثرات لئونارد داوینچی مشاهده کرد که کارهایش در بین علم و هنر حرکتی نداشت، بلکه این دو را درهم آمیخته بود.

پرینت سه بعدی و هنر!

لباس های پرینت سه بعدی شده

عکس لباس های پرینت سه بعدی شده

به نظر می رسد دنیای پرینت سه بعدی در حال توسعه این باور است که ترکیب هنر و علم در واقع یک روش مشاهده یک میدان بزرگتر از دانش انسانی است. Iris van Herpen، طراح هلندی دوست دارد در این زمینه کار کند و دانش خود را برای ایجاد مجموعه مد به کار ببرد. اثرات او اکتشاف هایی است که تلاش های مشترک را به دلیل وسعت تخصص در زمینه های متنوع مورد نیاز برای ایجاد قطعاتی که او در ذهن دارد، تشویق می کند. برای مجموعه ۲۰۱۳، او با عکاسی به نام نیک نایت کار کرده بود که تصاویری را از نحوه حرکت آب هنگام پاشیدن بر بدن به دست آورد تا تصاویر را به لباس تبدیل کنند. نایت متوجه شد که ون هرپین ماهیت جدایی ناپذیر هنر و علم را درک کرده است. او در مصاحبه ای با نیویورک تایمز توضیح داد:

“رویکرد به کار او در قرن گذشته، زمانی که تدریس علم و تدریس هنر به یک اندازه در نظر گرفته می شد، ریشه دارد. زمانی که هیچ کس نمیتوانست خود را به عنوان تحصیلکرده در نظر بگیرد، مگر اینکه هر دو رویکرد را درک و تمرین کرده باشد. این باعث می شود او در نظر من یکی از هیجان انگیز ترین طراحان امروز باشد. ”

پرینت سه بعدی لباس آیا امکان پذیر است؟

پرینت سه بعدی پارچه لباس

عکس پرینت سه بعدی پارچه لباس

نایت همچنان با خلاقیت علمی خود در تولید لباس به عنوان بخشی از مجموعه Ludi Naturae، جهان را تحت تاثیر قرار داد. این لباس با استفاده از پلیمرهای thermosetting (قابل سفت شدن در مقابل حرارت) اکسترود شده توسط یک پرینتر سه بعدی ساخته شد که پس از آن در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفت. لباس را نمی توان در یک مرحله چاپ کرد، بلکه به جای آن در تکه هایی با ابعاد ۳۰ × ۳۰ سانتیمتر ساخته شده و بعداَ به یکدیگرمتصل می شوند. پرینت سه بعدی۲۶۰ ساعت طول کشید و کارهای دستی مورد نیاز برای تکمیل لباس، ۶۰ ساعت کار دیگر را به زمان لازم برای ایجاد لباس اضافه کرد.

برای طراحی این قطعه، ون هرپل با Jouke Verlinden و Zjenja Doubrovski از دانشمندان TU Delft، Drim Stokhuijzen کارشناس پرینت سه بعدی از Design United و Noor Aberle دانشجوی مهندسی طراحی صنعتی همکاری کرده است. این پوشاک محدودیت هایی که پرینت سه بعدی هنگام پرینت پارچه با آن روبرو است را کنار می زند. Verlinden دانشمند TU Delft این گونه اظهار داشت:

“در طول فرایند چاپ، نور ماوراء بنفش برای بهبود ساختارها استفاده می شود و آنها را تنظیم می کند. قبل از این هیچ کس موفق نشد به طور موثر پلاستیک با خواص مختلفش را با پارچه نساجی ترکیب کند. در نتیجه ما به آنچه که بدست آورده ایم افتخار می کنیم. به طور معمول شما با یک طراحی شروع می کنید. با یک پروژه ای مثل این، روش تولید جدیدی را می بینید و بررسی می کنید که چه چیزی ممکن است. ”

پارچه لباس پرینت سه بعدی

عکس پارچه لباس پرینت سه بعدی

کل مجموعه فوق العاده است. شیوه ای که پارچه ها با الگوهای دو و سه بعدی ترکیب می شوند یادآور زیبایی ساختاری ظریف در بال های سنجاقک یا طبیعت با همه دقت و ظرافت و هندسه آن هستند. ون هرپن ساختار فسیلی را برای ایجاد یک لباس با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ساخت تولید کرده است. همانطور که Verlinden شرح داد:

“این لباس برای استفاده روزمره یا تولید انبوه در نظر گرفته نشده است، اما یک دیدگاه را ارائه می دهد. همچنین آزمایش با امکانات جدید مانند آنچه که توسط پرینت سه بعدی ارائه می شود را امکان پذیر می سازد. ”

اثرات ون هرپن نشان دهنده یک درک دوباره در حال ظهور از ایده است که علم، همانند هنر، مسئول ایجاد زیبایی است .

پرینت ۳ بعدی لباس

عکس پرینت ۳ بعدی پارچه لباس

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

منبع:  https://3dprint.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی لباس

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید