پرینت سه بعدی در بحث آموزش در مدارس و دانشگاه ها و مراکز آموزشی کاربردهای بسیاری مفیدی دارد. در این مقاله میخواهیم درباره کاربرد پرینت سه بعدی در آموزش STEM توضیح دهیم. در ادامه بیشتر بخوانید.

 

آموزش STEM چیست؟

STEM یک رویکرد میان رشته ای برای آموزش دانش و مهارت در چهار رشته اصلی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات از سنین پایین به کودکان است. این چهار رشته اصلی بخش اعظم توسعه اقتصادی و نوآوری را در دنیای مدرن شکل می دهند.

افراد شاغل در زمینه های STEM با فعالیت های کاری روزانه خود، خواه با ایجاد درمان های پزشکی جدید برای بیماری ها، تحقیق در مورد درمان بیماری های تهدید کننده و یا ایجاد فناوری های جدید، جهان را تغییر می دهند.

پرینت سه بعدی و آموزش STEM
پرینت سه بعدی و آموزش STEM

آموزش STEM با فراهم کردن امکان آشنایی دانش آموزان با مفاهیم چهار رشته اصلی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات از سنین ابتدایی، قصد دارد رویکرد جدیدی در صنعت آموزش اتخاذ کند که فراتر از توانایی حفظ کردن حقایق رود. علوم STEM افراد را ترغیب می کند تا از خلاقیت، تفکر، دانش و مهارت های خود در موقعیت های دنیای واقعی استفاده کنند.

آموزش دانش و مهارت در چهار رشته اصلی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات پایه و اساس آموزش STEM است. هدف اصلی آموزش STEAM بهره گیری از این علوم جهت دستیابی به راه حل های جدید برای مسائل گوناگون، ایجاد نوآوری از طریق خلاقیت و ارائه اطلاعات به روش های جدید می باشد.

 

کاربردهای تکنولوژی پرینت سه بعدی در آموزش STEM

در اینجا برخی از روش های اصلی که تکنولوژی پرینت سه بعدی میزان یادگیری در کلاس هایSTEM را بهبود می بخشد آورده شده است:

  • با استفاده از نرم افزار های طراحی سه بعدی CAD دانش آموزان می توانند مکانیزم های ساده را با استفاده از مونتاژ قطعات ایجاد و طراحی کنند. دانش آموزان می توانند با چاپ سه بعدی مکانیزم ها این مفاهیم را به واقعیت تبدیل کنند. در این روش تکنولوژی پرینت سه بعدی پایه های فعالیت های مهندسی در آینده را بنیادگذاری می کند.
  • این فناوری با فراهم آوردن امکان ساخت نمونه های اولیه با سرعت بالا، دانش آموزان را به خلاقیت و تفکر تشویق می کند.
  • دانش آموزان را قادر می سازد تا از نرم افزار های CAD برای حل مسئله ها و پرینت سه بعدی نمونه های اولیه مدل های خود استفاده کنند.
  • مفاهیم هندسی پیچیده را از طریق کمک به تجسم فضایی و مشاهده قطعات چاپ سه بعدی شده به دانش آموزان آموزش می دهد.

به طور خلاصه با ادغام تکنولوژی پرینت سه بعدی در آموزش های STEM، قدرت تفکر و خلاقیت در دانش آموزان تقویت شده و مهارت حل مسئله و مهارت های ارتباطی لازم برای پیشرفت نیروهای کار در آینده در رشته های STEM  به آن ها آموزش داده می شود.

کاربردهای تکنولوژی پرینت سه بعدی در آموزش STEM
کاربردهای تکنولوژی پرینت سه بعدی در آموزش STEM

استفاده از پرینترهای سه بعدی در آموزش STEM

امروزه چاپگرهای سه بعدی نسبت به گذشته مقرون به صرفه تر شده و استفاده از آنها ساده تر است. با سرمایه گذاری بر روی یک پرینتر سه بعدی ، کلاس های درس شما پایه و اساس نسل های آینده را برای ایجاد نوآوری و حل مسائل بهبود می بخشد.

علاوه بر سرمایه گذاری بر روی یک پرینتر سه بعدی مناسب، شما به فیلامنت های مناسب به عنوان ماده اولیه برای چاپ احتیاج خواهید داشت. نرخ پرینترهای سه بعدی از چند صد یورو تا چند هزار یورو متغیر است. تهیه پرینتر سه بعدی متناسب با بودجه و نیازهای مدرسه بسیار اهمیت دارد. مشاوران شرکت پرینتر سه بعدی آیدیزاین، متخصص در زمینه امور پرینت سه بعدی به شما جهت خرید مناسب ترین پرینتر سه بعدی کمک خواهند کرد.

 

استفاده از پرینترهای سه بعدی در آموزش STEM
استفاده از پرینترهای سه بعدی در آموزش STEM

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf پرینت سه بعدی و آموزش STEM

به این پست امتیاز دهید