از زمان شروع همه ‌گیری ویروس کرونا، زندگی روزمره اکثر متخصصان تغییر کرده است. اکنون بسیاری از مردم برای جلوگیری از ابتلا یا انتقال بیماری های ویروسی در خانه کار می کنند. با توجه به اینکه بسیاری از مردم در سراسر جهان به شرایط جدید دورکاری محدود شده اند، استودیویSmart Design  و یک شرکت متخصص در طراحی محصولات روشنایی با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی به نام Gantri با یکدیگر شروع به همکاری کرده اند. نتیجه این همکاری توسعه مجموعه Aim متشکل از چهار چراغ می باشد. این محصول که با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی توسعه یافته است، امکان حرکت آزادانه و تنظیم در مکان های اختصاص داده شده به فعالیت های حرفه ای و همچنین فضای کاری خانه را فراهم می کند.

ساخت مجموعه چراغ کار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مجموعه  Aimشامل یک چراغ کف، یک چراغ کار، یک چراغ فانوسی و همچنین یک چراغ گیره دار می باشد. همه این چراغ ‌های پرینت سه‌ بعدی شده از قطعات قابل جداسازی ساخته شده ‌اند. Dan Grossman، مدیر طراحی صنعتی شرکتSmart Design ، درباره این چالش گفت: ” Gantriهرگز به این سطح از پیچیدگی در اتصال مفاصل و محورها نرسیده بود. اگرچه این کار ساده به نظر می رسد، اما با پرینت سه بعدی در واقع یک چالش بزرگ است. میزان زیادی تفکر و نمونه ‌سازی و آزمایش های زیادی برای تعیین محدودیت‌ های مواد، تلرانس ها و همچنین وزن و تعادل صورت گرفته است. “

ساخت مجموعه چراغ کار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت مجموعه چراغ کار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

چراغ های پرینت سه بعدی شده شرکت Gantri

هر یک از این لامپ ها برای رفع نیازهای افرادی که در خانه کار می کنند طراحی شده است. شرکت هایSmart Design  و Gantri برای اطمینان از اینکه در مسیر درستی هستند، از عزیزان خود نظرسنجی کرده اند. به عنوان مثال، چراغ پرینت سه بعدی شدهClamp Light  که به یک گیره مجهز می باشد به گونه ای طراحی شده است که به کاربران خود اجازه می دهد آن را روی هر سطحی نصب کنند. همچنین چراغ Aim Task Light می‌تواند به راحتی با حرکت بازوی آن، از یک چراغ کار به چراغ محیطی تغییر کند.

چراغ های پرینت سه بعدی شده شرکت Gantri
چراغ های پرینت سه بعدی شده شرکت Gantri

این دو شرکت در مورد فناوری و مواد مورد استفاده در ساخت این چراغ ها محتاطانه عمل کرده اند. معمولاً Gantri  برای طراحی چراغ های خود از ترکیبی از پرینترهای سه بعدی FDM رومیزی استفاده می کند. وقتی صحبت از مواد به میان می آید، این شرکت کالیفرنیایی از ماده پرینت سه بعدی PLA استفاده می کند، علت این موضوع این است که Gantri علاوه بر تسهیل زندگی روزمره برای متخصصانی که در خانه خود کار می کنند، بیش از هر چیز می خواهد محصولاتی پایدار ارائه دهد که به محیط زیست احترام می گذارند.

منبع: www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی مجموعه چراغ کار

5/5 - (25 امتیاز)