شرکت خودروسازی فورد در ابتدای سال جاری، پیکاپ جدید خود به نام Maverick را معرفی کرد. این وسیله نقلیه هیبریدی با هدف قابل دسترسی و کاربردی بودن توسعه یافته است. عملکرد این خودرو پیش از این سبب جذب بسیاری از رانندگان شده است اما آنچه نظر ما را به خود جلب کرده است، در داخل این خودرو یافت می شود. در واقع، فورد فایل‌ های سه ‌بعدی نقاط نصب سیستم FITS (Ford Integrated Tether System) خود را به صورت آنلاین در دسترس قرار داده است. این به این معنی است که هر کسی می تواند این قطعات را با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی چاپ کند تا یک سری لوازم جانبی را به کنسول مرکزی یا زیر صندلی ها متصل کند.

 

ساخت لوازم جانبی سفارشی خودرو Maverick  با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

سیستم FITS در فورد Maverick جدید مجموعه ‌ای از فضاها می باشد که می‌توان لوازم جانبی مانند جا لیوانی و غیره را در آن قرار داد. هر خودرو دارای هشت اسلات است، یکی در پشت کنسول وسط و هفت عدد در سطل های زیر صندلی ها. به عنوان مثال، یک محفظه را می توان با استفاده از یک دیوار پرینت سه بعدی شده که در شکاف قرار می گیرد، به دو قسمت تقسیم کرد. این ویژگی برای رانندگان امکان سفارشی سازی محفظه و تنظیم خودرو مطابق با نیازهایشان را فراهم می کند.

ساخت لوازم جانبی سفارشی خودرو Maverick با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت لوازم جانبی سفارشی خودرو Maverick با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این اولین بار نیست که یک شرکت خودروسازی از فناوری ‌های سه بعدی برای ارائه گزینه ‌های سفارشی ‌سازی به مشتریان خود استفاده می‌کند، اما به ندرت می ‌توان دید که یک شرکت فایل ‌های سه بعدی را در دسترس عموم قرار دهد. شرکت فورد برای فایل های سه بعدی خودرو Maverick از فناوری منبع باز استفاده کرده است که مخاطبان جوان و علاقه مندان به پروژه های DIY (خودت انجامش بده) را مورد هدف قرار می دهد. در این پلتفرم دو مدل فایل CAD برای دانلود در دسترس می باشد: یکی برای کنسول مرکزی و دیگری برای فضای ذخیره سازی زیر صندلی ها. شما می توانید ظرف و لیوان خود را چاپ سه بعدی کنید و آن را با قمقمه یا بطری آب خود تطبیق دهید. خبر خوب برای دارندگان فورد Maverick این است که به مشخصات دقیق سیستمFITS  دسترسی دارند.

 

لوازم پرینت سه بعدی شده در خودرو فورد

لوازم پرینت سه بعدی شده در خودرو فورد

اگر چاپگر سه بعدی در خانه ندارید، می توانید پرینتر سه بعدی FDM شرکت آیدیزاین را خریداری کنید یا از خدمات پرینت سه بعدی آیدیزاین برای سفارشی سازی لوازم جانبی خودروی خود استفاده کنید.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی لوازم سفارشی خودرو Maverick

4.9/5 - (40 امتیاز)