پرینت سه بعدی برای هنرمندان و خلاقان روشی برای تجسم ایده ها و کشف زمینه های جدید در خلق آثار هنری فراهم می کند. پیش از این برخی از هنرمندان از فناوری پرینتر سه بعدی برای تولید لامپ، مبلمان یا عناصر صوتی استفاده کرده اند. در این میان موزه ها نیز پتانسیل های این فناوری را تشخیص داده اند. یک طراح صنعتی به نام Jakub Pastuszak از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای توسعه مدل هایی که به زودی در موزه کهربا در شهر گدانسک در لهستان به نمایش در خواهد آمد استفاده کرده است. اگرچه این اشیاء در واقع از کهربا ساخته نشده اند، اما یا از آن الهام گرفته شده اند و یا نمونه هایی از مدل های هنری معروف هستند.

توسعه مجموعه آثار هنری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در موزه کهربا 

موزه کهربا در گدانسک در حال انتقال به مکان های جدیدی است و درهای خود را در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۱ به روی بازدیدکنندگان باز می کند. در آینده نمایشگاه های مختلف موزه کهربا در ساختمان Grand Mill مربوط به قرن چهاردهم که به تازگی مرمت شده است برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه آثار هنری جدید در کنار قطعات کهربا تاریخی به نمایش گذاشته می شود.  Jakub Pastuszakاین فرصت را خواهد داشت که چهار اثر هنری ساخته شده با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی را در آنجا به نمایش بگذارد. Pastuszak سه سال است که به عنوان طراح کار می کند و در سال ۲۰۲۲ در رشته طراحی صنعتی از آکادمی هنرهای زیبا در گدانسک فارغ التحصیل خواهد شد. این طراح صنعتی می خواهد کارهایش بر تعامل بین افراد و اشیا متمرکز باشند و فناوری چاپ سه بعدی را ابزاری سریع و مقرون به صرفه می داند که هنرمندان می توانند از آن برای تولید اشیا استفاده کنند.

یک مدل با مقیاس ۱ به ۶ از اتاق یک هنرمند مربوط قرن هفدهم، یکی از مجموعه آثار در این نمایشگاه می باشد که با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسعه یافته است و موزه کهربا برای ساخت آن مجبور به کمک گرفتن از مینیاتوریست ها شد. علاوه بر این، تولید ماکت ها و مدل ها با استفاده از چاپگر سه بعدی ضایعات بسیار کمتری را شامل می شود که این ویژگی فناوری پرینت سه بعدی را به گزینه ای زیست سازگارتر در مقایسه با روش های سنتی تبدیل می کند.

توسعه مجموعه آثار هنری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در موزه کهربا
توسعه مجموعه آثار هنری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در موزه کهربا

فرایند پرینت سه بعدی آثار هنری موزه کهربا

این هنرمند اهل گدانسک علاوه بر توسعه مدل ۱:۶ اتاق، از طرف موزه کهربا مأموریت یافت تا یک مدل سه بعدی محفظه کهربا، خانه یک هنرمند و یک مدل از یک مارمولک معروف ۴۰ میلیون ساله ایجاد کند. Pastuszak  این مأموریت را با همکاری کارمندان موزه کهربا و طراحان سه بعدی تحقق بخشید. آن ها از دستگاه های پرینتر سه بعدیLPD  و LPD Plus برای توسعه مدل های بزرگتر و از چاپگر UV LCD برای تولید قطعات با جزئیات زیاد مانند مجسمه ها، صورت ها، دست ها یا لوستر ها استفاده کردند.

فرایند پرینت سه بعدی آثار هنری موزه کهربا
فرایند پرینت سه بعدی آثار هنری موزه کهربا

این تیم پیش از توسعه مدل های سه بعدی جزئیات نسخه های اصلی قرن ۱۷ و ۱۸ را مورد مطالعه قرار دادند، سپس مدل های سه بعدی را براساس یافته ها ایجاد و در نهایت  قطعات را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی تولید کردند. آن ها همچنین به عنوان بخشی از عملیات پس پردازش، سطح قطعات را با Zortrax Apoller  پرداخت و صاف کردند.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی یک مجموعه اثر هنری در موزه کهربا

4.9/5 - (43 امتیاز)