یک شرکت اسپانیایی تولید کننده پرینتر های سه بعدی با موسسه طراحی IED  بارسلونا به منظور سرعت بخشیدن در خلاقیت دانشجویان همکاری کردند.

موسسهIED Barcelona  مستقر در Castelldefels یک شبکه بین المللی متشکل از ۱۱ دانشگاه است که در زمینه طراحی، مد، ارتباطات تصویری و مدیریت تخصص دارند. این موسسه پرینترهای سه بعدی این شرکت را برای ساخت نمونه های اولیه و قطعات کاربردی در پروژه ها مورد استفاده قرار داده است.

 

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی با هدف تسریع خلاقیت در دانشجویان

پرینت سه بعدی و تسریع خلاقیت دانشجویان
پرینت سه بعدی و تسریع خلاقیت دانشجویان

Xavier Martínez Faneca، مدیر عامل شرکت پرینتر سه بعدی گفت: “برای شرکت ما توانایی ارائه پرینترهای سه بعدی به دانشگاه ها و مراکز آموزشی مانند IED به معنای ورود به یک بخش استراتژیک است که می خواهیم با همکاری نزدیک خود آن را ادامه دهیم. فلسفه ما به عنوان یک شرکت فناوری که پرینترهای سه بعدی خود را در بارسلونا طراحی و تولید می کند، تمرکز بر کمک به دانشگاه ها و مراکز آموزشی و خلاقیت برای استفاده صحیح از تکنولوژی پرینت سه‌ بعدی و دستیابی به همکاری با شرکای استراتژیک است”.

تسریع در روند ایجاد خلاقیت با پرینت سه بعدی

 

در سال ۲۰۱۷ موسسه IED بارسلونا به منظور فراهم کردن تکنولوژِی برای دانش آموزان با هدف مفهوم سازی ایده های پروژهایشان از فناوری پرینت سه بعدی استفاده کرد. این امر منجر به توسعه مفاهیم خودروسازی برای ۲۰۳۵ شهر، لوازم جانبی مد و مدل هایی برای محیط های بیمارستان ها شده است. در نتیجه آزمایشگاه Maker Lab پرینترهای سه بعدی Sigma و Sigmax از شرکت پرینتر سه بعدی BCN3D را انتخاب کرده است.

 

تسریع در روند ایجاد خلاقیت با پرینت سه بعدی
تسریع در روند ایجاد خلاقیت با پرینت سه بعدی

Raffaella Perrone ، مدیر توسعه بخش طراحی موسسه IED بارسلونا توضیح داد: “نمونه سازی سریع از اهمیت ویژه ای به ویژه در رشته های طراحی برخوردار است. به لطف این تکنولوژی جدید که ما آن را  در دسترس داریم، ایجاد نمونه های اولیه سریع به فرایند های خلاقیت سرعت می بخشد”.

پرینت سه بعدی و فناوری  IDEX

به گفته دانشجویانIDEC ، فناوری Independent Dual Extruder (IDEX) که در پرینترهای سه بعدی کمپانی ادغام شده است به ویژه در کاهش تولید مدل کمک کرده است. این موضوع در پیشبرد پروژه های علمی پیش از مهلت های مقررشان مفید می باشد.  Perrone افزود: “دانش آموزان در طی فرایند طراحی می توانند به سرعت و با استفاده از مدلهای چاپی سه بعدی ایده های خود را ارزیابی و تحقق بخشند.”

ساختار IDEX امکان چاپ دو ماده یا دو رنگ مختلف را در حالی که یک سر ابزار در پارک قرار دارد را فراهم کرده است و از این طریق از ریزش پلاستیک مذاب بر روی قطعه جلوگیری می کند. علاوه بر این، ساختار IDEX امکان چاپ متقارن با هر دو سر ابزار به طور همزمان برای دو برابر شدن ظرفیت تولید را فراهم می آورد.

این پرینترهای سه بعدی در IDEC بارسلونا باعث افزایش خلاقیت بیش از ۱۴۰۰ دانش آموز می شود.

 

منبع : https://3dprintingindustry.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf پرینت سه بعدی و تسریع خلاقیت دانشجویان

به این پست امتیاز دهید