وسایل نقلیه برقی روز به روز رایج تر می شوند و فناوری پرینت سه بعدی عملیات طراحی و توسعه این محصولات را سرعت می بخشد. طراحی اتومبیل هایی با ظاهری کاملاَ متفاوت از اتومبیل هایی که هر روز از آن ها استفاده می کنیم و بدون موتور احتراق داخلی  (ICE) امکان پذیر است. به این معنی که وسایل نقلیه الکتریکی (EV) می توانند کوچکتر و جمع و جور تر باشند. تکنولوژی ساخت افزایشی سبب تسریع در فرایند طراحی و توسعه وسایل نقلیه برقی می گردد. اگرچه بسیاری از این وسایل نقلیه الکتریکی هنوز در نمایندگی های خودرو موجود نیستند اما مطمئناً در آینده ای نزدیک این روند تغییر خواهد کرد.

چگونه تکنولوژی پرینت سه بعدی عملیات توسعه خودروهای الکتریکی را سرعت می بخشد؟

یک شرکت طراحی مستقر در هنگ کنگ به نام XEV  در حال تولید خودروهای برقی پرینت سه بعدی شده کوچک و کم حجم می باشد. این شرکت در پروژه اخیرش به نامLSEV  با یک شرکت پرینت سه بعدی در شانگهای به نام  Polymaker همکاری کرده است.

هزینه انجام پروژه LSEV به لطف فناوری پرینت سه بعدی تنها ۷،۵۰۰ دلار است. علاوه بر لاستیک ها، پنجره ها، شاسی و صندلی، کل ماشین با استفاده از یک پرینتر سه بعدی ساخته شده است. استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به دلیل عدم نیاز به صورت کالا، ابزارآلات یا خطوط مونتاژ، هزینه های تولید را کاهش می دهد. همچنین این فناوری سبک بودن وزن خودرو را تضمین می کند.

ممکن است مدتی زمان نیاز باشد تا اتومبیل های برقی پرینت سه بعدی شده به صورت معمول در بازار در دسترس قرار بگیرند. یک نقطه ضعف بزرگ  استفاده از خدمات پرینت سه بعدی این است که این فناوری بهترین گزینه برای تولید انبوه یک محصول نیست.

پرینتر سه بعدی و توسعه خودروهای الکتریکی
پرینتر سه بعدی و توسعه خودروهای الکتریکی

یکی از کمپانی هایی که قطعات پرینت سه بعدی شده را برای صنعت خودرو تولید می کند یک تولید کننده پرینتر سه بعدی هندی به نام Divide by Zero Technologies است. این شرکت ادعا می کند که فناوری پرینت سه بعدی ضمن سرعت بخشیدن به روند طراحی و ساخت، هزینه های تولید را کاهش می دهد.

مدیرعامل و بنیانگذار شرکت Swapnil Sansare درباره چگونگی استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در توسعه وسایل نقلیه الکتریکی (EV) توضیح داد: “ما به ساختار بدنی متفاوتی در مقایسه با وسایل نقلیه ICE   نیاز خواهیم داشت زیرا وسایل نقلیه الکتریکی از نظر سیستم پیشران ساده تر هستند و وزن، تعداد قطعات بدنه، لرزش، و سر و صدای کمتری نسبت به خودروهای ICE دارند. تکنولوژی پرینت سه بعدی نقش مهمی در توسعه این محصولات جدید و ماشین های الکتریکی در آینده خواهد داشت.”

 

سرعت بخشیدن به طراحی خودروهای برقی با فناوری پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی و توسعه خودروهای الکتریکی
پرینت سه بعدی و توسعه خودروهای الکتریکی

به اعتقاد Sansare، فناوری ساخت افزایشی باعث می شود که کتابخانه های دیجیتال جایگزین سیستم موجودی صورت کالا شوند. کتابخانه ها کلیه قطعه هایی که می توانند در صورت نیاز پرینت سه بعدی شوند را فهرست می کنند. وی افزود که قطعات ساده تر خواهند شد و وزن کلی وسایل نقلیه برقی نیز کاهش می یابد. در نتیجه هزینه های تولید کاهش یافته و فرایندهای مونتاژ کوتاهتر می شود.

هم اکنون صنعت خودرو بزرگترین مصرف کننده فناوری پرینت سه بعدی است. این تکنولوژی به طور عمده برای نمونه سازی استفاده می شود. پروژه دیگری که منجر به پرینت سه بعدی یک اتومبیل شده است Nanyang Venture 8  می باشد. این خودرو توسط دانشجویان دانشگاه فنی نانیانگ تولید شده است که بدنه آن از قطعات پرینت سه بعدی شده از جنسABS  و به صورت ساختار لانه زنبوری ساخته شده است تا قدرت را افزایش دهد.

این اتومبیل در حال حاضر فروشی نیست، اما اگر فروش آن آغاز گردد قطعات پرینت سه بعدی شده این امکان را برای مصرف کننده فراهم می کند تا این خودرو را تا حد امکان به صورت سفارشی سازی شده تحویل بگیرد.

 

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید