در قسمت اول مقاله تکنولوژی پرینت سه بعدی و صنعت خودروسازی درباره اینکه خودروسازان چگونه با استفاده از پرینت سه بعدی محصولات خود را بهبود می بخشند صحبت کردیم. در این قسمت می خواهیم نمونه های استفاده از پرینت سه بعدی در خودروهای لوکس را برایتان شرح دهیم. در ادامه بیشتر بخوانید.

 

پرینت سه بعدی قطعات خودروهای لوکس

 BMW

داخل خودرو BMW Sky Night 2019
داخل خودرو BMW Sky Night 2019

گروه خودروسازی BMW شامل Mini و Rolls-Royce می باشد. در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۳۰،۰۰۰ اتومبیل توسط مجموعه شرکت های BMW در سراسر جهان به فروش رسیده است. این کمپانی بزرگ خودروسازی از سال ۱۹۹۰ با انجام پروژه ای با مضمون ساخت صندلی های پرینت سه بعدی شده برای تیم بسکتبال پارالمپیک انگلیس، به طور جدی تحقیق در مورد فناوری های ساخت افزایشی را آغاز کرد. این پروژه زیربنای استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در فرایند تولید خودرو توسط شرکت BMW بود.

BMW i8 Roadster

پرینت سه بعدی خودروی BMW M850i Sky Night با استفاده از شهاب سنگها

براکت سقف i8 Roadster پیش از استفاده ازفناوری ساخت افزایشی SLM برای پرینت سه بعدی قطعات، با استفاده از بهینه سازی توپولوژی توسعه و بهبود یافته است.

Mini: Mini با نرم افزار شخصی سازیش که توسط کمپانیTwikit  توسعه یافته است، نخستین تولید کننده ای است که با بهره گیری از تکنولوژی پرینت سه بعدی خدمات سفارشی سازی انبوه را ارائه داد.

Local Motors (LM)

Local Motors و پرینت سه بعدی
Local Motors و پرینت سه بعدی

Local Motors (LM) یک شرکت نیروی زمینی است که تمرکز اصلی آن بر وی شکل گیری آینده ای بهتر می باشد. کمپانی Local Motors از سال ۲۰۰۷ با استفاده از طرح های منبع باز برای شروع تولید در حجم کم با تعدادی کارخانه کوپک همکاری کرده است.

 

پرینت سه بعدی و صنعت خودروسازی در آینده

در حال حاضر تعداد بسیار زیادی پروژه شگفت انگیز اتومبیل سازی در دست اجرا هستند که از فناوری ساخت افزایشی استفاده می کنند و مطمئناً طی چند سال آینده این صنعت را تحت تاثیر قرار خواهند داد:

  • Liberty Powder Metals

Liberty Powder Metals یک شرکت فلزات صنعتی مستقر در انگلستان است که ۴٫۶ میلیون پوند (۵٫۷۵ میلیون دلار) از شرکت Liberty House Group و دولت انگلستان برای توسعه پودرهای آلیاژ فلزی برای پرینت سه بعدی دریافت کرده است.

  • Siemens و EDAG

Siemens و EDAG Groupکه یک شرکت مهندسی مستقل اتومبیل سازی است برای توسعه NextGen Space Frame 2.0 (دارای یک ساختار آلومینیومی با گره های تولید شده به روش ساخت افزایشی) با یکدیگر همکاری کرده اند. هدف از ایجاد این مؤلفه ها، دگرگون سازی انعطاف پذیری روش های تولید برای استقرار تعداد بیشتری از مشتقات وسیله نقلیه می باشد.

  • Continental AG

تأسیسات جدیدی را در کاربن در آلمان به انجام آزمایش در زمینه فناوری ها و مواد ساخت افزایشی و همچنین توسعه فرایندهایی برای تولید داخلی قطعات خودرو مانند کالیپر ترمز و مخازن سیال، اختصاص داده است.

  • BMW

گروه BMW پروژه زیربنایی برای تولید انبوه حداقل ۵۰،۰۰۰ قطعه در سال با استفاده از تکنیک های ساخت افزایشی را راه اندازی کرده است.

  • Swinburne University / Tradiebot Industries / AMA Group

پروژه “Repair Bot” خدمات تعمیر سریع در همان روز با هزینه پایین را جهت ترمیم مولفه های پلاستیکی در اتومبیل و اجزای مونتاژ آسیب دیده در تصادفات امکان پذیر می کند. این گروه پیش از این تعویض میله برای مونتاژ چراغهای جلو که به صورت سه بعدی با استفاده از یک بازوی روباتیکی چاپ شده بود را با موفقیت به انجام رسانده است.

  • Sterling & Xander Backus

Sterling & Xander Backus و پرینت سه بعدی
Sterling & Xander Backus و پرینت سه بعدی

این پروژه پرینت سه بعدی بدنه یک اتومبیل لامبورگینی آونتادور در خانه را نشان می دهد که هنوز ممکن است برخی از طراحان خصوصی به دنبال سفارشی کردن پکیج های اصلی خودرو با طرح های بدنه خود و به اشتراک گذاری و توسعه کارهای جدید و خلاقانه در این فرآیند باشند.

با استفاده و توسعه فناوری ها و فرآیندهای ساخت افزایشی، آینده صنعت برای خودروسازان درخشان به نظر می رسد.

 

منبع: https://all3dp.com/

 

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید