شرکت فورد سالهاست که به دلیل استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت خودرو سازی شناخته شده است. این شرکت خودروسازی آمریکایی در سال ۱۹۸۸ اولین چاپگر سه بعدی موجود در بازار را از آن خود کرد. از آن زمان تاکنون شرکت فورد استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی را متوقف نکرده است و در حال حاضر این فناوری در مرکز سیستم تولید این شرکت قرار دارد. شرکت فورد در سال ۲۰۱۴ توضیح داد که سالانه بیش از ۱۰۰۰۰۰ قطعه برای مدل های ماشین خود چاپ می کند. فرمانF1، اجزای بدنه، رینگ و نمونه های زیاد دیگری از قطعات توسط این شرکت با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تولید شده اند. اما این بار شرکت آمریکایی فورد تصمیم گرفت به جای ساخت قطعات برای اتومبیل ها، از فناوری پرینت سه بعدی برای تشکر از مشتریان خود استفاده کند. این شرکت به منظور تشکر از خریداران نسخه اولMustang  Mach-E ، متعهد شده است که یک مجسمه چاپ سه بعدی شده برای آنها ارسال کند.

 

پرینت سه بعدی، روش ابتکاری شرکت فورد برای تقویت روابط خود با جامعه

رنگ این مجسمه های پرینت سه بعدی شده با رنگ خودروی خریداری شده مشتری سازگار است. این کار روش ابتکاری شرکت آمریکایی فورد برای تقویت روابط خود با جامعه است. Harold Seats، مدیر فنی ساخت افزایشی فورد در این باره گفت: “این اولین بار نیست که ما یک قطعه از اتومبیل را چاپ سه بعدی می کنیم، اما این قطعه متفاوت است. این موضوع ارتباط خاص با مشتری را برجسته می کند و واقعاً هیجان انگیز است زیرا توانایی شخصی سازی را به نمایش می گذارد. وقتی به ساخت افزایشی فکر می کنید، به تولید قطعات و لوازم مونتاژ برای ساخت یک وسیله نقلیه فکر می کنید، اما این زمینه دیگری است که فناوری ساخت افزایشی می تواند در آن بدرخشد. “

پرینت سه بعدی مجسمه، روش ابتکاری شرکت فورد برای تقویت روابط خود با جامعه
پرینت سه بعدی مجسمه، روش ابتکاری شرکت فورد برای تقویت روابط خود با جامعه

 

استفاده متفاوت از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این مجسمه ها در مرکزAdvanced Manufacturing Center  شرکت فورد واقع در ردفورد در حومه دیترویت چاپ سه بعدی خواهند شد. شرکت خودروسازی فورد برای تولید این مجسمه ها از فرایند پرینت سه بعدی SLS استفاده می کند که به آن پخت لیزری انتخابی نیز می گویند. با وجود این امر که بیشتر اوقات از پلیمرهای پلاستیکی در این فناوری استفاده می شود، اما این تکنیک با انبوهی از مواد سازگار است. فورد جزئیات دقیقی در مورد ماهیت مواد مورد استفاده برای ساخت مجسمه ها ارائه نداده است. با این حال، احتمالاً آنها از نایلون که یکی از محبوب ترین مواد است استفاده می کنند.

پس از اتمام عملیات چاپ سه بعدی مجسمه ها، این قطعات به منظور حذف پودر اضافی تمیز می شوند و با یکی از رنگهای آبی متالیک، قرمز متالیک یا خاکستری روشن رنگ می شوند. این رنگ ها با رنگ های نسخه اول Mustang Mach-E مطابقت دارند. شرکت فورد با این ابتکار، استفاده جدیدی از فناوری پرینت سه بعدی را ارائه می دهد و از این فرصت برای ارتباط با وفادارترین مشتریان خود استفاده می کند.

 

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (38 امتیاز)