مسابقه بین‌المللی آواز یوروویژن یک مسابقه سالانه است که در آن هنرمندان و مجریان مختلفی به نمایندگی از کشورهای عضو اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی حضور دارند. امسال یک سازه پرینت سه بعدی شده با استفاده از ماده PET بازیافتی به عنوان نماد این رویداد در یکی از مکان های اصلی روتردام ساخته شده است. هدف از این کار ارتقای اقتصاد دورانی با استفاده مجدد از ضایعات و تبدیل آن ها به مواد مفید برای ساخت بدون ضایعه قطعات بوده است. آنها برای انجام این کار به تکنولوژی پرینتر سه بعدی روی آوردند زیرا این فناوری یک روش ساخت است که ضایعاتی تولید نمی کند.

ساخت نماد مسابقه بین‌المللی یوروویژن با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

بدون شک شهر روتردام نقطه کانونی پایداری است. به همین دلیل با توجه به این که شهر روتردام امسال میزبان مسابقه آواز یوروویژن است، آنها می خواستند از طریق خلق نماد مسابقه با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی این موضوع را به تماشاگران نشان دهند. روتردام با شعار “Open to the Future” در راه دستیابی به جامعه ای بدون زباله پیش می رود. این شهر قصد دارد نمونه ای از پایداری را به سایر جهان نشان دهد.

ساخت نماد مسابقه بین‌المللی یوروویژن با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت نماد مسابقه بین‌المللی یوروویژن با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

برای توسعه نماد یادبود پرینت سه بعدی شده یوروویژن، یک ماده بازیافتی با پایه PET توسعه داده شد. کارآفرین جوانی به نامWesley dos Santos ، بنیانگذار شرکت iKapitein برای استخراج پلاستیک با یک قایق الکتریکی مجهز به یک سیستم داخلی جمع آوری زباله، از آبهای روتردام عبور کرد. این زباله ها بعداً به مواد پرینت سه بعدی تبدیل شدند که شرکت Royal3D با آن مدل های سه بعدی جدیدی را توسعه می دهد. این مواد بازیافت شده اساس ساخت نشان مسابقه یوروویژن است که حتی در صورت اشکال در پرینت کاملاً قابل استفاده مجدد می باشد.

توسعه این مدل با استفاده از یک چاپگر سه بعدی به نام CFAM 3D ساخته شده برای Royal3D انجام شده است. در واقع CFAM مخفف Continuum Fiber Additive Manufacturing است. به این معنی که در فرایند چاپ، الیاف (در این مورد شیشه) به طور مداوم به مواد چاپ سه بعدی اضافه می شود. نتیجه این امر تولید قطعاتی بسیار محکم تر، سخت تر و در نتیجه با دوام تر است. پس از پایان مسابقه آواز یوروویژن، این نشان پرینت سه بعدی به حراج گذاشته می شود و درآمد آن به شرکت RanMarine، یک شرکت مستقر در روتردام که با از بین بردن پلاستیک و مواد زائد به بهبود اقیانوس ها و آبراه های می پردازد اختصاص می یابد.

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.


پرینت-سه-بعدی-نشان-مسابقه-بین‌المللی-یوروویژن.pdf

4.9/5 - (39 امتیاز)