یک شرکت استرالیایی به منظور دستیابی به شکل و سایز مناسب از ماکت های بدن پرینت سه بعدی شده استفاده می کند. کاربران از یک برنامه در تلفن همراه خود جهت اسکن کامل بدن استفاده کرده و ابعاد بدن خود را در یک ابزار آنلاین این شرکت بارگذاری می کنند. در مرحله بعد این شرکت با استفاده از یک پرینتر سه بعدی عظیم، ماکت را چاپ می کند. این ماکت به عنوان یک مدل مناسب عمل می کند که نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در طی فرایند های اندازه گیری و پرو را از بین می برد.

 

پرو لباس بدون نیاز به حضور مشتری با استفاده از مانکن های پرینت سه بعدی شده

David McLaughlin وRob Fisher ، بنیانگذاران این شرکت به امید پیشبرد یک رویکرد تکنیکی در زمینه خیاطی این شرکت را تاسیس کردند. خیاطی سنتی هنوز هم یک صنعت فیزیکی است، بنابراین رویکرد این شرکت با نرم افزاری که با فراهم آوردن امکان ارسال اندازه، وضعیت و حالت بدن از خانه یا هر مکان دیگری راحتی را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. این مدل تجاری برای مشتریان بسیار سودمند است و این بیزنس از زمان آغاز به کار به طور قابل توجهی رشد کرده است. در حال حاضر این شرکت سالانه بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ قلم پوشاک را ادر ختیار یک مشتری جهانی قرار می دهد.

پرو لباس بدون نیاز به حضور مشتری با استفاده از مانکن های پرینت سه بعدی شده
پرو لباس بدون نیاز به حضور مشتری با استفاده از مانکن های پرینت سه بعدی شده

فیشر گفت: “ما می دانستیم که می خواهیم از اینترنت و فناوری های جدید در جهت ایجاد یک تجربه بهتر برای مشتری هایمان استفاده کنیم.” McLaughlin افزود: “ما می خواستیم از نرم افزار هوشمند جهت پیشبرد این تجارت استفاده کنیم.”

هنگامی که مشتریان اسکن بدن خود را با استفاده از یک برنامه تلفن همراه ارسال می کنند این شرکت با استفاده از یک فیلامنت از نشاسته ذرت منحصر به فرد ماکت ها را چاپ می کند. ماکت پرینت سه بعدی شده نهایی نیز ۹۹٪ قابل تجزیه است و شرکت مجددا از آن ها برای مشتری های بعدی استفاده می کند. این شرکت پوشاک مورد نظر را با استفاده از ماکت به عنوان مدل پایه و بر روی ماکت می دوزد. از مزایای چنین سیستمی این است که آنها بدون نیاز به حضور مشتری می توانند چندین بار مراحل پرو را انجام دهند. نکته مثبت دیگر این است در هنگام خدمات به پایگاه جهانی مشتری، ضایعات پارچه و نیروی کار را کاهش می دهد.

McLaughlin گفت: “هیچ کس دیگری نمی تواند کاری که شرکت  Tailors Markانجام دهد را انجام دهد. این ادعایی است که توسط هشت مخترع ثبت شده است و ما را در موقعیت ایده آل قرار می دهد تا از انقلاب صنعت پرینت سه بعدی استفاده کنیم.”.

 

صنعت مد و تکنولوژی پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی مانکن
پرینت سه بعدی مانکن

طراحان دیگری مانند Danit Pellig، دیجیتالی شدن و پرینت سه بعدی را در صنعت مد به کار انداخته اند. زیرمجموعه  Tec.Fitاز شرکت Tailors Mark، برنامه های جدید پرینت سه بعدی و نرم افزار هایی را برای خیاطی توسعه می دهد. کاربران این نرم افزارها می توانند یک قرار ملاقات را بصورت آنلاین رزرو کنند و در مورد یک پرو متناسب با سبک شخصی با یک متخصص از Tailors Mark به گفتگو بپردازند و در مورد شخصی سازی و بررسی طیف وسیعی از پارچه ها تصمیم گیری کنند. پیش از این شرکت Tailors Mark از واحد اسکن سه بعدی بدن استفاده می کرد که هم اکنون نرم افزار های تلفن همراه جایگزین آن شده است.

داده هایی که دریافت می کنند مبنای ساخت ماکت هایی است که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ۴ یا ۵ متری چاپ می شوند. به نظر می رسد که این شرکت ماکت ها را با استفاده از حالت vase بدون تراکم داخلی که سبب افزایش سرعت چاپ می گردد پرینت می کند. همچنین به نظر می رسد که چاپگرهای سه بعدی آنها سفارشی سازی شده هستند. شرکت  Tailors Markپس از اتمام مدل و پرو لباس، ماکت را خراب کرده و از آن برای پرینت سه بعدی ماکت های بعدی استفاده می کند.

کمپانی Tailors Mark تنها شرکتی نیست که از فناوری ساخت افزایشی جهت اسکن و چاپ شکل بدن انسان استفاده می کند. شرکت های تولید کننده مانکن مانند  Hans Boodtبا هدف کاهش هزینه ها و افزایش سرعت توسعه محصولات خود از تکنولوژی چاپ سه بعدی استفاده می کنند تا مدل های اولیه را در مدت زمان کمتر از یک هفته آماده کنند. این فرایند همچنین در حفظ مواد و ایجاد مانکن هایی توخالی، سبک تر یا ماکت ها بسیار عالی است.

 

منبع: https://3dprinting.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf پرینت سه بعدی مانکن

به این پست امتیاز دهید