تکنولوژی پرینت سه بعدی که به استفاده در صنعت خودروسازی، هوا فضا و معماری شهرت دارد، اکنون در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. تکنولوژی پرینتر سه بعدی مزایای متعددی را برای دکوراسیون خانه ها و توسعه اشیا کاربردی فراهم می کند. این فناوری می تواند به توسعه اشیا شخصی سازه شده مطابق با سلیقه و نیازهای مشتری ها کمک کند. یکی دیگر از مزیت های پرینت سه بعدی، کمک به تولید قطعات پایدار است. یکی از پیشروترین شرکت های تولید تجهیزات روشنایی در جهان به نام Signify، به منظور تقویت اقتصاد دورانی از تکنولوژی چاپ سه بعدی جهت توسعه لوازم روشنایی خود استفاده کرده است تا بازار این صنعت را متحول کند. این شرکت اخیراً در کارخانه تولید محصولات روشنایی خود در وادودارا در هند یک بخش چاپ سه بعدی اختصاصی ایجاد کرده است.

 

ساخت محصولات روشنایی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

محصولات روشنایی پرینت سه بعدی شده شرکت Signify برای عموم طراحی شده است. طبق گفته این شرکت، محصولات آن ها برای استفاده در هر مکانی مناسب است و هتل ها، دفاتر شرکت ها و مغازه ها می توانند از آن ها استفاده کنند.  Sumit Joshi، معاون و مدیر کلSignify Innovations India  توضیح داد: “ما افتخار می کنیم اولین تولید کننده محصولات روشنایی در هند هستیم که محصولات چاپ سه بعدی شده را در مقیاس صنعتی تولید می کند. همچنین استفاده از فناوری پرینت سه بعدی موقعیت ما را در صدر تولید کنندگان محصولات روشنایی و نوآوری های پایدار تقویت می کند. پرینت سه بعدی یک روش انعطاف پذیر، سریع و سازگار با محیط زیست برای تولید محصولات روشنایی فراهم می کند و ما می توانیم طرح های جدید یا سفارشی توسعه دهیم که نیازهای مشتری را بدون سرمایه گذاری های عظیم و چرخه های طولانی تولید به سرعت برآورده کند. مشتریان می توانند ایده های خود را به جای چند ماه طی چند روز به واقعیت تبدیل کنند و چاپ به انرژی کمتری نیاز دارد. “

ساخت محصولات روشنایی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت محصولات روشنایی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

 

ویژگی های محصولات پرینت سه بعدی شده شرکت  Signify

مصرف کنندگان می توانند محصولات شرکت Signify را در وب سایت این شرکت طراحی و سفارش دهند. امکان سفارشی سازی محصولات مطابق با سلیقه و خواسته های مشتری به لطف تکنولوژی چاپ سه بعدی امکان پذیر شده است. مشتریان می توانند برای دریافت یک محصول تک با طراحی منحصر به فرد، طرح و رنگ محصول مورد نظرشان را انتخاب کنند. طبق گفته شرکتSignify ، نصب این محصولات به دلیل وزن سبک آن ها آسان است.

علاوه بر این، شرکت Signify قصد دارد با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و مواد سازگار با محیط زیست، اثر کربن را کاهش دهد. محصولات این شرکت با ماده پلی کربنات ۱۰۰٪ قابل بازیافت پرینت سه بعدی شده اند و می توانند مورد استفاده مجدد قرار گیرند. شرکت Signify با استفاده از مواد پرینت سه بعدی قابل بازیافت، اقتصاد دورانی را برجسته می کند و از مشتریان خود می خواهد که نسبت به محیط زیست مسئول باشند، روشی که هر روز تعداد بیشتری از شرکت ها به خصوص در صنعت پرینت سه بعدی در حال استفاده از آن هستند. در حقیقت محصولات سفارشی پرینت سه بعدی شده شرکت Signify در مقایسه با یک لامپ روشنایی فلزی که به طور سنتی ساخته شده است دارای ردپای کربن ۴۷٪ پایین تری هستند.

 

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی محصولات روشنایی جهت کاهش رد پای کربن

4/5 - (1 امتیاز)