تکنولوژی پرینت سه بعدی طیف وسیعی از امکانات را در همه حوزه ها از جمله طراحی داخلی و دکوراسیون فراهم کرده است. طراحان زیادی از فناوری پرینتر سه بعدی استقبال کرده اند، به این معنا که شما هم اکنون می توانید خانه یا محل کار خود را با وسایلی مانند گلدان ها، میزها، صندلی ها، مبلمان، لوستر و سایر وسایل پرینت سه بعدی شده تزئین کنید. در این مقاله برخی از لوازم خانگی پرینت سه بعدی شده قابل اجرا را مشاهده می کنید.

 

ساخت انواع گلدان ها با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

گلدان ها در شکلها و اندازه های مختلفی تولید می شوند و می توان آنها را به طرق مختلف سفارشی سازی کرد. تکنولوژی چاپ سه بعدی امکان ساخت انواع گلدان در طرح، رنگ و سایز مورد نظر شما را فراهم می سازد.

در شکل زیر مجموعه ای از گلدان های چینی چاپ سه بعدی را مشاهده می کنید که توسط Olivier van Herpt ساخته شده است. این گلدان ها به لطف تکنیک پرینت سه بعدی مورد استفاده، دارای ۷۰ سانتیمتر طول و دیواره ای بسیار نازک هستند.

گلدان های پرینت سه بعدی چینی
گلدان های پرینت سه بعدی چینی

اشیا پرینت سه بعدی شده کوچک به دلیل نمایش جزئیات شگفت انگیز چشمگیرتر هستند. یک مثال خوب از این نمونه مجموعه گلدان های هندسی توسعه یافته توسط شرکت Minimum Design است. این گروه از فیلامنتPLA  به رنگ چوب که مخلوطی از الیاف چوب پلاستیک زیستی و بازیافتی است استفاده کرده اند.

پرینت سه بعدی گلدان با استفاده از فیلامنت PLA
پرینت سه بعدی گلدان با استفاده از فیلامنت PLA

مجموعه گلدان های Unfinished Vase  توسط استودیوی ژاپنی Doogdesign توسعه یافته است. این مجموعه شامل یک سری گلدان های چاپ شده سه بعدی شده مدرن است.

پرینت سه بعدی گلدان های مدرن
پرینت سه بعدی گلدان های مدرن

ساخت انواع صندلی و مبلمان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تکنولوژی پرینتر سه بعدی حوزه های مختلفی از جمله صنعت تولید مبلمان را دگرگون ساخته است. مبلمان ها هنوز به صورت انبوه با استفاده از روش های سنتی تولید می شوند، اما روش های پرینت سه بعدی برای طراحانی که می خواهند نوآوری را وارد بازار کنند مفید است. 

یک استودیوی تحقیق و طراحی به نام New Raw این امکان را برای شهروندان فراهم ساخته است تا زباله های پلاستیکی خانگی خود را بازیافت کرده و از آنها برای طراحی مبلمان های خیابانی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده کنند. مطمئناً این صندلی های بی نظیر نه فقط در خیابان بلکه در داخل خانه نیز می توانند زیبا به نظر برسند.

مبلمان های پرینت سه بعدی شده با استفاده از پلاستیک های بازیافتیمبلمان های پرینت سه بعدی شده با استفاده از پلاستیک های بازیافتی
مبلمان های پرینت سه بعدی شده با استفاده از پلاستیک های بازیافتی

صندلی Tamu با الهام از طبیعت و مصرف کمترین مواد توسط طراحی به نام Patrick Jouin ساخته شده است. از نمونه اولیه این طرح در هفته طراحی میلان رونمایی شد. این صندلی پرینت سه بعدی شده در کنار جذابیت ظاهری تاشو است که باعث می شود فضای کمتری را اشغال کند و قابل حمل باشد.

پرینت سه بعدی صندلی مدرن تاشو و قابل حمل
پرینت سه بعدی صندلی مدرن تاشو و قابل حمل

استودیو Model No. Furniture از اولین مجموعه مبلمان چاپ سه بعدی شده با قابلیت سفارشی سازی  رونمایی کرد. ای مجموعه شامل میز، گلدان ، سطل آشغال و ظروف تزیینی است. همه اجزای این مجموعه با الهام از طبیعت ساخته شده اند و قابل اصلاح می باشند. مشتریان می توانند با تنظیم اندازه، شکل، منحنی یا رنگ قطعه آن را به صورت آنلاین سفارش دهند. این گزینه امکان تولید محصولات منحصر به فرد و کاملاَ سفارشی مطابق با سلیقه هر مشتری را فراهم می سازد.

مجموعه مبلمان های پرینت سه بعدی شده سفارشی
مجموعه مبلمان های پرینت سه بعدی شده سفارشی

چند سال پیشJoris Laarman  در نمایشگاهی مجموعه ای از مبلمان های شگفت انگیز با طرح های منحصر به فرد را به نمایش گذاشت. این مجموعه شامل صندلی های هندسی با منحنی های پیوسته است به سبک Panton است که با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی توسعه یافته اند.

پرینت سه بعدی صندلی های هندسی
پرینت سه بعدی صندلی های هندسی

این مجموعه همچنین شامل قفسه ای کتاب بود که در بخش پایین مستقیم و عادی است اما در قسمت فوقانی منحنی های پیچیده ای را به نمایش می گذارد که کاملاً تزئینی و بدون کارایی می باشند.

ساخت کتابخانه ای منحصر بفرد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت کتابخانه ای منحصر بفرد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

نتیجه همکاری شرکت های Studio 7.5 و XtreeE، ساخت  نیمکت های چاپ سه بعدی با ظاهری زیبا است. این نیمکت ها از بتن ساخته شده اند و دارای یک الگوی بافته شده زیبا می باشند.

تولید نیمکت هایی با الگوی بافت با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی
تولید نیمکت هایی با الگوی بافت با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی

پرینتر سه بعدی آیدیزاین تولید کننده و ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی می تواند در زمینه تولید انواع محصولات دکوراسیون منزل شامل انواع لوستر، گلدان، میز و … شما را راهنمایی ‌کند. همچنین می توانید سفارش های پرینت سه بعدی را در قسمت سفارش پرینت سه بعدی ثبت کنید.

حتما ویدیو زیر را مشاهده کنید.

منبع: https://www.homedit.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (40 امتیاز)